Töretlen az online kereskedelem növekedése Kínában
Kínában a harmadik negyedévben is jelentős mértékben nőtt az elektronikus kereskedelem, a kormány a jövőben központilag is segíti az ágazat bővülését.
A trendet látva az elemzők egy csoportja azt jósolja: Kína már az idén átveszi az elsőséget az Egyesült Államoktól, s a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. A Bain & Company nemzetközi tanácsadó cég nemrég összevetette a két nagy piac adatait, s rámutatott: a kínaiak tavaly egész év során már 212,4 milliárd dollárt költöttek a világhálón, míg az amerikaiak 228,7 milliárd dollárt. A vállalat statisztikái szerint a kelet-ázsiai ország online kereskedelmi piaca 2009 és 2012 között átlagosan évi 71 százalékkal bővült, ami több mint ötszöröse az Egyesült Államok piaca 13 százalékos növekedésének. Az ütemet az idén is tartva, Kína már az év vége előtt világelső lehet - mutat rá a Bain & Company.
Az elektronikus tranzakciók számának és mértékének bővülését a belső fogyasztás fellendítését szorgalmazó kormány is segíti. A kereskedelmi minisztérium csütörtökön azt jelentette be: célul tűzte ki, hogy a teljes kiskereskedelmi eladások 10 százaléka a jövőben az interneten keresztül bonyolódjon, s ezek legalább egytizede nemzetközi partnerekkel történjen. Ehhez a tárca kedvezményes politikák kidolgozásán tevékenykedik, az ágazatba magántőke bevonását szorgalmazza, valamint a programban részt vevőknek pénzügyi segítséget is nyújt majd - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Tények és tévhitek az online vásárlással kapcsolatban
- Tények és tévhitek az online vásárlással kapcsolatban
- Kisebbségi nyelveket is felismerő megfigyelőrendszert fejlesztettek ki Kínában
- Kisebbségi nyelveket is felismerő megfigyelőrendszert fejlesztettek ki Kínában
- A NAV figyeli az internetes hirdetéseket is
- A NAV figyeli az internetes hirdetéseket is
- Közösen adnak kedvezményeket a legnagyobb e-kereskedők
- Közösen adnak kedvezményeket a legnagyobb e-kereskedők
- A kulcsszó: Multichannel?!
- A kulcsszó: Multichannel?!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.