Sikeresebbé teheti a hazai vállalatokat a HR analitika fejlesztése
Egy hazai felmérésből kiderült, hogy a szervezeti sikeresség és a HR terület informatikai fejlettsége között szoros az összefüggés. A megfelelő informatikai háttérrel ugyanis könnyedén egymásra vetíthetőek az üzleti és a HR eredmények, így kiderül az is, mely munkavállalókat érintő kezdeményezések támogatják legjobban az üzleti célkitűzéseket.
A magyarországi szervezetek számára a HR hatékonyságának és eredményességének mérése fontos területek lehetnek a jövőben – mutatott rá az SAP Hungary Kft., a Menedzsment Innovátorok Társasága, az Investors in People Magyarország és a Szent István Egyetem HR és Menedzsment Kutató Központja közös kutatása. Az országos felmérésben résztvevő több mint 200 HR szakember és cégvezető válaszai alapján a vezetésfejlesztési programok visszamérése, a HR gyakorlatok és folyamatok hatékonyságának vizsgálata, az üzleti és HR adatok rendszeres elemzése, ezek egymásra gyakorolt hatásainak vizsgálata, számszerűsítése egyaránt fontos fókuszterületek lehetnek a jövőben.
A megkérdezettek visszajelzései alapján a HR folyamatok és rendszerek informatikai támogatottságának fejlettsége tekintetében szoros kapcsolat mutatható ki a szervezeti sikerességgel. A hazai vállalatok jövőjét meghatározó tényezők lehetnek az olyan HR informatikai rendszerek, amelyekben integráltan kezelhető a teljesítmény-, karrier-, utódlás- és tehetség menedzsment. Így összekapcsolhatók egyebek mellett a munkavállalók teljesítmény-mutatói a kompetenciákkal és karriercélokkal, mindig áttekinthető az éppen aktuális tehetség-térkép vagy rugalmasan kezelhető a belső vállalati kommunikáció.
Horváth Krisztina, az SAP Hungary Kft. HR igazgatója a kutatással kapcsolatban úgy fogalmazott: „A vállalati sikeressége egyet jelent a szervezet versenyképességének növelésével, ehhez pedig a HR terület informatikai támogatottsága terén is változásokra van szükség. A megoldást az olyan integrált HR technológiák jelenthetik, amelyek egy platformon képesek kezelni a hatékony stratégia megvalósításához nélkülözhetetlen információkat.”
Kapcsolódó cikkek
- Új terület és vezető az SAP-nál
- Új PlateSpin megoldások a NetIQ-tól: költözés csettintésre
- Bolygóközi expedíció, programozott fantáziavilág várja a gyerekeket a nyári táborokban
- Új hazai IT sikerágazat a betegszimulációs technológia
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
- 24 órás ügyfélszolgálatot kínál új mobilapplikációjával a DMRV Zrt.
- Új, digitális transzformációt segítő megoldások az SAP-tól
- Újabb elismerések a HostLogic-nak
- Tovább turbózza sportanalitikai megoldását a német válogatott
- A magyar eladók végzik a legnagyobb örömmel munkájukat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.