Emberi kérdések, technológiai válaszok − Symposium a digitalizációról
Harmadik alkalommal került megrendezésre 2014. november 12-én a T-Systems Magyarország Symposiuma a Budapesti Kongresszusi Központban, ahol idén közel 1800, rekordszámú regisztrált vendéget fogadtak. Az iparág legnagyobb, egész napos szakmai rendezvényeként a Symposium 2014-ben is arra vállalkozott, hogy teljes képet adjon a vállalatok jelenét és jövőjét érintő, elsősorban infokommunikációs gyökerű kihívásokról.
A Symposiumot 2012-ben azzal a hagyományteremtő céllal hívta életre a T-Systems Magyarország, hogy a hazai vállalkozások és az iparági döntéshozók számára megfelelő fórumot teremtsen az infokommunikáció aktuális trendjeiről folyó beszélgetésekhez és átfogó képet nyújtson a területet érintő nemzetközi üzleti és technológiai folyamatokról is, megjelenítve mind a beszállítói, mind a megrendelői oldal szempontjait. A délutáni programban több mint ötven előadó várta az érdeklődőket iparági és technológiai fókuszú szekciókban. Az idei Symposium délelőtti előadói elsősorban a vállalatokat, az embereket, a közösségeket érintő digitalizációval, és a digitalizáció keltette kihívásokkal, transzformációs kérdésekkel foglalkoztak.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója előadásában úgy fogalmazott: a kormány és a Magyar Telekom között megkötött partnerségi megállapodás a Digitális Magyarország megteremtését célozza, ami olyan fontos ügy, amelynek mindenki csak a nyertese lehet. Elsőként Nyíregyházán válhat valósággá a Digitális Magyarország, amelynek keretében új lehetőségek nyílnak meg a város lakói előtt, továbbá javulhat a közintézmények működésének hatékonysága és a vállalkozások versenyképessége is –jelentette be Christopher Mattheisen.
Kerstin Günther, a Magyar Telekom Igazgatóságának elnöke előadásában elmondta: az európai méretű, a Deutsche Telekom egyik kiemelt célja egy integrált, IP-alapú páneurópai, határokon átívelő hálózat létrehozása, amelynek révén jobb minőségű, nagyobb sávszélességet igénylő szolgáltatások is nyújthatóak lesznek. Kerstin Günther hozzátette: e cél összhangban van a Digitális Magyarország megvalósításához kapcsolódó célkitűzésekkel, mind a digitális infrastruktúra, mind a digitális szolgáltatások, mind a digitális kompetenciák fejlesztése szempontjából.
Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója Emberi kérdések, technológiai válaszok című előadásában úgy fogalmazott: a technológia majdnem minden kérdésünkre tud válasszal szolgálni, csak meg kell tudnunk fogalmazni a megfelelő kérdéseket. Az infrastrukturális alap kiválasztása, amelyre építeni lehet egy vállalkozást, egy cég IT-biztonságának megteremtése, vagy az, hogy miként tudunk valóban digitális közösségeket teremteni például egy digitális városon keresztül, valóságos üzleti felvetések, amelyekre ma már az infokommunikáció meg tudja adni a válaszokat. Rékasi Tibor előadásában kitért a T-Systems Magyarország felhőszolgáltatásait összegyűjtő, most debütáló portálra is, amely a cloud.t-systems.hu címen keresztül érhető el.
A délelőtti plenáris program során előadott dr. Sonkodi Balázs, a Miniszterelnökség stratégiai ügyekért felelős államtitkára, ismertetve a Digitális Nemzet Fejlesztési Program pilléreit és a program végrehajtásának ütemezését. David Roberts, a Singularity University alelnöke előadásában a mindennapjainkat leginkább érintő és átalakító, korszakváltó technológiákról beszélt. A délelőtt során előadást tartott továbbá Elias Drakopoulos, a Deutsche Telekom Üzleti Kiválóságért felelős vezető alelnöke, Gonda Gábor, a HP Magyarország vezérigazgatója, Mark Yates, az IDC Government Insight kutató elemzője, valamint a Cisco Közép és Délkelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója is.
A T-Systems Magyarország idén első alkalommal, három kategóriában díjazta partnereit is. Objektív mutatók alapján a Legnagyobb növekedés díját a Microsoft Magyarország vehette át, míg a T-Systems Magyarország belső szavazása szerint az egy projekt kapcsán előállított, jelentős értéket termelő vállalatnak járó Transzformációs partneri díjat a Cisco Systems Magyarország, a példaértékű együttműködésért pedig a Medexpert Kft. kapta meg a cég Ökoszisztéma-díját. A díjakat Ragoncsa Géza vezérigazgató-helyettes adta át a díjazott vállalatok képviselőinek. Ugyancsak első alkalommal hirdette meg a cég az Év Projektje-díjat is. A díjra jelölt három projektet Németh Zoltán vezérigazgató-helyettes mutatta be. Ezek közül a rendezvényen jelenlévő vendégek választják ki az egész napos program zárásáig a győztest.
Kapcsolódó cikkek
- Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Az okos jármű lesz az új sláger
- A kormány ötödik harctere az informatikai felhő
- A függésekről szól a 7. Fenntarthatósági Nap
- Magyarország letöltési sebessége már a 20 legjobb között van
- Tervezzük együtt a jövő évet az Országos Marketing Konferencián
- Telenor Okostelefon Akadémia: Internet of things – a gépek lázadása?
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.