Jöhetnek a merész ötletek – indul a Go Green
Napenergiával működő víztisztító, akkumulátor aloe vera növényből, környezetbarát energiára váltó halászok – többek között ezek az innovációk bizonyultak a legjobbaknak az elmúlt évek Schneider Go Green versenyein. A Schneider Electric fenntarthatóság témájú innovációs versenyére a felsőoktatásban tanuló magyar diákok jelentkezését is várják, a tét pedig nem kicsi, a 10.000 eurós fődíj mellett fizetett gyakornoki állást kapnak a cégnél a legjobbak.
A Schneider Go Green globális versenyére olyan merész ötleteket és fenntartható megoldásokat várnak a szervezők, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy egy intelligensebb és zöldebb jövőt építsünk magunknak. A megmérettetésre február 15-ig várják a világ minden tájáról az egyetemisták jelentkezését, akik 2-4 fős csapatokban indulhatnak a 10 ezer eurós fődíjért. A Schneider Electric elkötelezett a sokszínűség mellett, ezért idén a részvétel feltétele, hogy a csapatokban mindkét nem képviselve legyen, emellett előírás az is, hogy a csapattagok ugyanabban az országban tanuljanak.
Az egyetemisták öt különböző kategóriában nevezhetnek:
• Elérhető energia
• A jövő otthonai
• A jövő ellátási lánca
• A jövő energiahálózatai
• A jövő de(kódolása)
A versenyen való részvételhez a jelentkezőknek egyénileg és csapatban is regisztrálniuk kell, a pályázatokat pedig angolul lehet benyújtani. A pályázatként benyújtott rövid prezentációnak, vagy videónak tartalmaznia kell a globális, vagy helyi probléma ismertetését, illetve a csapat által kidolgozott megoldás bemutatását, valamint azt is, hogy kinek segítenének az innovációval. Lehet pályázni teljesen új ötlettel, üzleti esettanulmánnyal, de akár egy korábbi egyetemi projektjükkel is jelentkezhetnek a diákok.
A verseny három fordulóból áll, és minden fordulót egy felülvizsgálati, értékelési és kiválasztási időszak követ, amely során eldől, hogy ki jut tovább a következő körbe. A pályázatokat és a csapatok teljesítményét a Schneider Electric szakértőiből álló zsűri értékeli majd. A regionális/nemzeti elődöntőket március végén, a döntőket pedig április végén rendezik meg. A globális döntő várhatóan májusban vagy júniusban lesz majd. A résztvevő csapatok az egyes fordulók között a vállalat saját szakértői közül kikerülő mentorok segítségével készülhetnek az újabb megmérettetésre.
A Go Green versenyre tavaly rekordszámú, 25.000 diák jelentkezett 128 ország több mint 3000 egyeteméről. Kínából, Spanyolországból, Marokkóból, Indiából, Indonéziából, Ausztráliából, Brazíliából és az Egyesült Államokból 18 diák jutott be a globális döntőbe, amelyet élőben közvetítettek a közösségi médiában.
A múlt év nyertesei Helena Arias Casals és Dorothy Ann van der Ent Facerias, az Universitat Politécnica de Catalunya diákjai lettek "Light Pill" projektjükkel. Ez egy olyan kisméretű eszköz, ami napenergiát használ, és egyaránt alkalmazható fényforrásként, illetve ultraibolyás víztisztítóként. A korábbi években is különleges megoldásokkal lehetett nyerni a Go Greenen, 2020-ban például a kolumbiai halászok egy közössége számára kidolgozott fenntartható energiaprojekt lett a legjobb, előtte pedig aloe vera növényből és némi gyógynövénykivonatból készült akkumulátorral nyertek.
Most ismét itt a lehetőség a magyar egyetemisták számára is, hogy megmutassák merész fenntarthatósági ötleteiket, és ezzel az elismerés mellett komoly díjakat is besöpörjenek. A Schneider Go Green 2022 versenyen ugyanis 10.000 euró a fődíj, a győztes csapat tagjai pedig a vállalat fizetett gyakornokai lehetnek, hosszú távon akár a cég munkavállalóivá is válhatnak.
„A Schneider Electricnél hiszünk abban, hogy a szabadság az innováció forrása. A Schneider Go Green programon keresztül erőteljes és szenvedélyes diákokat keresünk, akiknek merész és fenntartható ötleteik vannak. Hisszük, hogy az energiához való hozzáférés alapvető emberi jog, és ez a globális verseny új utakat kínál ehhez” – mondta el Charise Le, a Schneider Electric HR igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
- A legnagyobb magyar vállalatok kivárásra játszanak az innovációban
- Bővíti regionális beszerzési központját Budapesten a Schneider Electric
- Hibrid rendezvényekkel alkalmazkodik a járványhoz a magyar technológiai eseményeket szervező cég
- Ki gondolná, hogy a virtuális eseményeknek is van ökolábnyoma?
- A Financial Times és a Dow Jones listáinak élén a Schneider Electric
- Biztosított a mélyszegénységben élő gyerekek Tanodájának jövő évi működése
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- Jó ügyeket szolgáló, innovatív technológiák fejlesztését támogatja a HONOR
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
A közép-, kelet- és dél-európai országokban megkérdezett egészségügyi szakemberek és döntéshozók közel 60 százaléka úgy véli, hogy a digitális egészségügyi megoldások javítanák az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a nehezen megközelíthető területeken. A magyarországi szakemberek szerint a digitalizáció a kórházakban is nagymértékben növelné a folyamatok hatékonyságát – derül ki az EIT Health InnoStars és az Emerging Europe közös felméréséből.
A jövő felhőnatív, és konténerekre épül
Egy friss felmérés szerint a szervezetek 86 százaléka tervezi modernizálni az infrastruktúráját Európában, ehhez pedig a felhőnatív alkalmazásokat és a mikroszolgáltatásokat látják a megfelelő választásnak. Az odáig vezető út azonban nehéz és rögös, mivel sok esetben hiányoznak a szükséges alapfeltételek. A SUSE szakértői szerint megkönnyíti a feladatokat a cégek számára, ha az új technológiák előnyeinek kihasználásához konténereket használnak megfelelő menedzsmenteszközökkel kiegészítve.
Nehezebb lesz trükközni a jövőben a Black Friday akciókkal
Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.