IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről
Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.
A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegy-zi, és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai pia-con, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg. A doku-mentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.
“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizá-lására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuá-lis hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépése-ket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.
Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Blo-omberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Adverti-sing, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában.
Az angol nyelvű útmutató letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/iab-europes-guide-to-contextual-advertising/
Kapcsolódó cikkek
- Elkészült az első hazai podcast médiakutatás
- Az IAB 2021-ben is keresi a legjobb szakdolgozatot a digitális marketingről
- Taroltak a Corvinus diákjai az IAB Hungary szakdolgozat-pályázatán
- Tisztújítás az IAB Hungary elnökségében
- Az IAB újra díjazza a legjobb szakdolgozatot
- Online adatvédelmi trendek
- Audió munkacsoportot indított az IAB Hungary
- Tisztújítás az IAB Hungary elnökségében
- IAB: tudástár a digitális videós hirdetésekről
- A válságban tovább erősödik a digitális kommunikáció, de a kilábalás lassú lesz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.