A mérhető siker - Avagy a honlapelemzés alapjai II. rész
Lényeges, hogy pontos képe legyen arról, miként látják látogatói az Ön honlapját, ugyanis csak így érheti el, hogy ugyanazt a tökéletes élményt nyújtsa minden felhasználója számára. Mai cikkünkben kielemezzük, hogy melyek azok a paraméterek, melyeket figyelembe kell vennie, ha weboldalával nemcsak tartalmilag, hanem formailag is szeretné elnyerni látogatói tetszését.
A látogatók megoszlása
Amíg Ön nem deríti ki pontosan a látogatottságelemzés segítségével, hogy „kinek” készíti weboldalát, addig minden egyéb fáradozása a honlap eredményességének növelésére hiábavaló lesz. Az alábbiakban bemutatjuk, mely szempontok mérése szükséges, ha a weboldalára látogatóknak mindenféle téren pozitív felhasználói élményt szeretne nyújtani.
A látogatók megoszlásának lehetséges szempontjai:
1. Operációs rendszer szerinti megoszlás
Az összes szempont közül talán itt található a lehető legkisebb szóródás az egyes lehetőségek között. Napjainkban a látogatók legnagyobb része Windows XP operációs rendszert használ (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Azonban ha Ön honlap tulajdonos, gondolnia kell azokra a látogatóira is akiknek esetleg a Windows egy régebbi verziója vagy a Macintosh operációs rendszer található a számítógépükön. Minden esetben Önnek kell kiderítenie (a monitorozó eszköz segítségével), hogy látogatói melyik operációs rendszert használják – és aztán eszerint kialakítania honlapját. Ha például azt látja, hogy látogatóinak 10%-a MAC OS-t használ, lehet, hogy úgy dönt, hogy nem szeretne lemondani az eredmények 10%-áról pusztán a webmester kényelme kedvéért.
2. Böngésző szerinti megoszlás
Ennél a paraméternél már sokkal inkább megoszlanak a mérőszámok (és a designerek véleménye is). Még mindig a legnépszerűbb az Internet Explorer, de szorosan a nyomában halad a Firefox böngésző (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Arról nem is beszélve, hogy az említett két alkalmazáson kívül számos böngészőt használhatnak még a látogatók, ugyanígy az egyes típusokon belül számtalan verzió is található. Itt is ugyanaz a szabály: térképezze fel, hogy az Ön oldalára látogatók nagy része mit használ és optimalizálja eszerint a honlapját. Azonban egy alapigazság minden esetben érvényes: „A kevesebb több.” Minél gyorsabb és egyszerűbb a weboldala, annál nagyobb az esélye, hogy látogatói nem hagyják el idő előtt a „helyszínt”, megunva esetleg, hogy az általuk használt böngészőn keresztül képtelenek megtekinteni a honlapot teljes valójában.
3. Képernyőfelbontás szerinti megoszlás
Ezen a területen ismét számtalan variáció jöhet szóba. A látogatók többsége 1024*768-as felbontású képernyőt használ, de jelentős számú az 1280*1024-es képernyőt használók száma is (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Ahhoz, hogy a tökéletes felhasználói élmény nyújtásának kritériumát teljesíthesse, érdemes profi designer-el elkészíttetnie weboldalát, hogy az összes lehetséges képernyőfelbontás esetén megmaradjon a honlap eredeti jellege és arányai. Bizonyára Ön sem szívesen böngészne egy olyan oldalon, ami megjelenését tekintve egyáltalán nem esztétikus.
4. Ország szerinti megoszlás
Ez a terület minden vállalkozás esetén változó. Ha Ön csak hazai piacra dolgozik, akkor ugyan kis számban, de előfordulhat, hogy a környező országokban (vagy egyéb földrészeken) élő magyarok is megnézik a honlapját. Ha esetlegesen cége terjeszkedni szeretne a közeljövőben – ezek a számok egy jó irányvonalat adhatnak. Ha azonban nem csak magyar nyelvű honlapokkal rendelkezik, vagy az idegenforgalom területén tevékenykedik, a fenti mérőszám ismerete elengedhetetlen, hisz segítségével pontos képet kaphat arról, hogy melyek azok az országok, ahonnan érdeklődőinek nagy része származik, így ott érdemes erősítenie jelenlétét.
Következő cikkünkben bemutatjuk, miként tudja megnövelni hirdetései hatékonyságát. A megfelelő mérőszámok segítségével ugyanis pontosan meg fogja tudni határozni, hogy mely hirdetése hozza a legtöbb forgalmat, és melyek azok amik csak viszik a pénzét.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.