Közép-Európa legnagyobb innovációs versenyének döntője zajlott Budapesten
Közép-Európa legnagyobb innovációs versenye, a NASA és Google által alapított amerikai egyetem, a Singularity University harmadik alkalommal meghirdetett regionális Global Impact Competition (GIC) döntője zajlott kedden Budapesten a Desing Terminál szervezésében - olvasható közleményükben.
A verseny győzteseként a zsűri a lengyel Pawel Jarmolkowiczot hirdette ki, akinek Harimata nevű projektje mobil eszközzel teszi lehetővé a mentális betegségek korai diagnosztizálását. A másik fődíjas a bolgár Stefan Ivanov lett, aki járószervi problémák megelőzésére fejlesztett egy cipőbe helyezhető alkalmazást.
"A GE alapítása óta elkötelezte magát az innováció mellett, évente több mint hatmilliárd dollárt (1340 milliárd forint) költ kutatás-fejlesztésre. Kiemelten fontosnak tartjuk az olyan technológiai fejlesztéseket, melyek valódi változást indíthatnak el egy közösség életében. Azt gondolom, a mai este sikere újabb bizonyíték arra, hogy Magyarország felkerült a világ innovációs térképére, és nagyszerű dolog, hogy ennek mi is részesei lehetünk" - idézte a közlemény Nagy Lászlót, a GE Healthcare érsebészeti szoftverek fejlesztési vezetőjét, a verseny zsűrijének tagját.
A nyertesek fejenként 30 ezer dollár (6,7 millió forint) értékű ösztöndíjat kapnak, amely a Singularity University 2014-es nyári Graduate Studies programjában (GSP) való részvételt biztosítja. Azon kevesek, akik a szigorú követelményeknek megfelelnek és bekerülnek a GSP-programba, intenzív képzésen vesznek részt, mely magas színvonalú kurzusokból, a Szilícium-völgy legnagyobb vállalatainak - köztük a Facebook, a NASA, a Google és a Cisco - meglátogatásából, valamint a környékbeli startup vállalkozások megismeréséből áll.
A program során a résztvevők a Szilícium-völgy legnagyobb neveivel dolgoznak együtt. A tízhetes program végére számos projekt működő vállalkozássá válhat.
Rövid időn belül ez már a második jelentős technológiai fórum, melyet a Singularity University a magyar fővárosba hozott. Budapesten tartották 2013 novemberében - szintén a Design Terminál támogatása mellett - a mintegy 800 fős globális konferenciát, a Singularity Summit Europe-ot.
Kapcsolódó cikkek
- A Google+ feje, Vic Gundotra elhagyja a vállalatot
- Ipari internettel a költséghatékonyabb repülésért
- Üzleti startup verseny a Magyar Innovációs Techshow-n
- Töréspróba GE-módra
- Kisebb időutazás a Google Street Viewval
- Indul a Big Blog Exchange
- Magyar döntősök a Global Impacton
- Fél év múlva piacon a Project Ara [Videó]
- Nemzetközivé nőtte ki magát a Hackathon-in-a-Box
- Az infokommunikáció kiemelt szerephez jut a következő négy évben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.