PayPal: 21 százalékkal nőtt a magyar webshopok külföldi forgalma

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 22. 12:36

Az idei év első fél évében 21 százalékkal nőtt a magyar webshopok külföldi PayPal forgalma az előző év azonos időszakához képest - közölte az online pénzügyi szolgáltató cég.

A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek. A PayPal teljes forgalma 2013-ban 180 milliárd dollár volt, ami 24 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.
 

A közlemény idézi Damien Perillat-ot, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetőjét, aki elmondta: jelenleg a PayPal teljes, 180 milliárd dolláros forgalmának 25 százalékát teszik ki a nemzetközi tranzakciók, ez azonban gyorsan bővül. Magyarország is a leggyorsabban fejlődő kelet- és közép-európai piacok között van - tette hozzá. Adataik szerint a kelet-közép-európai régióban jelenleg összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.
 

A közlemény szerint a magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján főleg Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17 százaléka az Egyesült Királyságból, 11 százaléka Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek: az átutalások 34 százaléka érkezik a tengerentúlról. A magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években.
 

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80 százalékuk), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79 százalékuk).
 

A közlemény kiemeli: az új típusú, történetmesélésen alapuló prezentációs eszközt kidolgozó és forgalmazó magyar vállalat, a Prezi például jelentős nemzetközi pénzforgalmat bonyolít a PayPalon keresztül. De számos kereskedő használja a PayPal szolgáltatásait, köztük például az Extreme Digital, az egyik legnagyobb forgalmú webshop, illetve a Deadcode Production, az egyik legnagyobb magyarországi jegyértékesítő.
 

A rendszer lehetővé teszi, hogy a vásárlók anélkül fizethessenek vagy utalhassanak pénzt online, hogy bármilyen személyes vagy pénzügyi információt meg kellene osztaniuk az eladóval. A PayPal naponta több mint 9,3 millió átutalást dolgoz föl. További előnye, hogy amennyiben a vásárlóhoz nem érkezik meg a kért termék, vagy nem felel meg a leírtaknak, a vevő a teljes vételárat visszakapja a PayPal rendszerén keresztül.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32