Jordániában épít távvezetékeket az MVM
A Magyar Villamos Művek Zrt. (MVM), a Miniszterelnökség és a Jordán Hasemita Királyság Budapesti Konzulátusának közös sajtótájékoztatóján jelentették be, hogy az MVM OVIT Zrt. hamarosan megkezdi a közel 200 kilométernyi nagyfeszültségű távvezeték rendszer megépítését, valamint további, mintegy 60 kilométernyi távvezetékek felújítását a közel-keleti országban. A beruházások értéke meghaladja a 14,5 milliárd forintot.
Az Országház Gobelin Termében tartott közös sajtótájékoztatót Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója, Zaid Naffa, Jordánia magyarországi tiszteletbeli konzulja és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára május 21-én.
Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az MVM Csoport a regionális szerepvállalása mellett célul tűzte ki, hogy elismert energetikai vállalatként a nemzetközi piacokon erősítse jelenlétét. Az MVM OVIT Zrt. jordániai megbízatása egy újabb fontos mérföldkő annak érdekében, hogy megmutathassuk, a magyar szaktudás a világ élvonalába tartozik.”
Az MVM OVIT Zrt. építheti meg a jordán villamos művek, a National Electric Power Company (NEPCO) Qatrana‒Amman West és Samra‒Amman West 400 kV-os, összesen 185 km hosszú villamos távvezeték hálózatát. Az MVM OVIT pályázott a NEPCO 2013 márciusában kiírt tenderén, a magyar társaság a legkedvezőbb ajánlattal nyerte el a megbízást, amelynek értéke több mint 13 milliárd forint.
Mindezen felül az MVM OVIT Zrt. végezheti el 5 különböző helyszínen, 58 km hosszúságú 132 kV-os feszültségszintű távvezetékek felújítását. A társaság szállítja az ehhez szükséges magas hőállóságú sodronyokat, szerelvényeket és az ezekhez tartozó vezetékeket is cseréli további 1,5 milliárd forint értékben.
Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: „Nemzetgazdasági érdekünk az, hogy erős állami vállalataink minél több tendert nyerjenek el a gyorsan fejlődő régiók piacán.
Az MVM Csoport, mint nemzeti tulajdonú, regionális szinten is meghatározó, vertikálisan integrált energetikai társaság küldetésének tekinti a magyar kormány gazdaságdiplomáciai tevékenységével, így a Keleti Nyitással összhangban álló célok támogatását.
Az MVM OVIT Zrt. a hazai átviteli hálózat-fejlesztési program lezárultával lépett a nemzetközi piacra. Ennek keretében a társaság Skócia, Németország és Csehország után indult a jordániai pályázaton. A korábbi, főleg európai területeken végrehajtott projektek után e frissen elnyert lehetőség lesz az első a vállalat történetében, hogy sivatagos vagy hegyvidékes környezetben kell távvezetéket építeni.
A projekt során előreláthatólag 590 oszlopot állítanak üzembe a magyar szakemberek a két nyomvonalon, amely acélszerkezetek össztömege meghaladja a 20 ezer tonnát is. Az oszlopok alapozásához több mint 55 ezer köbméter földet kell kitermelnie és 12 600 köbméter betont kell felhasználnia az MVM OVIT Zrt.-nek. A műszaki szakemberek számára is kihívást jelent a nyomvonal kialakítása, illetve a tény, hogy mind sivatagos, mind hegyvidéki környezetben garantálniuk kell az oszlopok időtállóságát és a kábelezés ellenállását a Magyarországon ismeretlen hőterhelésnek.
Kapcsolódó cikkek
- Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
- Díjazták az energiatudatosságot
- A Nokia bővíti magyarországi kutatás-fejlesztési központját
- Hivatalos engedélyt kapott egy robotkar Amerikában
- Tíz év a szuperszámítástechnika mércéjével
- Magyar startup is részt vesz a világ egyik legelismertebb technológiai egyetemének fejlesztő programjában
- Élő mobilközvetítéssel újíthatnak a hírpotálok és a blogok
- Indul a digitális földfelszíni televíziós hálózatok telepítésének második fázisa
- Napelemes kiserőművet építettek ki a BGF gazdálkodási karán
- Intelligens víziközmű-vezérlő rendszert fejleszt az ÉDV Zrt.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.