A mérhető siker - Avagy a honlapelemzés alapjai II. rész
Lényeges, hogy pontos képe legyen arról, miként látják látogatói az Ön honlapját, ugyanis csak így érheti el, hogy ugyanazt a tökéletes élményt nyújtsa minden felhasználója számára. Mai cikkünkben kielemezzük, hogy melyek azok a paraméterek, melyeket figyelembe kell vennie, ha weboldalával nemcsak tartalmilag, hanem formailag is szeretné elnyerni látogatói tetszését.
A látogatók megoszlása
Amíg Ön nem deríti ki pontosan a látogatottságelemzés segítségével, hogy „kinek” készíti weboldalát, addig minden egyéb fáradozása a honlap eredményességének növelésére hiábavaló lesz. Az alábbiakban bemutatjuk, mely szempontok mérése szükséges, ha a weboldalára látogatóknak mindenféle téren pozitív felhasználói élményt szeretne nyújtani.
A látogatók megoszlásának lehetséges szempontjai:
1. Operációs rendszer szerinti megoszlás
Az összes szempont közül talán itt található a lehető legkisebb szóródás az egyes lehetőségek között. Napjainkban a látogatók legnagyobb része Windows XP operációs rendszert használ (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Azonban ha Ön honlap tulajdonos, gondolnia kell azokra a látogatóira is akiknek esetleg a Windows egy régebbi verziója vagy a Macintosh operációs rendszer található a számítógépükön. Minden esetben Önnek kell kiderítenie (a monitorozó eszköz segítségével), hogy látogatói melyik operációs rendszert használják – és aztán eszerint kialakítania honlapját. Ha például azt látja, hogy látogatóinak 10%-a MAC OS-t használ, lehet, hogy úgy dönt, hogy nem szeretne lemondani az eredmények 10%-áról pusztán a webmester kényelme kedvéért.
2. Böngésző szerinti megoszlás
Ennél a paraméternél már sokkal inkább megoszlanak a mérőszámok (és a designerek véleménye is). Még mindig a legnépszerűbb az Internet Explorer, de szorosan a nyomában halad a Firefox böngésző (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Arról nem is beszélve, hogy az említett két alkalmazáson kívül számos böngészőt használhatnak még a látogatók, ugyanígy az egyes típusokon belül számtalan verzió is található. Itt is ugyanaz a szabály: térképezze fel, hogy az Ön oldalára látogatók nagy része mit használ és optimalizálja eszerint a honlapját. Azonban egy alapigazság minden esetben érvényes: „A kevesebb több.” Minél gyorsabb és egyszerűbb a weboldala, annál nagyobb az esélye, hogy látogatói nem hagyják el idő előtt a „helyszínt”, megunva esetleg, hogy az általuk használt böngészőn keresztül képtelenek megtekinteni a honlapot teljes valójában.
3. Képernyőfelbontás szerinti megoszlás
Ezen a területen ismét számtalan variáció jöhet szóba. A látogatók többsége 1024*768-as felbontású képernyőt használ, de jelentős számú az 1280*1024-es képernyőt használók száma is (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Ahhoz, hogy a tökéletes felhasználói élmény nyújtásának kritériumát teljesíthesse, érdemes profi designer-el elkészíttetnie weboldalát, hogy az összes lehetséges képernyőfelbontás esetén megmaradjon a honlap eredeti jellege és arányai. Bizonyára Ön sem szívesen böngészne egy olyan oldalon, ami megjelenését tekintve egyáltalán nem esztétikus.
4. Ország szerinti megoszlás
Ez a terület minden vállalkozás esetén változó. Ha Ön csak hazai piacra dolgozik, akkor ugyan kis számban, de előfordulhat, hogy a környező országokban (vagy egyéb földrészeken) élő magyarok is megnézik a honlapját. Ha esetlegesen cége terjeszkedni szeretne a közeljövőben – ezek a számok egy jó irányvonalat adhatnak. Ha azonban nem csak magyar nyelvű honlapokkal rendelkezik, vagy az idegenforgalom területén tevékenykedik, a fenti mérőszám ismerete elengedhetetlen, hisz segítségével pontos képet kaphat arról, hogy melyek azok az országok, ahonnan érdeklődőinek nagy része származik, így ott érdemes erősítenie jelenlétét.
Következő cikkünkben bemutatjuk, miként tudja megnövelni hirdetései hatékonyságát. A megfelelő mérőszámok segítségével ugyanis pontosan meg fogja tudni határozni, hogy mely hirdetése hozza a legtöbb forgalmat, és melyek azok amik csak viszik a pénzét.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.