A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez

A MAN Truck & Bus az ABB e-busz gyorstöltőit választotta e-busz próbapadjához és új tervezésű töltőoszlopához

forrás: Prím Online, 2016. november 7. 10:03

Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára.  Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.

A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik. 

 

„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”        

A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.

    

Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak. 

 

A gyorstöltési megoldások az elektromos járművek gyorstöltésének követelményeit előíró IEC 61851-23 jelű szabványon alapulnak. Ez garantálja, hogy a töltési megoldások megfelelő biztonsági rendszerekkel legyenek felszerelve, a villamos konstrukció megfeleljen a vonatkozó előírásoknak, a rendszerek architektúráját és a működési elveket pedig az autóipari szereplők szélesebb köre támogassa a jövőben. 

 

Az ABB és a MAN Truck & Bus projektpartnerként vesz részt az “európai e-busz töltési rendszer” (eBusCS) nevű kezdeményezésben, amely támogatja az elektromos buszok töltési folyamatainak egységesítését, és elősegíti az elektromos buszok elterjedését az európai nagyvárosokban.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának

Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.

2023. április 1. 16:20

Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében

Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.

2023. április 1. 13:44

Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.

2023. április 1. 11:53

Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver

Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását. 

2023. március 31. 20:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok

2023. március 27. 12:43

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08