Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron
Az egyik legnagyobb nemzetközi ügyfélkörrel rendelkező magyar startup, a Gravity R&D egy olyan új fejlesztéssel rukkolt elő, amely révén a világ KKV-i könnyedén alkalmazhatják az egyik legkifinomultabb online ajánlórendszerét.
Személyre szabva
A Gravity számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, többek között a Dailymotion, az eMAG, BónuszBrigád, az Extreme Digital, az Allegro vagy az Ingatlan.com számára készített online ajánlórendszert. Ennek eredményeként a cég rendszerei naponta 140 millió ajánlatkeresést futtatnak le és ezzel több, mint 1 millió dollár többletforgalmat generálnak nap mint nap. A Gravity ezen tudását alkalmazva fejlesztette ki új platformját a RECO-t, ami kifejezetten a KKV szektor igényeire lett szabva. Ennek köszönhetően a világ egyik legkifinomultabb ajánlórendszere minimális IT tudással fél óra alatt integrálható a weboldalba. A Gravity elsősorban az e-shopok vezetőit, marketingeseit, illetve a nagyobb e-kereskedelmi rendszerek üzemeltetőit kívánja megszólítani új termékével – ez utóbbiakat pénzügyileg is érdekeltté szeretnénk tenni egy partner program keretében.
Aki kimarad, lemarad
„A KKV-k komoly versenyhátrányból indulnak az e-kereskedelmi piacon, amelyek közül az egyik legjelentősebb a megfelelő informatikai erőforrások hiánya: egyrészt a kisebb cégek nehezen engedhetik meg maguknak a bonyolult IT fejlesztések elvégzésére képes szakemberek alkalmazását, másrészt csak kevesen tudják kifizetni azokat a programokat, amelyekkel a nagyobb szereplők egyedi, személyre szabott szolgáltatásokat képesek nyújtani. A RECO erre a problémára nyújt megoldást” – mondta el Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezetője.
Az online ajánlórendszerek evolúciója
A legújabb trendek azt mutatják, hogy elkezdtek összemosódni az online és az offline kereskedelem határai. Már nem két különálló szektorról van szó, mindkét fél nyit a másik felé: a nagy kereskedelmi hálózattal rendelkező multik egyre komolyabb szeletet hasítanak ki az e-commerce tortából, és ez fordítva is igaz, egyre több az online világban megerősödött szereplő nyit üzletet. Ez a tendencia természetesen az online ajánlórendszerekre is jelentős hatással van: az iBeacon nevű eszköz, amelyre a Gravity is fejleszt, például lehetővé teszi, hogy egy plázában sétálgató ember a mellette lévő boltok akcióiról kapjon a telefonjára a webshopokra jellemző ajánlásokat.
E-kereskedelem: bőven van még hely a növekedésre
Az e-kereskedelem azon kevés szektor egyike, amely töretlenül fejlődik az elmúlt 10 évben mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Bár szakértők szerint Európában a bővülés üteme kicsit lassuló tendenciát mutat, de az öreg kontinens GDP-jén belül a szektor aránya 2020-ra elérheti a 6 százalékot (ez a szám 2009-ben 1,27 százalék volt). A digitális piac terjedése terén hazánk sem szégyenkezhet: a SzEK.org 2014-ben 273 milliárd forintos forgalmat mért, ami 26 százalékos bővülést jelent. A növekvő piaci tortához természetes módon egyre többen szeretnének hozzáférni, amelynek következtében egyre több kis- és középvállalkozás tűnik fel a nagyok mellett.
Nemzetközi vizeken
A Gravity, amely 2009-ben holtversenyben az élen végzett a Netflix Prize-on, a világ egyik legrangosabb ajánlórendszer versenyén, ezen termékét is a nemzetközi piacra fejlesztette: elsődlegesen Európába, Észak-Amerikába és Délkelet-Ázsiába (ahol a legdinamikusabb az e-kereskedelem fejlődése) szeretnének betörni. A nagyratörő tervekkel párhuzamosan a cég budapesti irodája is bővül: jelenleg is keresnek fejlesztőket, integrátort, projektvezetőt, adatbányászt és online marketinges szakembereket.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Megnyílnak a nemzetközi vizek a hazai startupok előtt
- Helpy, az online takarítás-közvetítő magyar sikerstartup lehet
- Gyökeresen új üzleti modell adhat lökést a hazai startup világnak
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startup-projektek Tel-Avivban
- Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden
- Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
- Megduplázta az AdServerben felár nélkül kiszolgált fájlok méretét az Adverticum
- Az ABB üzembe helyezte a világ első ökohatékony gázzal szigetelt kapcsolóberendezését
- A 3D-s pontfelhő technológiáról beszéltek a maygar térinformatikusok Dubaiban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.