A Samsung idei sikerei számokban
Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek piacán: októberben minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt, a tavalyihoz képest megötszöröződött táblagép piac kiemelkedő képviselője a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) modell volt idén, és a Samsung a stagnáló fotós piacon is meg tudta többszörözni forgalmát 2013-ban.
Okostelefonok: hódít a nagyobb méret
A Samsung Electronics Magyar Zrt. saját értékesítési adatai szerint míg az év elején még a 3 és 4 hüvelyk közötti képátlóval rendelkező okostelefonok adták a magyar piac húzószegmensét, addig az év végére már egyértelműen átvette ezt a helyet a 4 és 5 hüvelyk közötti kategória. Ezt a trendet támasztják alá a GfK mérései is, így kerülhettek a kimutatásaikban hazánk legkelendőbb okostelefonjai közé olyan közép- és felsőkategóriás eszközök, mint a Samsung Galaxy S Advance és a Samsung Galaxy S III. Ennek is köszönhető, hogy a Samsung 2013 októberében hatalmas sikert, 50 százalékos részesedést ért el hazánkban az okostelefonok piacán: ebben a hónapban minden második eladott okostelefon a Samsung portfóliójából került ki a (GfK felmérése szerint).
„2014-ben a piaci szereplők egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy az egyre okosabb készülékek kezelése egyre egyszerűbbé váljon. A Samsung készülékek sikerérének kulcsa eddig is a jól használható TouchWiz kezelőfelület volt, ami jövőre még tovább fejlődik” – mondta el a témában Kunos Balázs, a Samsung mobil és IT üzletágának igazgatója.
Táblagépek: a robbanás éve
Idén a magyarországi táblagép piac ötszörösére nőtt az előző évhez képest az eladott darabszám tekintetében. Továbbra is a 7 colos, WiFi-képes készülékek az igazán keresettek Magyarországon, így a Samsung termékei közül is egy ilyen táblagép volt a legsikeresebb: a GfK adatai szerint 2013 első 10 hónapjában vásárolt tabletek közül minden kilencedik Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) volt (önmagában elért 11,7%-os piacrészesedéssel).
„Várakozásunk szerint 2013 után 2014 is a táblagépek éve lesz, hiszen az otthonokban a fokozatosan visszaszoruló notebookok szerepét folyamatosan veszik át a sokak számára praktikusabb, könnyebben kezelhető tabletek. Egyelőre a magyar háztartások kis hányada – az eNet felmérése szerint az internetezők 15%-a – rendelkezik ilyen készülékkel, így a nyugati trendekhez igazodva várható ezen okoseszközök további térhódítása. Az egyre növekvő piacot pedig az olyan, hozzáadott értéket jelentő extráinkkal kívánjuk meghódítani, mint például a Samsung Appsból ingyenesen vagy kedvezményesen elérhető alkalmazások, a gyári kiegészítők széles választéka, az ingyenes oktatási lehetőség a Samsung Allee Experience Store-ban vagy egyes modelljeinknél a prémium szervizszolgáltatás” – összegezte Kunos Balázs.
Fényképezőgépek: megtöbbszörözött forgalom a stagnáló piacon
2013 a fényképezőgépek piacán egyértelműen a Samsung éve volt hazánkban. Míg az egyre jobb képalkotási képességekkel felruházott mobiltelefonok miatt a piac évről évre a stagnálás vagy csökkenés jeleit mutatja, a Samsung meg tudta többszörözni fényképezőgépeinek forgalmát. Ennek kulcsa egyértelműen a SMART kamerák iránti kereslet növekedése volt. Ezen eszközök erőssége a képek azonnali szerkesztésének, illetve netes képmegosztókra vagy tárhelyekre való feltöltésének lehetősége. Innovációk terén is izgalmas volt az idei év, hiszen a vállalat elsőként mutatott be 3D-s cserélhető objektívet (Samsung 45mm 2D/3D NX Lens), androidos, cserélhető objektíves kompakt fényképezőgépet (Samsung Galaxy NX) és tízszeres optikai zoommal ellátott okostelefont is (Samsung Galaxy S4 Zoom).
„2014-ben a Samsung készülékei további SMART funkciókkal fognak bővülni, miközben a termékcsalád újabb érdekes termékekkel fog gazdagodni. A csökkenő digitális fényképezőgép piac ellenére is úgy gondoljuk, hogy a tágabb értelemben vett digitális képalkotás a jövő meghatározó területe lesz, és a Samsung élenjáró szeretne lenni ezek kifejlesztésében” – vázolta fel 2014-re vonatkozó elképzeléseit a vezető.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung a legjobb magyar elektronikus ügyfélkiszolgáló
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- 40 millió Galaxy S4 fél év alatt
- Jól muzsikál mobilfronton az LG
- Egyedülálló szervizközpont nyílt Győrben
- Biztonsági fenyegetés vagy lehetőség a BYOD?
- Több mint 40 millió eladott Galaxy Note
- A Samsung vezetői babérokra tör a nyomtatópiacon
- A Samsung az EuroBasket 2013 mobilkommunikációs szponzora
- A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.