AR-fejlesztés és e-roller a Hankook közreműködésével

forrás: Prím Online, 2021. január 28. 16:30

A fenntartható mobilitás szolgálatában a Hankook Tire & Technology mindinkább az olyan digitális megoldásokra fókuszál, melyek formálják és meghatározzák a jövő iparát. Ennek jegyében a Model Solution, a Hankook csoport prototípusokkal és gyártási megoldásokkal foglalkozó tagvállalata idén első alkalommal vett részt a világ legtekintélyesebb technológiai kiállításán, a CES 2021-en. A vállalat bemutatójának középpontjában az AR HMD kiterjesztett valóság headsetje, valamint a high-tech prémium e-rollere állt.

A prémium abroncsgyártó Hankook Tire az elmúlt évek során mind nagyobb erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy üzleti modelljének diverzifikálásával, valamint a mesterséges intelligencián (AI) és az IoT technológián alapuló rendszerek bevezetésével biztosítsa versenyképességét a negyedik ipari forradalomban. A Hankook & Company tagvállalata, a Model Solution az idei Consumer Electronics Show-n mutatta be új, kiterjesztett valóságot (AR) támogató termékeit. A Model Solution bemutatójának központjában most a vállalat kiterjesztett valóság headsetje és prémium e-rollere állt, de az érdeklődők bepillantást nyerhettek az abroncsgyártó munkáját kreatív, jövőbe mutató koncepciókkal támogató belső laboratórium, a CMF világába is.

 

A kiterjesztett valóságot megjelenítő AR headset (Augmented Reality Head Mounted Display, AR HMD) legfontosabb tulajdonságai a felhasználói élményt és a funkcionalitást segítik elő. Természetesen szó sincs arról, hogy a Hankook a prémium abroncs szegmenst lecserélné a szórakoztatásra: az MS-AR20 névre keresztelt headset egy kifejezetten ipari használatra tervezett AR megoldás.

 

 

A kiterjesztett valóság óriási hatást gyakorol mindennapjainkra: az ipar, az egészségügy, az oktatás és a kereskedelem számára egyaránt hatalmas lehetőségeket kínál. A Hankook például nem engedheti meg magának, hogy akár egyetlen hibát is elkövessen a fejlesztési folyamatok során: az AR technológia azzal a lehetőséggel, hogy a termék prototípusát 3D-ben digitalizálja, megkönnyíti a prototípus legyártását és gyorsabb megértését, felgyorsítva ezáltal a fejlesztési fázist. 

 

Az AR headset mellett a Model Solution high-tech, prémium e-rollerének prototípusát is bemutatta. A szintén AR technológiát használó e-roller ujjlenyomat-olvasó rendszerrel és a beépített menetrögzítő kamerával kategóriájának „legokosabb” eszköze. További különlegességét a 11 hüvelykes, levegőmentes gumiabroncsok jelentik, amik nemcsak az egyedi megjelenéshez, hanem a biztonságosabb és zöldebb közlekedéshez is hozzájárulnak. A levegőmentes abroncsok iránt a NASA is érdeklődést mutatott, az abroncsgyártók pedig sorra mutatják be a légmentes megoldással gyártott prototípusaikat, azonban a Hankook az első vállalat, amely kifejezetten hétköznapi használatra szánta a levegő nélküli abroncsait.

 

A Hankook Tire formabontó ötleteket egyesít a legújabb technológiákkal. Ehhez biztosít megfelelő keretet az ipari formatervezés kutatását szolgáló belső műhelye, a CMF Lab, mely 2020 februárjában a Hankook & Company és a Modul Solution együttműködésének köszönhetően jött létre. A CMF Lab az ipari formatervezés trendjeire építve a termékfejlesztésnek biztosít teret, az első közös projekt pedig egy olyan abroncsprototípust eredményezett, melynek formája alkalmazkodik az útviszonyokhoz. 

 

A szüntelen innovációnak köszönhetően alig telik el hónap, amikor a vállalatcsoport nem jelent be egy-egy jövőálló fejlesztést. A globális gumiabroncs piacon megszerzett technológiai vezető szerepe megerősítése érdekében a vállalat proaktív módon reagál a jövő közlekedésének gyorsan változó világára. A Hankook folyamatosan keresi az eredeti technológiai megoldásokat, a The Next Driving Lab projekt például olyan futurisztikus abroncsok fejlesztésére fókuszál, amelyek korábban soha nem tapasztalt vezetési élményt biztosítanak. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milliókra szabva – a fizikai és a digitális élmény találkozása

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához - hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

2021. február 26. 19:50

A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait

A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.

2021. február 26. 18:09

Közösségi irodateret nyitott a Westend

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként nyitott ingyenes közösségi irodateret Budapest kedvenc plázája, a Westend február 25-én. Az ötlet az éttermek zárvatartása miatt felszabadult terek biztonságos hasznosítását szem előtt tartva született. A Westend Workplace mindenkit vár, aki távmunkára kényszerült, de hiányolja a munkavégzés közösségi élményét, és néhány órára kiszabadulna a négy fal közül.

2021. február 26. 16:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55