Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport

forrás: Prím Online, 2018. március 14. 08:23

A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, a teljes magyar piac értéke elérheti a 665.000 dollárt.

Oroszország a legnagyobb eSport piac

Az eSportból származó bevételek tekintetében a kutatásban résztvevő országok közül Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt.

 

Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16%-os növekedését prognosztizálják. Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29%), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15%), vagy Írország (5%). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.

 

Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36%-kal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21% lesz.

 

Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37%-a 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23%-kal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4%).

 

 

A nők is érdeklődnek az eSport iránt

Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is. 2017-ben a magyar eSport közönségének 18%-a volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal. A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség 25%-át teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11%), Olaszországban (12%), és Spanyolországban (13%) érdeklődnek az eSport iránt.  A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14%-át teszik ki nők.

 

„Ahogy egyre többen ismerkednek meg az eSport világával, úgy bővül a piac is, ezért várhatóan a következő években minden országban látványos fejlődést fogunk tapasztalni” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal lehetővé teszi az online játékosoknak, hogy egy biztonságosabb fizetési platform segítségével megvásárolhassák a legújabb skineket és egyéb játékelemeket, továbbá, hogy segítséget kapjanak, ha valamilyen oknál fogva probléma merülne fel egy tranzakció kapcsán”.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba

Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.

2024. április 16. 19:47

Már 250 SafeCross okoszebra védi a magyar gyalogosok biztonságát

2024. április 13-án, Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett 250. SafeCross okoszebrát.

2024. április 16. 18:10

Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra

A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.

2024. április 16. 16:36

Európában csökkent, Magyarországon változatlan a tévénézésre fordított idő

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet tévézik. Az európaiak majdnem egy órával többet, átlagosan 3 óra 22 percet, míg mi, magyarok az ezredforduló óta töretlenül legalább négy órát ülünk a televízió képernyője előtt egy átlagos napon – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzéséből.

2024. április 16. 14:55

A Stanford Egyetem professzora szerint példaértékű a Széchenyi-egyetem és az ipar együttműködése

Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert, az amerikai Stanford Egyetem Hoover Intézetének professzora, aki az ellátási láncok biztonságossá tételéről tartott telt házas előadást a Győri Innovációs Parkban április 9-én. A kutató szerint az intézmény példaértékűen működik együtt az ipari szereplőkkel, segítve a hallgatók gyakorlatorientált képzését.

2024. április 16. 13:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09