A Big Data átalakítja a HR jövőjét
Meghatározó ipari trend, hogy egy vállalat HR-szakembere számára mára fontosabbak meghatározott személyiségjegyek, mint az eddigi munkahelyi tapasztalatok és a megszerzett készségek. Ehhez nyújt megfelelelő mérési eszközt a Big Data elemzés, amely a jelölt kiválasztási folyamatában előrejelezheti akár azt is, hogy mekkora eséllyel és mikor hagyjuk el a céget. A digitális adatbányászat így a HR legfontosabb folyamatait írhatja át 2016-ban.
A HR-szakemberek idén a kiválasztásnál az úgynevezett hard skillek mellett, mint a munkatapasztalat vagy a szaktudás, egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az állásra jelentkező személy soft skilljeire, azaz személyiségjegyeire és kompetenciáira is. Bár ma még elsősorban a hard skillek miatt veszik fel a munkatársakat, a legújabb elemzések szerint elbocsátani már a megfelelő soft skilljeik hiánya miatt fogják őket, hiszen utóbbiak a gyakran hiányzó készségek ⅓-át is kiteszik. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt időszakban a nagyvállalatok körében új HR-módszerek és -előrejelzések terjedtek el, amelyek optimalizálhatják a szakember-kiválasztást. Nagy-Britanniában a Deloitte, az Ernst & Young és a PwC tanácsadó cégek is döntően HR-analitikai eszközök felhasználásával újították meg toborzási rendszerüket.
A Big Data ebben fontos szerephez jut: az óriási adattömegek rendszerezése és elemzése az IT-szektor mellett a humán menedzsment területén is egyre elterjedtebbé válik. Az előnyökre nemzetközi kutatások is rámutatnak. A McKinsey egy 2014-es felmérése szerint egy vállalat akár 30%-kal több egy alkalmazottra jutó profitot realizálhat innovatív HR-technológiák bevezetésével. A Towers Watson kutatása szerint a HR-rel kapcsolatos Big Data-alkalmazásra és analitikára fordított összegek 2015-ben már a vállalatok TOP 3 HR-célú kiadásai közé tartoztak.
A megfelelően mért adatok végső soron betekintést adnak azokra a személyi tényezőkre is, amelyek hatással vannak a cég teljesítményére, az üzletmenet fenntartásától az ügyfélelégedettségig. A cégek a rendelkezésükre álló HR-Big Data segítségével képesek lesznek összehasonlítani jelenlegi eszközeiket, folyamataikat, rendszereiket az ügyfelek elvárásaival. Ez különösen fontos egy olyan piaci környezetben, ahol az emberek 89%-a márkát vált egy negatív ügyfélélmény után, illetve 50%-uk csak egy hetet ad a vállalatnak a hiba korrigálására, derül ki az Oracle egy 2011-es kutatásából.
Itthon a közelmúltban készült el egy olyan átfogó szakmai kézikönyv, amely a munkaerő-kiválasztás, -fejlesztés és a vezetői buktatók kérdése mellett szintén kitér a Big Data HR-iparági aktualitására.
A HR-analitika gyakorlati alkalmazására példa lehet a kiskönyvet is jegyző Assessment Systems International kutatása, mely nagy mennyiségű LinkedIn adatokat és offline mérőeszközöket köt össze, az innovációs és tanulási készségek, ambíció és célorientáltság, társaságkedvelés területeket vizsgálva.
”A következő időszakban a HR-analitika egyik legizgalmasabb forrás lehet a LinkedIn, a világ legnagyobb szakmai hálózata is. A nagy mennyiségű LinkedIn adatok és a személyiségmérésben használt, a munkahelyi teljesítményt mérő skálák közötti összefüggések megtalálása és hatékony integrálása a céges folyamatokba 2016 egyik jelentős kihívása lehet.” - mondja Fehér Zsolt, az Assessment Systems International ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Milliárdos árbevételt ér el a magyar Big Data cég
- Big Data elemzéssel megelőzhetők a hálózati problémák
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- A Dell új Big Data megoldásokkal jelentkezett
- Az ügyfélkapcsolat mint az üzlet motorja
- Megújult a LinkedIn mobilalkalmazása
- Már GIF-eket és hangulatjeleket is küldhetünk a LinkedInen
- Már 600 ezer LinkedIn-tag van Magyarországon
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Az első hazai Big Data állásbörze
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:
Okoskarkötővel a finom eleganciáért
Ha egy eszköz neve elé odatesszük, hogy “okos”, rögtön mindenki azt hiszi, hogy egy apró kütyüről van szó, amibe rengeteg hasznos, vagy annak ítélt funkciót sűrítettek bele.
A legnépszerűbb szoftverek kreatív munkához
Ha olyan szoftvert keresünk, amellyel a kreatív munkát végző szakemberek csodálatos dolgokat hozhatnak egyszerűen létre, bizony nem kell sokáig kutakodnunk. Számos nagyszerű szoftver közül válogathatunk a világháló széles palettáján!