Könnyen intergrálható bankkártyás fizetés webáruházaknak a Barion megoldásával
A Barion integrálta e-pénz és bankkártya-elfogadási rendszerét a Wordpress platform legnépszerűbb e-kereskedelmi rendszeréhez. Aki WooCommerce webáruházat üzemeltet, ezentúl villámgyorsan, rendkívül alacsony jutalékok mellett és személyes szerződéskötés nélkül tudja bevezetni a kártyás fizetést.
A Wordpress a világ legelterjedtebb nyílt forráskódú tartalommenedzselési rendszere. Piaci részesedése meghaladja a 60 százalékot, mialatt a második helyen lévő Joomla mindössze 7, a harmadik helyen álló Drupal 5, a negyedik helyezett Magento pedig mindössze 3 százalékot mondhat magáénak (forrás: W3Techs). A Wordpress webáruházak majdnem 80 százalékát pedig a WooCommerce kereskedelmi rendszere hajtja, ez az alkalmazás készletezi és jeleníti meg a termékeket, és ebben kell meghatározni az adott webáruházban elfogadott fizetési módokat is.
Mivel Magyarországon ezres nagyságrendben üzemelnek Wordpress alapú webáruházak, így nem véletlen, hogy a Barion először ehhez a rendszerhez integrálta fizetési megoldását. A modult a Barion partnere, az elektronikus fizetési megoldások fejlesztésével foglalkozó Transgate készítette el, a Barion alkalmazásprogramozási felületének (API-jának) használatával, mindössze néhány napos programozási munkával. A wordpresses Barion bővítmény segítségével a woocommerces áruházakban néhány perc alatt, informatikai szaktudás és személyes szerződéskötés nélkül lehet bevezetni bankkártya-elfogadási rendszert.
Szerződés nélkül
„Meglepő lehet, hogy a bankkártya-elfogadáshoz a webáruház-tulajdonosoknak még személyes szerződést sem kell kötniük, de ez az e-pénzre vonatkozó szabályozásoknak köszönhető” – magyarázza Bíró Tamás, a Barion marketingvezetője. Az e-pénz ugyanis olyan, mint a készpénz, és használatát is hasonló szabadsággal kezelik az Európai Unió teljes területén. A bankkártya-elfogadás és a fizetés pedig valójában nem a webáruházakban történik meg, hanem a Barion PCI DSS minősítéssel rendelkező biztonságos webszerverén, méghozzá olyan módon, hogy a bankkártyaadatokat még a webáruházak tulajdonosai sem látják. Ők egy, a Barion által kiállított és a vitarendezést szolgáló egyedi azonosítószámot kapnak minden vásárláshoz.
Az e-pénz alapú fizetési megoldás használata így a vásárlók számára is biztonságos, nem utolsósorban pedig kényelmes és olcsó. A Barion rendszerében ugyanis elmenthetőek, majd jelszóval vagy biometrikus azonosítási módszerrel védhetőek a bankkártyák adatai. Az internetes fizetés, a pénzküldés és -fogadás, az egyenleglekérdezés pedig mind teljesen ingyenes.
A webáruházak tulajdonosai járnak a legjobban
A barionos payment gateway bevezetésével azonban valószínűleg a webáruházak tulajdonosai járnak a legjobban, ők ugyanis most akár 2-3 százaléknyi jutalékot is fizethetnek minden egyes vásárlás után a bankkártyás fizetési megoldások gyártóinak. A Barion ezzel szemben 1 százalékot kér, amiből a Transgate ügyfelei 20% kedvezményt kapnak. „Hitvallásunk szerint a webes fizetésnek teljesen ingyenesnek és jutalékmentesnek kellene lennie mind a vásárlók, mind a webáruházak tulajdonosai számára. Most erre azért nincs még mód, mert a bankkártyák kibocsátói jutalékot kérnek minden tranzakció után” – emeli ki Bíró Tamás.
A Barion a Wordpress mellett más webáruházrendszereket is támogat, így a barionos fizetési modul hamarosan elérhetővé válik Joomla, Drupal és Magento alapú nyílt forráskódú webáruházakhoz is. Emellett számos magyar fejlesztőcég támogatja a megoldást, így a barionos kártyaelfogadás a CorinWebshop, a Superwebaruhaz, a Viltor és a MailMaster szoftvereiben, valamint az egyik piacvezető, az UNAS webáruházaiban már ma elérhető, a többi platformon pedig a közeljövőben mutatkozik be.
Kapcsolódó cikkek
- Egymillió hirdetés Háztól-Házig szolgáltatással
- Magyar webáruházak mérkőznek meg az Ország Boltja címért
- E-pénz a kasszákban
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- A Bónusz Brigád internetes kereskedő forgalma 50 százalékkal nőtt tavaly
- Vásárlók bankkártyaadatait lopta egy bolti eladó Budapesten
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- Újabb rekordokat döntött az európai és a magyar e-kereskedelem
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- A Ma este Színház lett az Év Internetes Kereskedője 2015-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.