A felhasználók harmada nem foglakozik pénzügyi tranzakciója védelmével

forrás: Prím Online, 2015. október 3. 09:02

A Kaspersky Lab által végzett felmérés kimutatta, hogy sok felhasználó nem ismeri vagy nem követi az alapvető biztonsági szabályokat online fizetésnél vagy egyéb, online banki rendszerek használata során. 

Az online felmérés számos potenciálisan veszélyes helyzetet foglalt magában, melyekkel a felhasználók gyakran találkoznak böngészés közben, beleértve az online pénzügyi műveletek is.

 

A közel 18 ezer résztvevőt arra kérték, hogy válasszanak egyet a négy fiktív banki oldal közül és adják meg adataikat. Csupán a résztvevők fele tudta felismerni a tényleg biztonságos webhelyet egy nem módosított névvel (a szervezetek nevének megváltoztatása gyakori adathalászati módszer) valamint, hogy a https előtag titkosított kapcsolatot jelez. Sőt, a válaszadók 5%-a olyan oldalakat választott ki, melyek címe el volt gépelve, ami arra utal, hogy ezek potenciálisan hamis oldalak, melyeket pénzügyi adatlopásra hoztak létre.

 

Továbbá a felhasználókat arról kérdezték, hogy milyen lépéseket tennének, mielőtt megadnák pénzügyi adataikat online fizetés esetén. Csak a válaszadók 51%-a mondta, hogy ellenőrzi az oldal hitelességét. A megkérdezettek 21%-a használ virtuális billentyűzetet, hogy megvédje jelszavát a rosszindulatú vírusoktól, míg 20%-uk ellenőrzi, hogy az eszközön használt biztonsági megoldás rendesen működik-e, hogy biztosítsa a biztonságos fizetést a tranzakció során.

 

A felhasználók csaknem egyharmada (29%) válaszolta azt, hogy nem tesz további lépéseket, mert a “nagy és jól ismert cégek megfelelően védettek.” Azonban a legtöbb esetben még egy védett weboldal sem tudja garantálni, hogy a kiberbűnözők nem fognak közbeavatkozni a fizetési folyamatba vagy, hogy az eszköz nem fertőzött olyan rosszindulatú programmal, melynek célja a pénzünk ellopás. A válaszadók 11%-a “inkognitó” módot választaná, hogy megvédje pénzügyeit, 4%-uk anonimizert használna és a megkérdezettek 7%-a írná be és törölné ki többször az adatokat, hogy “megzavarja a vírusokat”. Sajnos ezek a lépések nem érnek semmit annak érdekében, hogy megvédjék a felhasználó pénzügyi információit.

 

Kiderült, hogy egyes felhasználók épp ennyire gondatlanok pénzügyeikkel kapcsolatban a valós világban is: 20%-uk nem lát problémát abban, ha a bankkártyájukat elviszik mikor egy étteremben fizetnek, esélyt adva ezzel a csalóknak, hogy lemásolják azt.

 

Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzéséért felelős osztályának globális vezetője elmondta, hogy ezek a számok megerősítik azt, amit már régóta figyelnek, vagyis, hogy sok felhasználó még mindig nem csupán saját magát és a pénzét veszélyezteti, de a banki fizetési rendszert is, amit használnak. Az incidensek kezelése, akkor is, ha azokat tapasztalatlan felhasználók okozták, jelentős forrásokat élhet fel és negatív hatást gyakorolhat a bank hírnevére. A felhasználói bizalom megtartásáért mindent megtesznek a cégek, mert az online csalások elleni védelem nagyon nagy felelősség. Ez azt jelenti, hogy az online lopások ellen specializálódott biztonsági megoldások egyre szükségesebbé válnak.

 

A Kaspersky Fraud Prevention lehetővé teszi a bankoknak, hogy megvédjék a pénzügyi adataikat és megelőzzék a csalásokat, még akkor is, ha a felhasználó gondatlan az online pénzkezelést illetően. A bank telepítheti a védelmi megoldást közvetlenül a megrendelő eszközeire, vagy használhat platform komponenseket, melyek távolról érzékelik ha egy eszköz pénzlopásra tervezett vírussal fertőzött.

 

A felhasználóknak, különösen akik kevésbé értenek a számítógépekhez, érdemes telepíteniük olyan megoldásokat, melyek extra védelmet nyújtanak online tranzakcióknál, mint a Safe Money technológia Windows-ra és Mac OS X-re integrálva, ilyen péládul a Kaspersky Internet Security – multi-device 2016 és a Kaspersky Total Security – multi-device. Ezek a technológiák túlmutatnak az online fenyegetések elleni alap védelmen és egy specális biztonságos környezetet alkotnak, hogy a pénzügyi műveletek megközelíthetetlenek legyenek a csalók számára.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás