Sokan csak húszezret költenének az iskolakezdésre vásárolt laptopra
Az iskolás gyerekek szüleinek 27 százaléka akar műszaki cikket venni a tanévkezdés kapcsán, de közel felük még 20.000 forintot sem szánna a kiszemelt műszaki cikkre – derült ki a Media Markt és az NRC Médiakutató közös, nyári kutatásából.
Érdekes eredmények születtek a Media Markt és az NRC marketingkutató által a hazai 18-59 éves lakosság körében végzett reprezentatív felmérésben. Az iskoláskorú gyermeket nevelő szülők körére fókuszáló kutatás azt vizsgálta, hogy az iskolakezdés kapcsán kik, mit és mennyiért vásárolnának gyermeküknek műszaki cikkek közül, az eredmények pedig igen meglepőek. Noha a célcsoport vásárlást tervező részének negyede legfeljebb 20.000 forintot szán a szükséges műszaki eszközök beszerzésére, a vágyak igen nagyra törőek. A vásárolni tervezők közel fele (48%) vásárolna laptopot, harmaduk (37%) okostelefont, ötödük (19%) pedig nyomtatót.
A vásárlást a válaszadók közel hatvan százaléka indokolta azzal, hogy gyermekének szüksége lesz az eszközökre az iskolában. Sokan voltak ugyanakkor azok is, akik a jelenleg futó akciók, esetleg az éppen tönkrement eszköz lecserélése miatt vásárolnának.
„A piacon a laptopok nagyjából 60 000 forinttól indulnak. Telefont 10-20.000 forintért is lehet már kapni, bár ezek megvásárlása sokszor komoly kompromisszumokra kényszerítik a fogyasztókat. A Media Marktnál arra törekszünk minden esetben, hogy vásárlóink problémáira megoldást nyújthassunk. Éppen ezért az iskolakezdés kapcsán is futtatunk 0% THM-es hitelakciót, illetve egyéb kedvezményeket is ajánlunk. Így azoknak is lehetőségük nyílik a szükséges termékek beszerzésére, akik egyszerre kevesebb összeget tudnak csak rászánni erre” – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezetője.
A vásárolni tervezett eszközök sorát a tablet és az asztali számítógép zárta, ezeket mindössze a – műszaki cikket vásárló – válaszadók 16, illetve 12 százaléka jelölte meg a vágyott termékek listáján.
A kutatásról
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Médiakutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC netpanel azon tagjai töltötték ki, akiknek van iskoláskorú gyermeke, a mintanagyság 250 fő volt. Az adatfelvétel többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Az ideális új munkatárs
- 2 az 1-ben: tanulj és szórakozz a Dell készülékeivel!
- Európa középvállalatai évi 364 milliárd font árbevételtől esnek el
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
- Dübörög az online szektor
- Rugalmas és átlátható informatikai megoldást keresnek a kisvállalkozások
- A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak
- Jó dolog a távmunka, sokan mégis tartanak tőle
- A fiúk játszanak, a lányok chatelnek
- Nagyképernyős szurkolói élmény
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!