A nyomtatóipar trendjei 2015-ben
Erőre kapott a dokumentumkezelési iparág tavaly és a Xerox előrejelzései szerint ez a biztató trend idén is folytatódik. AA kutatócég azt jósolja, hogy az elkövetkező három évben közel 3 százalékkal növekszik a dokumentumkezelési piac és ezen belül az irodai szegmensben lesz a legszembetűnőbb a bővülés, mivel felhő – és mobilnyomtatási megoldások egyre jobban előtérbe kerülnek a vállalatoknál világszerte.
Az elkövetkező években fokozatosan kiszorulnak a piaci versenyből az egy funkciós berendezések. Azok a vállalkozások is, amelyeknél ma még egyfunkciós nyomtatók működnek, rövidtávon áttérnek a nyomtatásra, szkennelésre és faxolásra alkalmas multifunkciós készülékekre. Ugyanakkor a Xerox globális trendelemzése szerint nem csökken a jövőben sem a kereslet a fekete-fehér berendezések iránt. Bár a színes gépek előretörésre egyre látványosabb, azért az irodai feladatokra továbbra is inkább mono készülékeket használnak. A prognózisuk alapján 2018-ban a dokumentumkezelési feladatokat ellátó berendezések két harmada még mindig fekete-fehér lesz.
Nem változik a formátumok népszerűségi rangsora sem. A Xerox előrejelzése szerint az A4-es berendezések előnyben maradnak az A3-al szemben. Ez részben az A4-es dokumentumok nagyobb elterjedtségének és az ezeket előállító készülékek kedvező fenntartási, üzemeltetési költségeinek tulajdonítható.
A Xerox szakértői úgy látják, hogy a közeljövőben még jobban megnő az igény világszerte a felhő-megoldásokra, illetve az alkalmazásokra a dokumentumkezelés terén is. Ehhez kapcsolódóan a mobilnyomtatás és menedzselt nyomtatási szolgáltatások mindennapos megoldásokká válnak a vállalatoknál. Előbbi hozzásegíti a cégeket az üzleti folyamataik meggyorsításához az irodán kívüli munkavégzés biztosításával. Utóbbi révén pedig a vállalatok költséghatékonyabban, versenyképesebben menedzselhetik a dokumentumkezeléssel járó feladataikat. A Xerox a közelmúltban újította meg MPS szolgáltatását, amely három fő pillérre épül: a felmérésre és optimalizálásra, a biztonságra és integrációra, valamint az automatizálásra és egyszerűsítésre.
Kapcsolódó cikkek
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Átlagosan 76%-ot nőtt a mobilalkalmazások használata
- Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
- 7 trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
- Minden eddigi rekordot megdöntött a CES 2015
- Rendőrt riaszt, mentőt küld azonnal a Xerox üzleti intelligencia fejlesztése
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
- CES 2015 negyedik nap
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.