Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
Műszaki cikkek vásárlása esetén különösen fontos, hogy milyen fajta garancia érvényes az adott termékre, mert ez nagyban befolyásolja egy esetlegesen felmerülő probléma megoldásának lehetőségeit. Ugyanazt a terméket (például egy mosogatógépet, vagy egy TV készüléket, amely nagyobb beruházásnak számít) különböző helyeken vásárolhatjuk meg. Ha csupán ár alapján döntünk, egy nem megfelelő gondossággal megválasztott kereskedő később rengeteg bosszússágot okozhat majd, és összességében sokkal rosszabbul járhatunk. Az üzletek közötti különbséget akkor fogjuk igazán érzékelni, amikor hónapokkal vagy évekkel később az adott termék esetleg meghibásodik, ezért visszavinnénk oda, ahol vásároltuk. Vannak olyan helyek, ahol ezt akár évekkel később is megtehetjük, bizonyos kereskedésekben viszont már a boltajtóban sem fordulhatunk vissza. Amennyiben a kiválasztott termék karácsonyi ajándék lesz, szintén fontos, hogy ha hibás, akkor visszavihessük javíttatásra, vagy ha nem tetszett a kapott ajándék, akkor kicseréljék nekünk.
Visszavétel és cserelehetőség
Arra is van megoldás, ha az ajándékba vett kávéfőző, TV vagy egyéb eszköz mégsem tetszik annak, akinek szántuk. Alapesetben, ha a készülék vásárlását követően meggondoljuk magunkat, vagy esetleg később derül ki, hogy már van belőle egy hasonló otthon, offline vásárlás esetén a kereskedő nem köteles azt kicserélni. A Media Markt a jogszabályi előírásokon felül mégis biztosítja ennek lehetőségét. „Vásárlóink 2016. január 31.-ig visszahozhatják a karácsony előtt nálunk vásárolt eszközöket, ki is cseréltethetik az adott terméket, valamint le is vásárolhatják annak árát. Ehhez természetesen szükség van a blokkra, valamint arra is, hogy az adott árut karcmentesen, minden tartozékával együtt (csomagolás) szolgáltassák vissza. Ebben az időszakban a garanciális problémával rendelkező termékeket is visszavesszük. Érdemes a vásárlást megelőzően tájékozódni, felmerülő kérdések esetén üzleteink bármelyikében ingyenesen szakértői segítséget kérhetnek a vásárlók. Ezen kívül, amennyiben az év bármely szakaszában online vásárolnának, a termék megvásárlását követően 60 nap áll rendelkezésükre, hogy visszahozzák a készüléket, a fent említett feltételek mellett.” – mondta Szánthó Balázs a Media Markt-Saturn Holding Magyarország Kft. In store menedzsere.
Egy kényelmes megoldás: online rendelés és személyes átvétel a boltokban
Elkerülhető a sorban állás és a várakozás akkor, ha az adott terméket online rendeljük meg, majd az áruházi átvételi pontok valamelyikén személyesen vesszük kézhez.
Mivel a kiválasztás folyamata már előzetesen, online megtörténik, jelentősen megrövidül az üzletben eltöltött idő is. Ez nagymértékben megkönnyítheti az életünket, így csupán néhány percet kell az üzletben tartózkodnunk az ünnepek előtti tömegben.
Ha pedig nem szeretnénk az üzletközpont közelébe menni ebben az időszakban, akkor lehetőségünk van arra is, hogy az országszerte 240 városban megtalálható Pick Pack pontok valamelyikére kérjük a csomagunk szállítását.
Kapcsolódó cikkek
- A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítésével gondok vannak
- Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
- PayPal: a magyarok több mint 70 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Black Friday mobilfizetési toplisták
- Egymilló magyar készül a Black Friday-re
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját