30 százalékos azonnali költségmegtakarítást eredményez az IT outsourcing

Kovács Attila, 2006. március 8. 14:05
A mai napon tartotta első sajtótájékoztatóját az EuroWeb International tulajdonú, három informatikai vállalkozás (Navigator Kft., AM-IT Rt., Wallitrade Kft.) összeolvadásával létre jött, az informatikai erőforrás-kihelyezés terén tevékenykedő Navigator Informatikai Zrt. Az IT outsourcing ma már tisztán üzleti döntés – jelentette be a NAVIGATOR Informatika Zrt. a sajtótájékoztatón. A cég konkrét számításokkal bizonyította állítását, miszerint az informatikai outsourcing szinte bármelyik cég és intézmény számára több mint 30 százalékos, azonnal megmutatkozó költségcsökkenést eredményezhet.

Törő Csaba, az EuroWeb International vezérigazgatója arról tájékoztatott, hogy az EuroWeb Magyarország és EuroWeb Románia Invitelnek történt eladásával az internet üzlettel felhagytak, és elsősorban Magyarországon a technológiai outsourcing üzletbe szállnak be. Ennek első jele a Navigator megvétele, amely máris 4.-5. szereplőnek számít a hazai IT erőforrás-kihelyezési piacon.    

Juhász Lajos, a Navigator Zrt. vezérigazgatója ismertette a társaság legfontosabb jellemzőit: megoldásaikat (24 órás call center, 24 órás rendszerfelügyelet, távolról történő hotline javítás, hálózatintegráció, alkalmazásmenedzsment), előnyeiket, pl. magyar cég lévén a Navigator a hazai vállalatok számára kialakított üzemeltetési know-how-val rendelkezik; a hazai specialitásokhoz versenytársainál jobban tud alkalmazkodni; a társaság proaktivitását és rugalmasságát. A korábbi „előélet”folytán a Navigator referenciái között a következők találhatók: Antenna Hungária, Wallis, Ericsson, Országos Vérellátó Szolgálat (ez utóbbi folyamatban lévő projekt, az átvétel/átadások 27 telephelyen 2006. szeptembere és 2007. között kerülnek sorra).

A Navigator Informatika Zrt. 2005. évi árbevétele közel 1,5 milliárd Ft volt, nyeresége meghaladta a 35 millió Ft-ot. A több mint 100 főt foglalkoztató vállalat szakértői csapata az informatika minden területére kiterjedt széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkezik, valamint különös figyelmet fordít az új technológiák lehető legrövidebb idő alatti, szakértői szintű elsajátítására is. A cég 80 ügyféllel áll hosszú távú szerződésben, és közel 4000 felhasználó üzemeltetését végzi. Legnagyobb ügyfelei közé tartozik az Antenna Hungária, a Wallis Csoport, az Ericsson Magyarország, az Országos Vérellátó Szolgálat.

„Az IT outsourcing legfontosabb előnye, hogy garantáltan olcsóbb informatikai rendszerüzemeltetést kínál egy szerződésben garantált, biztonságos színvonalon. Az informatikai erőforrások kihelyezése éppen ezért ma már egy tisztán gazdasági megfontolások figyelembevételével hozott üzleti döntés eredménye. Mind a piaci lehetőségek, mind pedig szakembereink hozzáértése és az EuroWeb International által nyújtott pénzügyi háttér kiváló alapot biztosít számunkra a dinamikus fejlődéshez a hazai IT outsourcing piacon” – mondta Juhász Lajos. „A számok önmagukért beszélnek: ha csak pusztán a számok döntenek, és a jelenleg insourcing formában működő informatikai részleg költségigényét vetjük össze az általunk kínált IT outsourcing szolgáltatással, akkor egy 100 fős cég esetében több mint 30 százalék költségmegtakarítást érhetünk el, amely már a szerződés hatálybalépésének napjától érezhető”- tette hozzá Juhász.

A Navigator Zrt. az elmúlt tíz év alatt vált 5-6 fős cégből a Wallis Csoport három informatikai vállalkozásának fúziójával a hazai informatikai piac egyik jelentős IT-outsourcing vállalatává. Az EuroWeb-bel nemrégiben kötött akvizíciós megállapodással a Navigator erős nemzetközi pénzügyi háttérhez jutott. A  társaság jelenleg közel 80 ügyféllel rendelkezik, és közel 4000 felhasználót szolgál ki.

Kulcsszavak: Navigator outsourcing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32