Ferninand Porsche első autója múzeumba került
Ferdinand Porsche, a Volkswagen Bogár és a legelső Porsche autó tervezője 1898-ban építette meg a P1 névre hallgató elektromos autóját, amely mostantól a stuttgarti Porsche Múzeumban is megtekinthető.
Dr. Ing. h. c. Ferdinand Porsche (Maffersdorf, 1875. szeptember 3. - Stuttgart, 1951. január 30.) már fiatal korában is igen nagy érdeklődést mutatott az elektrotechnika iránt. Munkája mellett (Vereinigte Elektrizitäts AG. Bela Egger bécsi magyar vállalkozás) végezte el a Császári és Királyi Ipariskola tanfolyamait, valamint rendszeresen hallgatója volt a Technikai Múzeum elektrotechnikai előadásainak is. Tehetsége igen korán megmutatkozott, munkaadója idővel konstrukciós munkákba is bevonta, ahol gyakorlati tudását fejleszthette.
1897-ben a Ludwig Lohner udvari kocsigyártó céghez került, ahol villamos autókkal kísérleteztek, ugyanis abban az időben még nem lehetett tudni, hogy a gépkocsik meghajtásának alapja az elektromosság, a gőz vagy a benzin lesz-e. Jacob Lohner a villamosság mellett tette le voksát.
Egy évvel később, Porsche és Lohner megépítették a P1-et, amely - korát messze megelőzve - messze kitűnt az akkori elektromos autók sorából.
Hogy mivel tűnt ki az akkori elektromos járgányok közül a modell? A teljes cikk az Ecolounge oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő autói egymással kommunikálhatnak
- Közös navigációs megoldást fejlesztett a BMW és az SAP
- CES: Hogyan közvetítene az autóipar újdonságairól a Snapchat?
- Robotautók versenyeznek szombaton a műszaki egyetemen
- 4G-vel újít a Chevrolet
- Magyar navigáció a Mazda3-ban
- Online is megtekinthető a Schönbrunn-palota csaknem félszáz kincse
- Wi-fi tölti az elektromos buszt
- Történelemóra – az elektromos autó a kezdetektől
- Már virtuálisan is bejárható az Iparművészeti Múzeum
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének. A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
A Chery Group idei innovációs konferenciáján 1200 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátort, humanoid robotot és mechanikus kutyát is bemutatott. A társaság a jövőben is folytatja intenzív nemzetközi terjeszkedését, a tervek szerint 2025-ben több mint 60 újabb piacon lehet majd megvásárolni járműveiket. Október 9-én Budapesten, a Millenáris Parkban ünnepélyes keretek között mutatta be az OMODA 5-öt a Chery Group autójának hazai forgalmazója, a Genius Automotive Kft.
Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB.