Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. A legkeresettebb termékek a netes vásárlásnál a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz, de egyre többen szerzik be online a frissárut, tejtermékeket is. Az ismertebb márkákat még mindig szívesen választják, de egyre kelendőbbek a saját márkás termékek is – mondta el dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense egy, a napokban megrendezett kereskedelmi konferencián.
Dinamikusan nő az online bevásárlások száma Magyarországon: míg 2012-ben a magyar háztartásoknak mindössze 2%-a vásárolt napi fogyasztási cikkeket online is, addig 2014-ben már 23%-uk. A vásárlók többet is költenek a virtuális térben egy bevásárlás alkalmával, mint az üzletekben: az átlagos online bevásárlókosár mérete háromszorosa az „offline” kosárénak – emelte ki dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) docense a napokban a Főiskolán megrendezésre került A kereskedelem perspektívái 2015 című tudományos fórumon.
Bár továbbra is az ismert, megbízhatóbbnak tartott brandeket keresik a hazai vásárlók, erőteljesen nő a bizalmuk a saját márkás termékek iránt is. Míg 2013-ban csupán az online vásárlások 5%-át tették ki a saját márkás termékek, 2014-re 12%-ra nőtt az arányuk a vásárlói kosarakban.
A BGF docense előadásában kiemelte, egyre szívesebben vásárolunk online friss árut és tejterméket, a netes vásárlók körében a legkeresettebbek a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz.
„A visegrádi országok közül hazánkban a legmagasabb (1%) az online vásárlások aránya a napi fogyasztási cikk kereskedelemben; Csehországban 0,8%, Lengyelországban 0,6%, Szlovákiában pedig 0,4% a netes bevásárlások aránya. Eltérés mutatkozik továbbá a bevásárlások időbeni megoszlását illetően is. Míg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban főként pénteken és szombaton emelkedik meg az online bevásárlások száma, addig hazánkban hétfőn vásárolnak a legtöbben interneten keresztül” – tette hozzá dr. Kozák Ákos.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
- Csak biztonságos, ismert weboldalról rendeljünk
- Kína: több mint kétezer milliárd dolláros internetes kereskedelmi forgalom
- Így kell adózni az interneten megkeresett jövedelem után
- Az Amazon megkapta az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére
- Húsvét – a vasárnapi zárva tartás a webshopokra tereli a játékvásárlókat
- Kozmetikumok uralják az online piacot
- Egyre több magyar vásárol online
- Az európaiak elégedettebbek az online vásárlásokkal, mint a boltival
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.