Mobil Innovációs Központ: a harmadik projektév eredményei

Kovács Attila, 2008. augusztus 4. 17:31

A BME Mobil Innovációs Központ (MIK), mint a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal Mobil 2004 pályázata által létrehozott szervezeti egység, 2008 júniusában zárta le 3. programéves működését. A központ vezetése a programév legfontosabb eredményeinek tekinti azokat a lépéseket, amelyek a gyakorlati hasznosítás irányába mutatnak: az integrált projektek elkészült üzleti terveit, know-how leírásokat és az ipari partnerekkel - korábban indított és továbbfejlesztett, valamint újonnan létrejött - k+f együttműködéseket. Az egyedi infrastruktúrával rendelkező tesztlabor egyedi szolgáltatási palettája tovább bővült, az éves eredmények megítéléséhez megújított, szofisztikáltabb monitoring rendszer került kialakításra.

A harmadik projektévben a Mobil Innovációs Központnak nyolc, az NKTH által támogatott integrált projektje volt, név szerint a következők: Mobil hálózatok rádiós forgalmi vizsgálata, erőforrás menedzselése és az átvitel hatékonyságát javító algoritmikus eljárások; Jövőbe mutató rádiós technológiák; Intelligens munkahely; Hálózati erőforrások optimális tervezése; Heterogén vezetékes és mobil rendszerek integrálása; Kohéziós infrastruktúrák kidolgozása 3G és B3G rendszerek számára; Mobil szolgáltatások és alkalmazások fejlesztése; Felhasználói viselkedés vizsgálata. Továbbá: az Anemone EU-s projekttel és a BOSS projekttel is foglalkozott a MIK.

A MIK saját, belső projektekkel is rendelkezik, amelyeken a MIK munkatársai és egyetemi hallgatók is dolgoznak:

  • IMS applikációs szerverek és szolgáltatás-elérés vizsgálata: Ennek a belső projektnek a keretében részletesen foglalkozik a MIK az IMS-SIP alkalmazás szerverének vizsgálatával, valamint az IMS rendszerhez való csatlakozás és szolgáltatás elérés problémáival és ezeknek mélyrehatóbb elemzésével. A projekt célja, egy SIP-Email alkalmazás kifejlesztése, amely email és SIP üzenetek közötti konverziót hajt végre. A SIP-Email alkalmazás segítségével az IMS rendszerhez csatlakozó felhasználó gyorsan és kényelmesen, új kliens program telepítése nélkül tudja elérni az email szolgáltatást.
  • Parlay alkalmazásfejlesztési környezet, valamint az így létrehozott alkalmazások valós működése közben fellépő problémák vizsgálata. Ennek keretében egy, az Appium-XWay környezetben fejlesztett hívásátirányító (redirect) alkalmazás Nokia és Huawey IMS rendszerekben való működését vizsgálja a MIK.


A MIK harmadik projektévi bevételei: 400 millió Ft NKTH-támogatás, 64,84 millió Ft k+f szerződésbevételek. A projektekben 43 Phd hallgató, 44 egyetemi hallgató, 48 egyetemi/kutatóintézeti dolgozó, 27 témavezető, összesen 162 fő vett részt. A munkát 14 ipari tag is segítette.

További információ

Kulcsszavak: k+f MIK BME

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Éjfélig még korlátlan a belföldi mobilnet a Telekomnál

Vasárnap kora délutánra sikerrel befejeződtek az ügyfélszolgálati rendszereken végzett munkálatok a Telekomnál, így most újra lehetőség van mindenfajta ügyintézésre mind a Telekom üzletekben, mind a szolgáltató telefonos és online felületein. 

2018. február 19. 10:00

Huawei és Samsung okostelefonok a Telenor ajánlatában

Online filmnézés, kitűnő minőségű szelfik, szuper videók az Instagramra és a Facebookra... A Telenor legújabb promóciójában népszerű okostelefonokat kínál kedvező áron azoknak, akik szeretnék a Hipernet előnyeit maximálisan kihasználni, ha tartalomfogyasztásról és -rögzítésről van szó. A négy androidos készülék akár 0 forintért elérhető.

2018. február 16. 15:19

Rendszerfejlesztés a Telenornál

Folyamatosan fejlesztjük ügyfélkiszolgáló folyamatainkat és rendszereinket, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban szolgálhassuk ki több millió előfizetőnket. - szól a Telenor közleménye.

2018. február 15. 11:58

Netezz korlátlanul amíg a Telekom dolgozik

Február 16-án 00 órától február 19-én 24 óráig a Telekom havidíjas mobilinternet előfizetői bármennyi adatot használhatnak anélkül, hogy fogyna a díjcsomagjukban foglalt adatmennyiség, az EU-ban tartózkodók pedig +1 GB adatmennyiséget kapnak, ha elfogyna az adatkeretük, hisz adatbővítő vásárlására nem lesz lehetőségük.

2018. február 15. 09:28

Megállíthatatlan a Simple népszerűsége

A tavalyi évben is folytatódott az OTP Mobil két termékének sikertörténete. A Simple alkalmazáson keresztül indított vásárlások forgalma a duplájára, száma pedig háromszorosára emelkedett. 

2018. február 14. 13:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gyorsuló vágykeltők – Minden út a fogyasztáshoz vezet!

2018. február 8. 10:28

Stratégiai program indul a blokklánc és fintech fejlesztések ösztönzésére

2018. január 26. 15:12

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48

Fogyasztóvédelmi díjat kapott a UPC

2017. december 20. 09:27
cloudappsportal.com