Rövidesen akár ujjlenyomatunkkal is fizethetünk a PayPallal
Az online átutalások egyik fő kihívása a bonyolult jelszavak megjegyzése. A világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal szerint a közeli jövőben az azonosítás jelentősen egyszerűbbé válik, és a jelszavak akár teljesen el is tűnhetnek életünkből.
A közelmúltban a PayPal részt is részt vett a FIDO (Fast Identity Online) biztonsági szövetség létrehozásában, amelynek célja egy egyszerűbb, és biztonságosabb azonosító rendszer kidolgozása. A PayPal jelenleg is egy olyan biztonságos, felhő alapú online pénztárcát biztosít felhasználói számára, amely semmilyen személyes vagy pénzügyi információt nem tárol a hozzáféréshez használt eszközön.
A közeljövőben azonban szeretnék újragondolni azt, amit jelenleg az online azonosítás jelent, így bevezetni például az ujjlenyomat segítségével történő autentikációt. A technológia rövidesen készen is áll, hiszen néhány új telefon már most rendelkezik FIDO-képes szoftverrel, amely biztonságosan kommunikálhat a PayPal felhő és a telefon ujjlenyomat-olvasója között. Az egyetlen információ, amit a készülék megoszt a PayPallal az egy egyedi, kódolt kulcs, amelynek segítségével a szolgáltató beazonosítja a felhasználót.
Az újításra azért is van szükség, mert a PayPal egyike a leggyakrabban használt online fizetési eszközöknek. A vállalatnál a fizetések volumene 2012 és 2013 negyedik negyedéve között mintegy 25%-kal emelkedett és elérte az évi 52 milliárd dollárt.
Ahogy az online és ezen belül is a mobil fizetés egyre népszerűbb lesz, úgy értékelődik fel a biztonság szerepe is. Egy hatékony védelmi rendszer létrehozásához a hamis emaileken keresztül történő személyi adatlopásokra is figyelmet kell fordítani, ezért a PayPal szoros együttműködésben dolgozik több email szolgáltatóval azon, hogy még azelőtt elfogják a kártékony üzeneteket, mielőtt azok célba érhetnének. A PayPal Biztonsági Osztálya 2000 szakembert foglalkoztat világszerte, akik a bűnüldöző szervezetek tisztviselőivel közösen védik a felhasználókat a csalásoktól és visszaélésektől.
A DMARC rendszer
2011 tavaszán olyan vezető vállalatok, mint a PayPal, a Yahoo! Mail, a Bank of America, a Facebook, a LinkedIn és a Gmail együtt kezdtek harcolni az interneten megjelenő csalások ellen. Létrehozták a DMARC rendszert, amely jelenleg is 2 milliárd embert véd a hamis emaileken keresztül elkövetetett csalások ellen. A rendszer egységesíti az emailküldők, és fogadók közötti hitelesítést, a már jól ismert SPF (Sender Policy Framework) és DKIM (DomainKeys Identified Mail) mechanizmusokkal. A Twitter arról számolt be, hogy a DMARC megjelenése előtt 110 millió hamis üzenet jutott el a címzettekhez naponta, a DMARC elindítása után ez a szám azonban 1000-re csökkent. A DMARC-hoz hasonlóan több olyan rendszer létezik a világon, amely nagymértékben segít megelőzni a káros emailek célba érését.
Hogyan vásároljunk biztonságosan online?
1/ Használjunk biztonságos jelszót! – Ne használjuk ugyanazt a jelszót minden oldalnál. Online vásárlás esetében ez olyan, mint ugyanazt a kulcsot használni minden ajtó kinyitásához.
2/ Védjük a számítógépünket és a mobiltelefonunkat! – Frissítsük rendszeresen vírusírtó szoftverünket és böngészőnket, mivel ezek a frissítések gyakran segítenek kiszűrni a veszélyes technológiákat, hamis weboldalakat, és figyelmeztetnek, illetve blokkolják azokat a próbálkozásokat, amelyek személyes adatlopáshoz vezethetnek.
3/ Óvakodjunk a gyanús emailektől és linkektől! – Legyünk figyelmesek, amikor olyan emailt kapunk, ami látszólag a bankunktól, a hatóságoktól vagy éppen a PayPaltől jön! Sose kattintsunk olyan linkekre, ami azt kéri, hogy osszunk meg személyes, pénzügyi információkat!
4/ Használjunk biztonságos fizetési módszereket! – Használjunk biztonságos fizetési módszereket, mint a PayPal, amik nem osztanak meg pénzügyi vagy személyes információkat az online vásárlás során.
5/ Sose adjunk ki információt a bankkártyánkról emailen!
6/ Csak jó hírű weboldalakról és kereskedőktől vásároljunk! – Az e-kereskedők azzal tudják építeni jó hírüket, hogy vásárlóik elégedettek velük. A vásárlók értékelésének minősége garancia arra, hogy valóban azt kapjuk, amit rendeltünk.
7/ Ellenőrizzük kétszer vásárlásunk minden részletét, és amikor vegztünk, jelentkezzünk ki a weboldalról.
8/ Ellenőrizzük a bank és a bankkártya kivonatát alaposan az online vásárlás után, hogy megbizonyosodjunk arról, minden rendben van a pénzügyi részletekkel!
9/ Csak jó hírű oldalakról töltsünk le applikációkat! – Ahhoz, hogy megbizonyosodjunk mobileszközeink védelméről és biztonságáról, csak olyan applikációkat használjunk, amelyek ismert és hivatalos oldalakról származnak.
10/ Ha egy csalás áldozatául esünk, azonnal jelentsük! – Ha véletlenül ilyen történik, azonnal cseréljük le az összes jelszavunkat, amelyeket illetéktelen kezekbe kerülhettek, és jelentsük az estet a megfelelő hatóságnak.
11/ Szűrjük a kéretlen leveleket! – Az online bűnözés elleni harc legegyszerűbb lépése a megelőzés. Kapcsoljuk be email fiókunk spam szűrőjét, és a kéretlen emailek számának csökkenésével arányosan a rizikófaktor is csökkenni fog.
Kép: retail-innovation.com, digitaltrends.com
Kapcsolódó cikkek
- A PayPal feje a Facebooknál folytatja
- FBI: hatalmas kihívás az állami kibernetikai bűnözés elleni harc
- Segítség az állami intézményeknek a kiberháborúban
- Washington kínai katonai hackereket gyanúsított meg üzleti kiberkémkedéssel
- Már PayPallal is lehet fizetni a Google Play Áruházban
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- Kibertámadás érte a belga külügy informatikai rendszerét
- Kaspersky 2014 Q1: egyre több támadás, kétszer annyi banki trójai
- A Kaspersky Lab stratégiai tervei a vállalati IT-biztonsági piacon
- Magyarországon ezres nagyságrendű weboldalt érint a feltárt biztonsági rés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.