A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
Az edukáció kulcskérdés - derül ki a Telekom friss kutatásából, amelyet a BellResearch végzett a cég megbízásából a hazai KKV-ék infokommunikációs helyzetének feltérképezése céljából.
A 2016 első felében lefuttatott, reprezentatív kutatásból kiderül, hogy a KKV szektor az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazza, viszont a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem él. Noha minden második KKV tudja, hogy az informatika képes lenne támogatni őt az üzleti életben, túlnyomórészt továbbra is az jellemző, hogy informatikai problémákat házi megoldásokkal, a témában valamennyire jártas ismerőseik bevonásával próbálják meg kezelni.
„További komoly edukációt igényel a hazai KKV piac, hogy felismerje az infokommunikációban rejlő lehetőségeket, és hogy a vállalkozások segítséget és lehetőséget lássanak a modern infokommunikációs megoldásokban. Azért kutatjuk a KKV szektort időről időre, hogy megismerjük a KKV-k igényeit, kihívásait, helyzetét. Hiszünk benne hogy komolyak a növekedési lehetőségeik, és ehhez a növekedéshez mi is hozzájárulhatunk szolgáltatásainkon keresztül. A hazai KKV-k döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb, mint 1%-át fordítja infokommunikációra, pedig ezek a digitális szolgáltatások nélkülözhetetlenek a vállalkozások sikeres és perspektivikus működéséhez.” – mondta Lakatos Péter, a kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.
Az adatokból kiderül, hogy a növekedéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé. „Tény, hogy a vállalkozások digitalizációja növeli a hatékonyságot és valamelyest orvosolhatja a munkaerőhiányt is. Ám sok cég vezetése a modern megoldásokkal ismeretek hiányában nem is számol.”- teszi hozzá a kutatás eredményei kapcsán Lakatos Péter.
Fontos megállapítása a felmérésnek, hogy a személyes ügyféltámogatás szerepe kiemelt fontosságú, a vállalkozásoknak nincsen sem affinitása, sem ideje önállóan megtanulni az új informatikai megoldások használatát, ezért az edukáció, és a professzionális segítség nagyon fontos számukra.
A vállalkozások mintegy fele érzi úgy, hogy az informatika képes támogatni őket az érzékelt üzleti kihívásokban. A felmérés eredményei szerint a magyar vállalkozások többsége mégis „okosban oldja meg” az informatikát. Az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb KKV cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs. Nem utasítják el a felhő alapú digitális szolgáltatásokat, de még kevesen fizetnek ezekért. Igaz, az ilyen költés dinamikusan nő.
A cégvezetők kétharmada tartja magát nagyobbrészt felkészültnek távközlési-informatikai témában, de csak ötödük mondja, hogy igazán otthon van abban, milyen lehetőségeket kínálnak a cégének az online megoldások. A megkérdezetteknek ugyanakkor a fele hajlik arra, hogy az összes számukra szükséges informatikai, távközlési szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól vegye igénybe.
Honlapot a számítógéppel rendelkező kisebb cégek 40 százaléka működtet, a nagyobb kkv-k-nál pedig 68 százalék az arány. Sok weblapot ugyanakkor kolléga vagy családtag hozott létre. A honlappal nem rendelkezők számára nem fontos az új ügyfelek ilyen módon való szerzése, vagyis megítélésük szerint olyan iparágban dolgoznak, ahol a személyes ajánlás nagyon fontos. A számítógéppel rendelkező vállalkozások harmada gondolja fontosnak, hogy a közösségi médiában, saját Facebook-profillal is megjelenjen; ugyanennyinek van közösségi oldala.
Kapcsolódó cikkek
- A fiatal informatikusokra már tanulókorukban lecsapnak a cégek
- Magyar fizikus nyerte a GE globális kódfejtő versenyét
- A hagyományos informatikus oktatás kőbalta
- Óriási az igény a nyári IT-táborok iránt
- Ó, io, CIO, innováció!
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Új hazai IT sikerágazat a betegszimulációs technológia
- Huawei: minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt
- Magenta 1 Business – már vállalkozásoknak is!
- Kódolni tanítja a lányokat a Skool és a Nokia
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!