Esküvőszervezéshez nem használjuk a netet

forrás: Prím Online, 2013. október 6. 08:25

Az online alkalmazások használata egyelőre nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén – derült ki a Kutatópont reprezentatív online közvélemény-kutatásából, amelyet a 18-69 éves internetezők körében végzett augusztusban. A felmérés szerint az esküvőre meghívottak 10 000 és 50 000 forint közötti összeget adnak az ifjú párnak, vagy ilyen értékű ajándékot vesznek.

A piac- és közvélemény-kutató cég felmérése szerint a magyar internetezők közel négyötöde (78 százalék) járt legalább egy esküvőn az elmúlt 10 évben, több mint felük (55 százalék) pedig az elmúlt öt évben. 22 százalékuk az elmúlt egy év során vett részt ilyen eseményen. Közülük 18 százalék szokott valamilyen ajándékkal kedveskedni a friss házasoknak, míg minden második válaszadó (55 százalék) inkább pénzzel járul hozzá az ifjú pár közös életkezdéséhez. A megkérdezettek 17 százaléka ad tárgyi és pénzbeli ajándékot is. A legjellemzőbb értékű ajándék vagy pénzösszeg 10 000 és 50 000 forint közé tehető, amit az internetező esküvőre járók 58 százaléka szán a „menyasszonyi táncra”.

A Kutatópont reprezentatív felmérése szerint a gyakori internetezők nagy többsége nem tartja előfeltételnek a házasság intézményét ahhoz, hogy kiteljesedett életet éljen az ember (80 százalék). A válaszadók mindössze 16 százaléka gondolta ennek ellenkezőjét. Ugyanakkor a megkérdezettek fele véli úgy, hogy házasságot kötni társadalmi elvárás. Az egyházi esküvő kérdésével kapcsolatban is megosztott az internetes társadalom; 42 százalékuk tartja fontosnak a kapcsolat egyház általi megerősítését, míg 52 százalékuk ennek ellenkezőjét vallja.

A gyakori internetezők közel harmada (32 százalék) találkozott már olyan esküvővel, amiről online fotóalbum készült. Körükben többen vannak a diplomások (46 százalék) és a fiatalabb korcsoportok, mivel a 18-29 évesek 40, a 30-39 évesek 36 százaléka nézte újra az esemény legjobb pillanatait a világhálón.

A nászajándék vásárlás praktikus összehangolása még kevésbé elterjedt, pedig az internet segítségével ez könnyen megvalósítható lenne. A válaszadók 14 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol a nászajándék ötletek egy internetes oldalon voltak feltüntetve az ifjú pár számára. Körükben feltűnő a különbség a lakóhely tekintetében. Míg a budapestiek több mint ötöde (22 százalék), a községek lakóinak mindössze 7 százaléka találkozott ilyen típusú, ideiglenesen készített oldallal. A vizsgált társadalmi csoportok körében a diplomások és a 30-39 évesek emelkednek ki 25 és 19 százalékos érintettséggel.

Az online alkalmazások (meghívótervező, időpont naptár stb.) használata még nem szerepel az esküvőszervezők és a házasulni készülő párok eszköztárának kiemelt helyén a Kutatópont adatai szerint, pedig többek között a meghívó készítését és más szervezési feladatokat már számos internetes program és alkalmazás könnyíthetné meg. Ezt támasztja alá, hogy a gyakori internetezők csupán 15 százaléka találkozott olyan esküvővel, ahol igénybe vettek ilyen típusú segítséget. Ez a legnagyobb arányban a diplomások körében fordult elő, közel minden ötödik (22 százalék) felsőfokú végzettséggel rendelkező tartozik ebbe a csoportba.

Ugyan az internetezési tevékenységek között magasnak mondhatóak a blogolási szokások (olvasás, írás), az esküvők előkészületét online dokumentáló napló kevésbé számít elterjedtnek. A válaszadók csupán 8 százaléka találkozott olyan bloggal, amit a jegyespár vezetett az előkészületekről – írta a Kutatópont.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59