Esküvőszervezéshez nem használjuk a netet

forrás: Prím Online, 2013. október 6. 08:25

Az online alkalmazások használata egyelőre nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén – derült ki a Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatásából, amelyet a 18-69 éves internetezők körében végzett augusztusban. A felmérés szerint az esküvőre meghívottak 10 000 és 50 000 forint közötti összeget adnak az ifjú párnak, vagy ilyen értékű ajándékot vesznek.

A piac- és közvélemény-kutató cég felmérése szerint a magyar internetezők közel négyötöde (78 százalék) járt legalább egy esküvőn az elmúlt 10 évben, több mint felük (55 százalék) pedig az elmúlt öt évben. 22 százalékuk az elmúlt egy év során vett részt ilyen eseményen. Közülük 18 százalék szokott valamilyen ajándékkal kedveskedni a friss házasoknak, míg minden második válaszadó (55 százalék) inkább pénzzel járul hozzá az ifjú pár közös életkezdéséhez. A megkérdezettek 17 százaléka ad tárgyi és pénzbeli ajándékot is. A legjellemzőbb értékű ajándék vagy pénzösszeg 10 000 és 50 000 forint közé tehető, amit az internetező esküvőre járók 58 százaléka szán a „menyasszonyi táncra”.

A Kutatópont reprezentatív felmérése szerint a gyakori internetezők nagy többsége nem tartja előfeltételnek a házasság intézményét ahhoz, hogy kiteljesedett életet éljen az ember (80 százalék). A válaszadók mindössze 16 százaléka gondolta ennek ellenkezőjét. Ugyanakkor a megkérdezettek fele véli úgy, hogy házasságot kötni társadalmi elvárás. Az egyházi esküvő kérdésével kapcsolatban is megosztott az internetes társadalom; 42 százalékuk tartja fontosnak a kapcsolat egyház általi megerősítését, míg 52 százalékuk ennek ellenkezőjét vallja.

A gyakori internetezők közel harmada (32 százalék) találkozott már olyan esküvővel, amiről online fotóalbum készült. Körükben többen vannak a diplomások (46 százalék) és a fiatalabb korcsoportok, mivel a 18-29 évesek 40, a 30-39 évesek 36 százaléka nézte újra az esemény legjobb pillanatait a világhálón.

A nászajándék vásárlás praktikus összehangolása még kevésbé elterjedt, pedig az internet segítségével ez könnyen megvalósítható lenne. A válaszadók 14 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol a nászajándék ötletek egy internetes oldalon voltak feltüntetve az ifjú pár számára. Körükben feltűnő a különbség a lakóhely tekintetében. Míg a budapestiek több mint ötöde (22 százalék), a községek lakóinak mindössze 7 százaléka találkozott ilyen típusú, ideiglenesen készített oldallal. A vizsgált társadalmi csoportok körében a diplomások és a 30-39 évesek emelkednek ki 25 és 19 százalékos érintettséggel.

Az online alkalmazások (meghívótervező, időpont naptár stb.) használata még nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén a Kutatópont adatai szerint, pedig többek között a meghívó készítését és más szervezési feladatokat már számos internetes program és alkalmazás könnyíthetné meg. Ezt támasztja alá, hogy a gyakori internetezők csupán 15 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol igénybe vettek ilyen típusú segítséget. Ez a legnagyobb arányban a diplomások körében fordult elő, közel minden ötödik (22 százalék) felsőfokú végzettséggel rendelkező tartozik ebbe a csoportba.

Ugyan az internetezési tevékenységek között magasnak mondhatóak a blogolási szokások (olvasás, írás), az esküvők előkészületét online dokumentáló napló kevésbé számít elterjedtnek. A válaszadók csupán 8 százaléka találkozott olyan bloggal, amit a jegyespár vezetett az előkészületekről – írta a Kutatópont.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36