Esküvőszervezéshez nem használjuk a netet
Az online alkalmazások használata egyelőre nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén – derült ki a Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatásából, amelyet a 18-69 éves internetezők körében végzett augusztusban. A felmérés szerint az esküvőre meghívottak 10 000 és 50 000 forint közötti összeget adnak az ifjú párnak, vagy ilyen értékű ajándékot vesznek.
A Kutatópont reprezentatív felmérése szerint a gyakori internetezők nagy többsége nem tartja előfeltételnek a házasság intézményét ahhoz, hogy kiteljesedett életet éljen az ember (80 százalék). A válaszadók mindössze 16 százaléka gondolta ennek ellenkezőjét. Ugyanakkor a megkérdezettek fele véli úgy, hogy házasságot kötni társadalmi elvárás. Az egyházi esküvő kérdésével kapcsolatban is megosztott az internetes társadalom; 42 százalékuk tartja fontosnak a kapcsolat egyház általi megerősítését, míg 52 százalékuk ennek ellenkezőjét vallja.
A gyakori internetezők közel harmada (32 százalék) találkozott már olyan esküvővel, amiről online fotóalbum készült. Körükben többen vannak a diplomások (46 százalék) és a fiatalabb korcsoportok, mivel a 18-29 évesek 40, a 30-39 évesek 36 százaléka nézte újra az esemény legjobb pillanatait a világhálón.
A nászajándék vásárlás praktikus összehangolása még kevésbé elterjedt, pedig az internet segítségével ez könnyen megvalósítható lenne. A válaszadók 14 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol a nászajándék ötletek egy internetes oldalon voltak feltüntetve az ifjú pár számára. Körükben feltűnő a különbség a lakóhely tekintetében. Míg a budapestiek több mint ötöde (22 százalék), a községek lakóinak mindössze 7 százaléka találkozott ilyen típusú, ideiglenesen készített oldallal. A vizsgált társadalmi csoportok körében a diplomások és a 30-39 évesek emelkednek ki 25 és 19 százalékos érintettséggel.
Az online alkalmazások (meghívótervező, időpont naptár stb.) használata még nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén a Kutatópont adatai szerint, pedig többek között a meghívó készítését és más szervezési feladatokat már számos internetes program és alkalmazás könnyíthetné meg. Ezt támasztja alá, hogy a gyakori internetezők csupán 15 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol igénybe vettek ilyen típusú segítséget. Ez a legnagyobb arányban a diplomások körében fordult elő, közel minden ötödik (22 százalék) felsőfokú végzettséggel rendelkező tartozik ebbe a csoportba.
Ugyan az internetezési tevékenységek között magasnak mondhatóak a blogolási szokások (olvasás, írás), az esküvők előkészületét online dokumentáló napló kevésbé számít elterjedtnek. A válaszadók csupán 8 százaléka találkozott olyan bloggal, amit a jegyespár vezetett az előkészületekről – írta a Kutatópont.
Kapcsolódó cikkek
- Így interneteznek az 55 év feletti fiatalok
- Interneten szavazhatnak a szolnokiak a Tisza-parti sétány új arculatára
- Közmeghallgatás az EP-ben az internetes infrastruktúra terjesztéséről
- A szerbiai NATO-bombázás volt az egyik első kiberháború
- Internetes szavazás után utcát neveztek el Martfűn a cipőgyár alapítójáról
- Több ezer gyereket oktattak a biztonságosabb internethasználatra
- Előadások a média és az internet veszélyeiről és azok kiküszöböléséről
- H95 Bűvösvölgy: évente tízezer diákot várnak az új médiaértés központba
- Több innovációt és digitális készségfejlesztést szorgalmaz Brüsszel az oktatásban
- Az okostelefonok és a tabletek megnehezítik a gyereknevelést
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.