Nő az ipari robotok iránti igény
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) adatai szerint világszerte növekvő trendet mutat az ipari robotok iránti igény. 2014-ben a jelentések szerint több mint 200 ezer ipari robotot telepítettek a világon. Ez 15 százalékkal több a 2013-asnál.
Egyre több ipari robotot telepítenek a világon: ezt igazolják a Nemzetközi Robotikai Szövetség adatai. Jesper Sonne Thimsen, az Universal Robots közép-kelet-európai régiós értékesítési menedzsere szerint: „Optimisták a kilátások a robotizálás globális növekedését illetően. A folyamatot katalizálja többek között a gyártási tervezés modernizációja és a termelési hatékonyság növekedése iránti követelmények, a kis- és középvállalkozások megnövekedett robothasználata, a termelési költségek csökkentése, ahogy az ember-gép együttműködés is. Véleményünk szerint különösképp az együttműködő robotok fejlesztése lesz a következő évek kulcstrendje.”
Az IFR szakértői szerint 2015 és 2017 között az ipari robotok globális értékesítése évente körülbelül 12 százalékkal fog növekedni. 2017 végére a gyárak szerte a világban 2 millió robotnak adnak majd otthont, és a megrendelések jelentős része az autóiparból érkezik majd. Az ipari robotokba való befektetés az elektromos és elektronikai iparban, a műanyag-, élelmiszer- és italgyártásban, valamint a gyógyszeripari, fém- és gépgyártási szektorokban is növekedni fog (IFR-jelentés).
A Szövetség adatai szerint 2013-ban Magyarországon – az előző évhez képest visszaesést jelentő – 555 robotot értékesítettek (IFR Statisztikai Részleg – World Robotics 2014, ipari robotok), amit a megrendelések csaknem minden iparágban jellemző csökkenése okozott. A legfőbb vásárlóerő 2013-ban is az autóipar volt, nagyjából 50 százalékos részesedéssel. Noha 2013-ban mérséklődött a robotok értékesítése Magyarországon, a szakértők 2014 és 2017 között a robotok telepítésének növekedését várják.
A gyártók az automatizálásra szavaznak
„A közép- és kelet-európai országokban – Magyarországot is beleértve – lehetségesnek látjuk a robotizálás további növekedését. Ez tulajdonképpen előfeltétele a nemzetgazdaság jelenlegi versenyképessége fenntartásának. Ez különösen olyan ágazatokra vonatkozik, mint az autó-, elektronikai és élelmiszeripar, az ital- és a fémgyártás” – magyarázza az Universal Robots képviselője.
A gyártók méretüktől és a képviselt iparágtól függetlenül – a termelési költségek csökkenését és a versenyképesség növekedését kívánva – a gyártási folyamatok automatizálására szavaznak. Ennek érdekében olyan új megoldások felé fordulnak, mint a rugalmas könnyűipari robotok, melyek megfizethetőek, és amelyeket könnyű használni.
Jesper Sonne Thimsen elmondása szerint készek kielégíteni a vállalkozók igényeit, továbbfejlesztett UR5 és UR10 robotokat kínálva nekik. Az Universal Robots robotjai biztosítják a termelési költségek csökkentését és befektetések gyors megtérülését.
Kapcsolódó cikkek
- Arcfelismerő robotokkal működő szálloda nyílik
- Az unalmas feladatokat is ellátja az új gyártórobot
- Vezeték nélkülivé vált az Atlas robot
- Harminc év múlva általánosak lesznek az embereket helyettesítő és kiszolgáló robotok
- A magyar PC-piac növekedésére számít a Dell
- A nyomtatóipar trendjei 2015-ben
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Átlagosan 76%-ot nőtt a mobilalkalmazások használata
- Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.