A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács elutasítja az "internetadó"-t
Az internet-szolgáltatás és a mobil-tartalomszolgáltatás fejlődésének kiemelt jelentősége van az esélyegyenlőség megteremtésében, és az információs szakadék szűkítésében, ezért nagyobb állami szerepvállalás lenne indokolt a tervezett újabb terhek helyett.
A HÉT tagjai nem tartják indokoltnak, hogy a szabályozás újabb járulékot rójon az infokommunikációs szolgáltatásokra és ezáltal közvetve a fogyasztókra is, negatívan befolyásolva így az internet ellátottságot, az információs technológiák elterjedését. Mindez azt eredményezi, hogy tovább növekszik Magyarország lemaradása az EU tagállamokhoz képest ezen a területen, gyengülnek az információs társadalom kiépítésének lehetőségei. Véleményünk szerint az így óhatatlanul bekövetkező tarifaemelés az állampolgárok számottevő rétegét zárná el a digitális irástudástól.
A HÉT véleménye szerint, szemben a szóban forgó törvényjavaslatban írtakkal, sokkal inkább olyan markáns kormányzati intézkedésekre van szükség, amelyek segítik hazánk információtechnológiai felzárkóztatását az EU-hoz, felgyorsítják az információs társadalom fejlődését, igazságosan osztják meg a terheket a gazdaság szereplői között.
Az egyesület komoly hiányosságként értékeli továbbá, hogy a törvénytervezet előkészítésekor nem került sor széleskörű szakmai egyeztetésre. A fentiekre figyelemmel a HÉT azt javasolja az Országgyűlés képviselőinek, hogy a T/5395. számú törvényjavaslatot jelenlegi formájában utasítsák el.
Kapcsolódó cikkek
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Videófeltöltés csakis engedéllyel
- Bocsánatot kért a Google a kínai íróktól
- Kínában is perbe fogták a Google-t digitalizálási törekvései miatt
- Ausztrália internetszűrő bevezetésére készül
- Kínában megjutalmazzák a pornóoldalak besúgóit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.