IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 2. 14:16

Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.

A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegy-zi, és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai pia-con, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg. A doku-mentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.

 

“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizá-lására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuá-lis hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépése-ket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.

 

Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Blo-omberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Adverti-sing, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában. 

 

Az angol nyelvű útmutató letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/iab-europes-guide-to-contextual-advertising/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A kül- és beltéren egyaránt használható az LG prémium hangzású hangszórója

Az LG Electronics (LG) új, kúpos-hengeres formatervű LG XBOOM 360 hangszórója (RP4 modell) bármilyen térhez és alkalomhoz tökéletes, kiváló minőségű, minden irányba sugárzó (omnidirectional) hangzást kínál. Utóbbit az LG XBOOM 360 egyedi formája teszi lehetővé: a készülék élethű, lenyűgözően erős és tiszta hangzást szólaltat meg 360 fokban. A stílusos, már Magyarországon is kapható hordozható hangszóró, ideális bármilyen társasági összejövetelhez.

2021. szeptember 24. 19:31

A média hatása a gyermekekre és fiatalokra

Szeptember 27-28-án rendezi meg a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) a XI. Médiakonferenciát a Magyar Tudományos Akadémián.  Az eseményre 31 előadó várható. A Gyermekmentő 1997-ben indította el „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” című médiakonferencia- és kutatássorozatát a gyermekek médiahasználati szokásairól és annak változásairól. 

2021. szeptember 24. 17:44

Zsebünkben a kassza

Január elseje óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.

2021. szeptember 24. 15:58

Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

Noha egyre többet hallunk az autonóm autózásról, a ma a piacon elérhető megoldások jellemzően a 2-es szintű önvezetésre képesek az ötfokozatú skálán. A valódi önvezetéshez az 5G széleskörű elterjedése is szükséges, mivel így lehset elérni, hogy a szoftver ne csak az adott autó által begyűjtött adatokra támaszkodjon, hanem messzebb is „ellásson” – derül ki az Ericsson új tanulmányából, amely a hálózatba kötött autók (connected cars) 166–200 milliárd dolláros piacán megnyíló üzleti lehetőségeket veszi számba.

2021. szeptember 24. 14:30

Túl gyors a napelem-boom?

Az elmúlt időszak, a pandémia az élet legtöbb területére hatással volt, így többek között arra is rávilágított, hogy a társadalmi, gazdasági rendszerek felkészületlenek ilyen mértékű válsághelyzetek kezelésére, így a reziliencia (alkalmazkodóképesség) javítása kiemelt figyelmet kapott hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt. A Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) 67. Vándorgyűlésének központi témáját a villamosenergia-szektor alkalmazkodóképessége és annak műszaki, gazdasági és humán oldalának kihívásai adták, továbbá a rohamosan növekvő számú napelemek hálózatra gyakorolt hatása.

2021. szeptember 24. 12:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tapasztalja meg a legendás játékot

2021. szeptember 20. 18:29

A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek

2021. szeptember 15. 14:15

Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról

2021. augusztus 31. 09:58

A Xiaomi várakozásokat felülmúlóan teljesített a második negyedévben

2021. augusztus 26. 14:46