Ezek a kkv-k legnépszerűbb marketingeszközei
Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe. Ez derül ki a Marketing112 frissen publikált, „KKV Marketingeszköztár 2016” című kutatásából.
A felmérést annak apropóján végezték el, hogy idén, először jelenik meg a hiánypótló „KKV Marketingeszköztár 2016/2017 évkönyv”, amelyben nem csak az 50 leghatékonyabb kkv-marketingeszközt mutatják be, hanem megbízható, hiteles és ellenőrzött kivitelezőket is javasolnak a szerkesztők. A kkv-cégvezetőknek, marketing-döntéshozóknak szóló kiadvány ingyenesen fog megjelenni októberben és évente fogják frissíteni (évkönyvként).
A kiadvány célja, hogy növelje a hazai vállalkozók marketingtudatosságát és megbízható, hiteles tájékoztatást nyújtson azoknak, akik szeretnék növelni a marketingeszköztárukat, ezáltal cégük hatékonyságát és eredményességét.
A megkérdezett cégvezetők és döntéshozók több mint 60 százaléka stabilan támaszkodik a céges weboldalára, mint elsődleges marketingeszköz, ennek népszerűsége ma már évek óta változatlan. Nagy emelkedés tapasztalható a Facebook-hirdetések használatában (minden második megkérdezett használ ilyet), amellyel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott.
„Az eredmény logikus. A Facebook az utóbbi hónapokban olyan változtatásokat hozott be, amivel számos alkalmazás- és promóció típus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát a Facebook-oldal tulajdonosai még saját követői felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségi média költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára, hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai kkv-k türelmetlensége” – magyarázza a kutatást készítő kkv-marketingstratéga, a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője, Miklovicz Norbert.
Nagyot fejlődött még a kuponkedvezmények használata, amelyre magyarázat lehet az offline világ kuponőrülete (ma már minden nagyobb offline sajtó és bevásárlóközpont) kuponkedvezményt is indít, nem beszélve az online marketing eszközök (például weboldal elhagyásakor felugró ablakok) térhódításának, amely a kuponkedvezményekkel párosítva bizonyulnak hasznosnak.
A cégvezetők és marketing-döntéshozók tudatosságának fejlődésére az is bizonyíték, hogy a cégek elkezdtek CRM-alapú ügyfélkezelést folytatni. A megkérdezettek egyre nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ügyfélkezelésükhöz, értékesítésükben sikerrel használnak valamilyen CRM (ügyféllel történő kapcsolattartás elősegítésére specializált) szoftvert.
A TOP-10 online marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében
- Weboldal
- Facebook-hirdetés
- Kuponkedvezmény
- eDM / hírlevél
- Facebook céges oldal
- SEO (keresőoptimalizálás)
- Google Adwords
- Upsell, termékkapcsolás
- Céges blog
- PR-cikk
A TOP-10 offline marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében
- Prospektus, katalógus
- Szórólap (kampányhoz kapcsolódó)
- Reklámújság sajtóhirdetés
- Kuponkedvezmény (nyomtatott)
- Rendezvényen való kiállítás
- Hűségprogram, törzsvásárlói program
- Networking
- Telemarketing, hideghívás
- Kültéri plakát, reklámtábla
- PR cikk
A nem reprezentatív, anonim felmérés online kitöltős kérdőívezés módszerrel készült 2732 kis- és középvállalkozások körében, 2016. augusztus 1 és 2016. szeptember 21. között. A válaszadók a Marketing112 válogatott hírlevél olvasói, Facebook oldalainak követői, a közel 4000 fős, 100% kkv-marketing FB-csoport tagjai, és célzott hirdetéssel elért cégvezetők, marketingdöntéshozók közül kerültek ki.
A kutatás teljes tartalma: http://www.marketing112.hu/kkv-marketingeszkoztar-2016/
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Közös kutatás-fejlesztési központot nyit a Huawei és a Leica
- Minden eddiginél nagyobb a kiberfenyegetés
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- Sokan csak húszezret költenének az iskolakezdésre vásárolt laptopra
- Európa középvállalatai évi 364 milliárd font árbevételtől esnek el
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
- Dübörög az online szektor
- A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.