A német kormány törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen

MTI Sajtóadatbank, 2010. január 11. 08:43

A német igazságügy-miniszter szerint a Google a Microsofthoz hasonló "óriás monopóliummá" válik, és ha nem javítja átláthatóságát, akkor "törvényi úton kell intézkednünk".

Sabine Leutheusser-Schnarrenberger német igazságügy-miniszter arról nyilatkozott a Der Spiegel című hetilap hétvégi számában, hogy szerinte az amerikai Google internetes kereső és tartalomszolgáltató "a (programgyártó) Microsofthoz hasonlóan óriás monopóliummá dagad, túl sok hatalomra tesz szert azáltal, hogy túl sokat tud meg az emberekről különböző programjai révén", amilyen a például a Google Earth és a Google Books.

 A miniszter azt mondta, hogy "első reakcióm nem a betiltás, de több átláthatóságot akarok, és szavatolni, hogy a felhasználók tudják, mi történik az adataikkal". "Sok mindenen kell javítani, és ha ez nem történik meg gyorsan, akkor jogalkotóként kell intézkednünk", így idézte szavait a Der Spiegel. A Google egy németországi szóvivője azzal válaszolt, hogy az átláthatóság alapvető a Google működésében, és állandóan dolgoznak is növelésén.

 Közben mind több a jele, hogy a hatóságok sokfelé elégedetlenek a Google egyre kiterjedtebb működésével. December közepén egy párizsi bíróság napi 10 ezer euró kártérítés megfizetésére kötelezte a Google-t mindaddig, amíg az informatikai óriásvállalat le nem veszi keresőszolgálatának kínálatából az engedély nélkül digitalizált francia irodalmi műveket. December végén egy kínai regényíró is perbe fogta a Google-t, miután a kaliforniai központú vállalat engedély nélkül vette fel digitális könyvtárába a szerző művét.

 A múlt héten Nicolas Sarkozy francia államfő követelte, hogy a versenyfelügyelet vizsgálja felül az a Google domináns piaci helyzetét, és kormánybizottság felállításáról is döntött, megvizsgálandó, milyen mértékben lehetne megadóztatni a Google és más keresőoldalak és portálok reklámbevételét.
 

Kulcsszavak: Google +céginfo jog

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és to-vábbra is garantálja, hogy az LG egyedi élményt és értéket kínáljon a vásárlók számára.

2022. november 30. 17:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56