turizmus kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: turizmus

Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők
Előrejelzések szerint a turisztikai szektor, és azon belül a vendégéjszakák száma globálisan 30%-kal nőhet majd 2023-ban, az idei 60%-os bővülést követően, azonban a teljes nemzetközi idegenforgalmi szegmens teljesítménye még így is elmarad majd a pandémia előtti szinttől. Sajnálatos módon a jelenlegi gazdasági helyzet, az energiaválság és a tomboló infláció a turisztikai- és vendéglátó szektor hazai szereplőire is negatívan hatnak. A turizmus digitalizációja azonban esedékesebb, mint valaha, hiszen a technológiai megoldások segítenek a költségcsökkentésben, illetve az ügyfélélmény növelésén keresztül a versenyképességet is erősítik – hívta fel a figyelmet Rasztovits Dávid a Digitális Turizmus Zrt. alapító-vezérigazgatója.

Digitalizáció a turizmusban
A turizmusban az utazástervezések többsége a digitális térben történik, a keresések 70%-a mobileszközről, applikációból zajlik. Az utazni vágyók leginkább szállásközvetítő oldalakon keresztül informálódnak a lehetőségekről (80%) és leggyakrabban itt is foglalnak szállást (64%).

Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
Átlagosan 8-11 százalékos éjszakánkénti áremelés a szállásadók válasza a rezsiköltségek és bérek emelkedésére Kelet-Közép-Európában – derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ friss, magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók körében végzett felméréséből. Bár a munkaerőhiány riasztó probléma a turizmusban is, a digitalizáció felgyorsulása pozitív hozadéka a pandémiának. A magyar, román és horvát szállásadók harmada, illetve a cseh szállásadók negyede számolt be új digitális fizetési módok bevezetéséről.

Új magyar turisztikai startup indult
A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Budapesttel erősít a leglátogatottabb magyar utazási oldal
Július közepén indította el a Travelo.hu Budapest fókuszú mellékletét, melyben az online kiadvány szerkesztősége minden eddiginél nagyobb figyelmet szentel Budapest turisztikai és kulturális értékeinek.

A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok
A tavalyi évben a GDP több mint 10 százalékát kitermelő turisztikai szektor minden szereplője a turizmus biztonságos újraindításán dolgozik. A következő időszakban a legfőbb szempont az egészség védelme lesz. A magyar különjárati autóbuszos cégek felkészülten állhatnak az indulás elé, a NiT Hungary ugyanis vírusmentesítő tisztasági és egészségügyi protokollt dolgozott ki számukra.

Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum.

Fenntartható turizmus ABB technológiával
A nemzetközi turista forgalom 2030-ra várhatóan eléri a megdöbbentő 1,8 milliárdos számot. A Turisztikai Világszervezet, az ENSZ fenntartható turizmus előmozdításáért felelős ügynöksége szerint ez körülbelül 29 százalékos ugrást jelent a 2018-as adatokhoz képest.

2 milliárdhoz közelít a Szallas.hu
Több mint 40 százalékos bővülés mellett 1,89 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a Szallas.hu. A markáns növekedés hátterében a 2015-ben is rekordot döntő belföldi turizmus, valamint a cég sikeres külföldi terjeszkedése áll. A Szallas.hu európai viszonylatban is kimagasló eredményt ért el, melyet február 9-én a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awards is elismert.

Nem elég, ha szép és jó a múzeumi app
Elég egy okostelefonos alkalmazást letölteni, és a mobil körbeforgatásával máris megnézhetjük, hogy mondjuk milyen volt a tatai vár évszázadokkal ezelőtt.

Díjmentes lett az internet-hozzáférés a Kossuth téren
Az új internet-hozzáférés segítségével elérhető az Országgyűlés Hivatala által fejlesztett mobilalkalmazás is, melynek révén az érdeklődők tájékozódhatnak az Országház idegenvezetéseiről, illetve hasznos információkhoz juthatnak a jegyvásárlásról.

Magyar városnézős kalandjáték a Microsoft Imagine Cup döntőjében
Idén is lesz magyar versenyző csapat a világ vezető technológiai-üzleti versenyének globális döntőjében. A Mistory egy olyan alkalmazással versenyzik majd, amelyik új dimenzióba helyezi a városnézést.

Blogoldallal népszerűsítik a turisztikai kínálatot Sárváron
Az eletreszolo.hu elnevezésű blog a vendég szemszögéből mutatja be, milyen lehetőségek várják azokat, akik Sárvárt választják, a wellness-lehetőségeken túl különös hangsúlyt kapnak a "zöld" élmények, a túrázási és a sportolási lehetőségek.

Turisztikai applikáció az SAP-tól
Barcelona, Spanyolország- Átértelmezheti a hagyományos programszervezők munkáját az SAP új koncepcióalkalmazása.

Virtuális túrán utazhatjuk körbe Dubait
Egy dubai fejlesztőcsapat olyan internetes, ingyenesen elérhető virtuális túrát készített, amelynek segítségével bárki otthonából járhatja körbe a közel-keleti város felhőkarcolóit, fényűző hoteljeit és más nevezetességeit.

Egyre többen követik Magyarországot a Twitteren
A Magyar Turizmus Zrt. hazánkat népszerűsítő, angol nyelvű Twitter oldala decemberben meghaladta a 100.000 fős követői számot.

QR-segítség a turistáknak Keszthelyen
A városban okostelefonokkal leolvasható, akár a turisták nyelvéhez is igazodó kódokkal láttak el első körben 26 látnivalót, ezekkel minden fontos információ azonnal és bármikor elérhető.

Meteoterrorizmussal vádolják olasz szállodák az időjós honlapokat
Mintegy háromszáz olasz időjárási internetes portál ellen akarnak pert indítani Emilia-Romagna tartomány tengerparti szállodái a szerintük a vendégeket elriasztó meteorológiai előrejelzések miatt.

Turisztikai szolgáltatásokról tájékoztat egy új böngésző rendszer
Turisztikai szolgáltatásokról nyújt multimédiás tájékoztatást a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. vezette konzorcium által mintegy 620 millió forintos fejlesztéssel létrehozott böngésző rendszer.

Szakmai díjat nyert Pécs mobileszközöket használó imázskiadványa
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!
21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 68 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a Virágbéke lett.
Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját
Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.