Nem veszíthetjük el a jó ötleteket
A sikeres startupokhoz a jó ötletek mellé sikeres csapat kell – ezt mutatta meg a hétvégi Hackathon-in-a-Box ötletverseny. Bár sok a jó ötlet, tízből csak egy éri meg startup vállalkozásként az első évet – ezen az arányon tud javítani Cséfalvay Zoltán államtitkár szerint a Hackathon.
Két hete a Pázmány, most pedig a BME Demola Innovációs Labor adott helyet a közismert egyetemi ötletversenynek. A rendezvényen két napig dolgozhattak a hallgatók közismert startupok alapítóival, mentorokkal együtt ötleteik projektté formálódásán.
Az őszi szezon második Hackathon versenyén született ötletek közül a legjobbnak egy fesztiválokon hasznos alkalmazás a SmartFest bizonyult. A mobilos alkalmazás azok problémáira kínál megoldást, akik egy fesztiválon barátaikat szeretnék megtalálni. A második helyet egy gyermekeknek szóló képességfejlesztő alkalmazás a Palánta kapta. Ötletgazdája, Láda Ágnes korai fejlesztő szakemberként régóta keresi egy ilyen program elkészítésének lehetőségeit. A harmadik díjat egy kisközösségeket megszólító alkalmazás terve, a Miutcánk.hu nyerte.
Cséfalvay Zoltán a zsűri elnökeként a startup vállalkozások és a vállalkozói ötletek fontosságáról beszélt. A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságstratégiáért felelős államtitkára szerint a nemzetközi módszerekkel dolgozó hackathon versenyek kifejezetten alkalmasak arra, hogy ne vesszenek el a jó ötletek, azokból akár sikeres vállalkozások szülessenek. Az államtitkár szerint a hackathonok legnagyobb értéke a startup utánpótlás megteremtésében és az egyetemi oktatás gyakorlati kiegészítésében van.
A verseny idén ötödik alkalommal mutatta meg, hogy a magyar egyetemeken feltáratlan kincsek rejtőznek. A megszülető ötletek egy része – a versenyen elsajátított módszerekkel – projektként tovább működik. Az eddigi sikeresek közül akad már nemzetközileg is elismert ötlet, illetve olyan is, amely már sikeres vállalkozásként bizonyított. A verseny támogatói között kockázati tőketársaságok, az inkubátorok, illetve az innovációban érdekelt vállalatok is megjelennek. – mondta a Hackathon-in-a-Box alapítója Turcsán Tamás.
A Hackathon BME-Corvinus versenyzői jórészt a két egyetem hallgatóiból verbuválódtak. A győztesek a régió legnagyobb startup versenyére, a bécsi Pioneers Fesztiválra nyerhettek jegyeket, illetve egy, a NotebookSpecialista.hu által felajánlott HP Sleekbookkal gazdagodtak.
A verseny szervezői idén még két versenyt terveznek, illetve jövőre egy nagy nemzetközi hackathon sorozat ötletét szeretnék megvalósítani a CEU-val együttműködve. Ezen a versenyen majd a legjobb hazai hackathon versenyzők dolgozhatnak együtt a külföldi ötletgazdákkal, a tervekben szereplő budapesti rendezvényen született ötleteken, határokon átívelő projekteket megalapozva.
A Hackathon-in-a-box közvetlen célja, hogy az egyetemeken megteremtődjék a magyar startup cégek utánpótlása, illetve hogy sikeres vállalkozóként itthon tartsuk, vagy akár haza is hozzuk a fiatalokat. Az ötletek megőrzése így válhat valóra itthon is, Amerikához hasonló módon.
Kapcsolódó cikkek
- Szabadfogású Számítógépverseny tizenkilenc év alattiaknak
- Láncreakció: tudományos verseny középiskolásoknak
- Appra magyar! néven alkalmazásfejlesztő kampányt indít az IVSZ
- Ismét a tiszta energia győzedelmekedett
- Csökkent a hazai startup befektetési piac
- Környezetbarát járművek versenye – MVM Energia Futam
- Sugárhajtómű alkatrészek a nyomtatóból
- Startup programot indít a Microsoft
- Neten is lehet szavazni a nemzetek sajtversenyére
- Magyar csapat dobogós helyezése az etikus hacker olimpián
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.