Növekvő elektronikus kereskedés Visa-kártyákkal
Jelenleg a Föld népessége fogyasztási cikkek vásárlására fordított költekezésének mintegy 8 százaléka kötődik - az elmúlt évi adatok szerint -a Visa International tagbankjai által kibocsátott kártyákhoz, ez 100 százalékos növekedést jelent 1994-hez képest.
A Visa kártyákkal évente végrehajtott mintegy 21 milliárd tranzakció 1,6 billió dollár éves forgalmat eredményez. Ennek az összegnek mintegy két százalékát költik el napjainkban az internetes vásárlások révén - derült ki a tanácskozáson. Ez a még nem túl magas arány azt jelenti, hogy egyedül a Visa kártyáival évi 32 milliárd dollár értékben hajtanak végre vásárlásokat a világhálón. A Visa várakozásai szerint az elektronikus kereskedelmi tranzakciók aránya öt éven belül meghaladja a 10 százalékot.
- Ugyan Magyarországon és a többi közép-kelet-európai országban még csekély az elektronikus kereskedésben lebonyolított adásvétel, azonban az ilyen típusú üzletek rohamosan terjednek a következő években - hangoztatta Radu Obreja, a Visa International Magyarországért felelős országmenedzsere. Példaként említette azt, hogy a közelmúltban jelentették be a Kereskedelmi és Hitelbank által bevezetett virtuális Visa-kártyát, amely kifejezetten az elektronikus, internetes kereskedést szolgálja.
Braun Péter, az OTP Bank Rt. vezérigazgató-helyettese a fórum előtt kifejtette: ha egy bankfiókban fogadott ügyfél 10 egység költséget jelent az OTP-nek, akkor az internetet igénybe vevő ügyfél csupán 1 egységnyit. Éppen ezért Magyarország legnagyobb kereskedelmi bankja komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy ügyfélkörében is elterjedjenek az internetes vásárlások. Idén 300-400 millió forintot költ majd az OTP Bank Rt. Annak biztosítására, hogy ügyfelei is élhessenek az internetes vásárlás előnyeivel, sőt, a hitelintézet a közeljövőben megalkotja saját virtuális bankkártyáját - húzta alá a vezérigazgató-helyettes.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról