Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben

Már mobilalkalmazásokon és a Facebookon is foglalható szállás

forrás Prim Online, 2012. február 15. 10:08

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása. A fontosabb idei fejlesztési trendeket foglalja össze a BDOnline.hu alábbi összefoglalója.

A felmérés szerint a neten keresztül történő tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben az egyéni utazók körében.

Tájékozódás és foglalás már mobilon is
A szállodaipar szereplőinek folyamatosan követniük kell a rohamosan változó piaci trendeket, így az online jelenléten belül már a mobilalkalmazásokra is érdemes figyelniük. Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.

„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”

Készpénztelenül

Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.

Megkerülhetetlenné válik a közösségi média
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.

Kedvezményes vásárlások
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A BDO szakembere azonban óvatosságra int: „A kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.”

Új piaci rések felfedezése
A nagy nemzetközi célpiacok között jelentős trendformáló szereppel bír a gazdaságilag megerősödött Kína. A tehetős kínai turisták számára rengeteg személyre szabott luxusszolgáltatás jelenik meg az úgynevezett „long haul” desztinációknál – ilyen Magyarország is –, ezért ezen a területen kiemelten fontos lesz a hatékony marketing és az élményelemek kihangsúlyozása.

További lehetőség lehet más piaci területen mozgó mobilalkalmazásokhoz kapcsolódni. Erre jó példa az egészségtudatosság erősödése. Ma az emberek legmodernebb digitális eszközök segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, mindehhez elég a megfelelő alkalmazást letölteni. Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és eközben szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. Ez a jelenség, összekapcsolva a turisztikai szolgáltatásokkal (szálloda, csomagok), hatékony online értékesítéssel jelentős piaci rést nyithat a turizmus szereplőinek.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felveszik a versenyt a programozóiskolák diákjai a diplomás szoftverfejlesztőkkel

2019-ben hatodszor rendezték meg a Loxon Java Challenge programozóversenyt, amelyben idén is a legnevesebb magyar egyetemek hallgatói, továbbá hazai szoftverfejlesztő bootcampek csapatai, valamint tapasztalt informatikusok mérték össze programozói tudásukat a gyakorlatban. Az összesen három fordulóból álló bajnokság háromfős csapatainak Java programozási feladatokat kellett teljesíteniük, a programnyelv parancsainak ismerete mellett azonban a résztvevők probléma-megoldási készségét is felmérte a verseny.  

2019. december 11. 18:51

A legveszélyesebb szokások az utakon

A magyar autósok 67%-a szerint idegesítő, ha valaki használja a mobilját vezetés közben. – derül ki Európa egyik vezető gumi- es autószerviz hálózatának, a KwikFit internetes felméréséből. A közlekedésbiztonsági kérdőívet több mint 1000 jogosítvánnyal rendelkező autóvezető töltötte ki minden korosztályból.

2019. december 11. 17:16

Hogyan lehet legjobban megtéríteni az automatizációs befektetésünket?

A robotikával kapcsolatos összköltség mértéke folyamatos csökkenésben van. A McKinsey szerint az átlagos ár, amit egy robotért kell kifizetni, az elmúlt 30 év alatt minimum a felére esett, és az elkövetkező években még ennél is nagyobb csökkenésre lehet számítani*.

2019. december 11. 15:40

Abból nem lesz jó fejlesztő, aki nem tud szépirodalmat olvasni

Az automatizáció terjedésével ugyan egyre több programozóra van szükség, viszont ahhoz, hogy valaki sikeres legyen, az alapkompetenciáit  is fejlesztenie kell. A Green Fox Academy ‘The bootcamp generation’ című meetupján Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetője a munkaerőpiac átalakuló igényei kapcsán arra is rámutatott, hogy a felnőtt lakosság  jelentős része nem éri el Siri vagy a Google szövegértési szintjét. A bootcampek oktatási módszertana ugyanakkor hatékonyan segíti a kritikus szemlélet és problémamegoldási készségek fejlesztését.

2019. december 11. 12:48

Öt menő ajándékötlet karácsonyra, hogy a gyerek játszva megtanuljon programozni!

Az adventi időszakban a gyermekes szülők egyik legnagyobb gondja, hogy beszerezzék a megfelelő karácsonyi ajándékot csemetéiknek. A választék hatalmas, a döntés pedig nehéz. Szerencsére már egyre több olyan, a programozás alapjainak elsajátítását segítő játék is elérhető a piacon, amelyek nemcsak remek szórakozást biztosítanak a kicsiknek, de rendkívül hasznosak is, hiszen használatukkal a gyermekek olyan alapvető digitális készségeket, és gondolkodásmódot sajátíthatnak el, amelyek a későbbiekben, felnőtt pályafutásuk során elengedhetetlenek lesznek számukra. A Braining Hub IT képzési központ most öt ilyen ajándékötletet gyűjtött csokorba.

2019. december 11. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elálltak a felek a T-Systems tranzakciótól

2019. december 11. 10:28

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23
online sportfogadás