A neten is pláza-láz tombol
Az Allegro Group felmérése szerint a hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet, és naponta már 60-100 ezren keresik fel a Grando.hu online plázát.
Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalata, az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a hazai internethasználók 7 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest.
A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első 8 hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.
Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.
Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu-n. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.
Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója szerint a sikeres nyári kampánynak köszönhetően a növekedés kétszámjegyű volt.
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem látja viszont pénzét
- Amerikában a szöveges üzenetek hódítanak az ezüstkorosztálynál
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
- Az NMHH a gyermekek tévénézési szokásait vizsgálja
- A férfiak „hűségesebbek”
- A netezők szeretnek nyerni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.