Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje
A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR).
A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a 4.X. Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a 4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú/Banking-as-a-Service (BaaS)* platform modelleket. Ezek az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.
Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66%-a már használ BaaS platformot, míg 25% ennek kidolgozásán munkálkodik.
A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk.
„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében” - jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója. „Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”
_______________
* A Banking-as-a-Service (BaaS) platformok olyan értékteremtést és értékátadást könnyítő infrastruktúrák, amelyek segítségével a bankok API-kon (Application Programming Interfaces, vagyis alkalmazás programozási felületek - olyan közvetítők, amelyek segítségével az egyes alkalmazások képesek kommunikálni és információt átadni egymásnak) keresztül képesek adatokat és megoldásokat megosztani harmadik személyekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Tíz négyzetméterenként egy hiba? Van rá megoldás!
- Drónra telepítette gázszivárgást felderítő rendszerét az ABB
- Vállalati digitalizáció: egy függőség, ami erősíti a szervezetet
- A Hiventures csúcsbefektetésével válthat üzleti modellt a SMARTFRONT
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- Az Oracle felhőtechnológiája segíti a SailGP versenyzőit
- A BIM lehet a magyar építőiparban új korszakot nyitó varázsige
- Envision Forum: minden iparágban értéket teremt a digitalizáció!
- Ezek a trendek határozzák meg a logisztika jövőjét
- A PlanRadar felpörgetné a magyar építőipar digitalizációját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.