A nyomtatóipar trendjei 2015-ben
Erőre kapott a dokumentumkezelési iparág tavaly és a Xerox előrejelzései szerint ez a biztató trend idén is folytatódik. AA kutatócég azt jósolja, hogy az elkövetkező három évben közel 3 százalékkal növekszik a dokumentumkezelési piac és ezen belül az irodai szegmensben lesz a legszembetűnőbb a bővülés, mivel felhő – és mobilnyomtatási megoldások egyre jobban előtérbe kerülnek a vállalatoknál világszerte.
Az elkövetkező években fokozatosan kiszorulnak a piaci versenyből az egy funkciós berendezések. Azok a vállalkozások is, amelyeknél ma még egyfunkciós nyomtatók működnek, rövidtávon áttérnek a nyomtatásra, szkennelésre és faxolásra alkalmas multifunkciós készülékekre. Ugyanakkor a Xerox globális trendelemzése szerint nem csökken a jövőben sem a kereslet a fekete-fehér berendezések iránt. Bár a színes gépek előretörésre egyre látványosabb, azért az irodai feladatokra továbbra is inkább mono készülékeket használnak. A prognózisuk alapján 2018-ban a dokumentumkezelési feladatokat ellátó berendezések két harmada még mindig fekete-fehér lesz.
Nem változik a formátumok népszerűségi rangsora sem. A Xerox előrejelzése szerint az A4-es berendezések előnyben maradnak az A3-al szemben. Ez részben az A4-es dokumentumok nagyobb elterjedtségének és az ezeket előállító készülékek kedvező fenntartási, üzemeltetési költségeinek tulajdonítható.
A Xerox szakértői úgy látják, hogy a közeljövőben még jobban megnő az igény világszerte a felhő-megoldásokra, illetve az alkalmazásokra a dokumentumkezelés terén is. Ehhez kapcsolódóan a mobilnyomtatás és menedzselt nyomtatási szolgáltatások mindennapos megoldásokká válnak a vállalatoknál. Előbbi hozzásegíti a cégeket az üzleti folyamataik meggyorsításához az irodán kívüli munkavégzés biztosításával. Utóbbi révén pedig a vállalatok költséghatékonyabban, versenyképesebben menedzselhetik a dokumentumkezeléssel járó feladataikat. A Xerox a közelmúltban újította meg MPS szolgáltatását, amely három fő pillérre épül: a felmérésre és optimalizálásra, a biztonságra és integrációra, valamint az automatizálásra és egyszerűsítésre.
Kapcsolódó cikkek
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Átlagosan 76%-ot nőtt a mobilalkalmazások használata
- Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
- 7 trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
- Minden eddigi rekordot megdöntött a CES 2015
- Rendőrt riaszt, mentőt küld azonnal a Xerox üzleti intelligencia fejlesztése
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
- CES 2015 negyedik nap
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.