A férfiak „hűségesebbek”

Jobban kötődnek egy adott márkához

Czipperer Dia, 2013. augusztus 10. 10:34

A Grando online pláza legfrissebb felmérése rámutat arra, hogy a férfiak hűségesebbek a nőknél, ha márkákról van szó. A gyengébbik nem közel fele elcsábul, ha valami népszerűbbel találkozik.

A Grando felmérésében megkérdezett nők közel 50%-a hajlandó márkát váltani, ha valami népszerűbbet lát. A férfiaknál ez arány alacsonyabb. De vajon minek köszönhető mindez?

 

Divathóbort

 

Érdekes, de a pénztárca mérete nem feltétlenül van összefüggésben azzal, hogy valaki mit vásárol. Ilyenkor nem az számít, mire telik, hanem az, hogy milyen annak a terméknek a megítélése.  A divathóbort főleg a szerényebb keresetűeket érinti, ezen belül is inkább a vidéki lakosságot.

 

Ezzel szemben a magasabb fizetésűek nem feltétlenül egy divatirányzat, náluk a márka a fontos. Hiába találhatnának divatosabb darabokat is, ők ragaszkodnak a „logóhoz”.

 

Mennyire vagyunk márkahűek?

 

„A válaszadók 26%-a márkahűnek vallotta magát, 10% pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20% úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”

 

Melyik nem árérzékenyebb?

 

A felmérés arra is rávilágított, egy-egy akció milyen hatással van a vásárlásokra. A nők ebben a tekintetben is vezetőek, bár csak néhány százalékkal. A kis keresetűekre főként jellemző, hogy – nőkre és férfiakra egyaránt –, hogy lecserélnék márkájukat, ha olcsóbbat találnak. Ez a 70 és 100 ezer forint átlagfizetésűekre jellemző: 5-ből 3-an nyilatkoztak így.

 

A bevétel növekedésével arányosan az árérzékenység is csökken, ilyenkor már kevésbé érdekli őket az ár, és az akciók is kevésbé vonzóak számukra. A 300 ezer forint feletti átlagkeresettel rendelkezőket már inkább a márka vonzereje nyűgözi le, itt már inkább a tudatos vásárlás kerül előtérbe.

 

Mennyire fontos a kapcsolat?

 

A Grando vásárlói egyértelműen az olyan márkákhoz kötődnek főként, amelynek termékeit van lehetőségük előzetesen tesztelni, vagyis kipróbálni, kapcsolatba kerülni ezáltal magával a branddel. Ilyen lehetőségeket teremt egy esetleges nyereményjáték, amely nagyban hozzájárul a márkakötődés kialakulásához.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett. 

2024. április 29. 11:38

A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig

Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.

2024. április 28. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50