Magyarországon is terjed az internetes kereskedelem

A cég felméréséről kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint Európai viszonylatban a fenti érték nyolcvanöt, ami mutatja, hogy Magyarország közelít a nemzetközi trendhez.
Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg Magyarországon a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék - tájékoztat a Nielsen 2010-es felmérése.
A legkeresettebb termék egyértelműen a könyv. Európai viszonylatban a válaszadók 44 százaléka, míg Magyarországon 40 százalékuk szándékozik könyvet vásárolni, világviszonylatban ugyanez az érték 44 százalék.
A könyvet az utazás és a rendezvényre szóló belépőjegy követi, az előbbi európai átlagban 24 százalék, magyar viszonylatban 19 százalék. Rendezvényre belépőjegyet 21, illetve 19 százalék vásárol.
Eltérés mutatkozik a nemzetközi és a magyar trendek között abban, hogy világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendeltek a legtöbb terméket, (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég webkínálatából vásároltak, amely valóságos, téglából és malterból épített üzletet is működtet - írja a közlemény.
Minden hatodik magyar vásárló rendelt a világhálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít, ami arra enged következtetni, hogy a magyar fogyasztók azért még nem teljesen szakadtak el a hagyományos vásárlási szokásoktól.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Idén is díjazzák a legjobb internetes kereskedőt
- Olcsóbb, vonzóbb lesz a Google webboltja, mint az Apple-é
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A diákmunkában elindult a nyári szezon
A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
Az Amazon Web Services 2023. június 5-én nyitja meg az első budapesti irodáját, ami része az AWS folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához. Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok, vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.
A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
A győri Széchenyi István Egyetem újabb 32 hallgatója és oktatója nyerte el a Kulturális és Innovációs Minisztérium által meghirdetett Új Nemzeti Kiválósági Program (ÚNKP) ösztöndíját, akik idén is kétnapos konferencián mutatták be az általuk vizsgált témákat. A pilóta nélküli járművektől a kis- és középvállalkozások helyzetén át egészen az egészséges csokoládé előállításáig számos érdekes kutatás hangzott el a rendezvényen.
Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
Új eszközt kínál a fenntarthatósági törekvések még eredményesebb megvalósításához a vállalkozások és szakemberek számára a Schneider Electric, már lehet jelentkezni a társaság Fenntarthatósági Iskolájába. Az ingyenesen elérhető digitális platform számos interaktív tanfolyamot kínál, amelyek célja, hogy felvértezze az érdeklődőket a fenntarthatósági teljesítményük javításához szükséges ismeretekkel és készségekkel.