Megszokás vagy praktikusság?
Kiderült melyek az autópálya matrica vásárlás legnépszerűbb módjai
Jóllehet még mindig a benzinkúton történő vásárlás a legnépszerűbb módja az autópálya matricák beszerzésének, a kényelmi szempontok úgy, mint az egyszerűség és a gyorsaság miatt ma már jelentős az a vásárlói kör, amely az elektronikus eszközökön és okostelefonon veszi meg a matricáját.
Jóllehet a benzinkút az útdíjak beszerzésének leginkább preferált helyszíne, mégis egyre többen fordulnak az alternatív fizetési megoldások felé. A kényelem, a könnyű kezelhetőség és a gyors ügyintézés lehetősége miatt hamarosan egyre nagyobb hangsúly helyeződhet az elektronikus fizetési módozatok, így a mobiltelefonon történő vásárlásra is – derül ki a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil valamint az NRC közös kutatásának eredményeiből.
A megszokás az úr
Az autóval rendelkező matricavásárlók 71 százaléka még mindig az út menti benzinkutakon szerzi be a fizetős útszakaszokra az úthasználati jogosultságot. A döntés mögött meghúzódó elsődleges ok nem más, mint a megszokás, ami azt jelenti, hogy a berögződések a magyar emberek legfőbb vezetői a vásárlásaik során.
Egyre kíváncsibbak vagyunk
Azzal már úgy tűnik, mindenki tisztában van, hogy más módjai is léteznek a jogosultság megvásárlásának, az autóval rendelkező matricavásárlók 29 százaléka ugyanis rendszeresen valamilyen elektronikus fizetési mód igénybevételével rendezi az ilyen típusú vásárlásait. A vizsgált alcsoport közel 20 százaléka próbálta már az okostelefonos alkalmazással történő matricavásárlást, azonban a válaszadók mindössze egytizede használja rendszeresen ezt a fizetési alternatívát.
Az utolsó pillanatban vásárolunk
A felmérés arra is kitért, hogy melyek a leggyakrabban vásárolt matrica típusok. A válaszok tükrében elmondható, hogy az autóval rendelkező matricavásárlók nem terveznek hosszú távra, hiszen a legtöbben a tíznapos országos matricát választják utazásaikhoz (67%). Ez az arány a benzinkúton vásárlók esetében magasabb, közel háromnegyedük dönt rendszeresen emellett az opció mellett, de az elektronikus fizetési módozatokat igénybe vevők 55%-a is hasonlóképp cselekszik.
Az elektronikus úton vásárlókra inkább jellemző, hogy éves megyei matricát vesznek, mint a benzinkúton vásárlókra. A legkisebb érdeklődés mindenütt a havi országos matricák iránt mutatkozik.
A kutatásból ezzel együtt az is kiderül, hogy a vizsgált alcsoport többsége (43%) percekkel az utazás előtt veszi meg az autópálya-matricát, a gyakoriságot tekintve ezt követi az év eleji vásárlás, amely az elektronikus úton vásárlók körében a legnépszerűbb (36%).
A Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil tapasztalatai szintén hasonló tendenciát mutatnak. Az applikáción keresztül vásárolt, 2017-es évre szóló matricák közül ugyancsak az éves megyei autópálya-matrica a legnépszerűbb. Az eddigi 10698 vásárló összesen 16323 darab éves megyei és országos matricát vett, amiből 14388 darab éves megyei matrica volt.
A vásárlás időpontját tekintve a Simple alkalmazásban 2016-ban a heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
Nem éri meg a büntetés
Bár sokan az utolsó pillanatig várnak a matricavásárlással, érdemes észben tartani, hogy már a pályára lépés időpontjában rendelkeznünk kell érvényes matricával, annak utólagos pótlására nincs lehetőség. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója, ráadásul az érvényesség ellenőrzése nem igényel külön utánajárást, hiszen az alkalmazásban folyamatosan nyomon követhető, így segítve a felhasználókat abban, hogy elkerüljék az egyébként sokezer forintos pénzbírságot.
Leginkább férfiak választják a mobilos applikációt
Míg a benzinkutas vásárlásoknál kiegyenlített a nemek közötti megoszlás, addig az alternatív megoldásokat jellemzően férfiak veszik igénybe. A válaszadók életkorát vizsgálva ugyanis az tapasztalható, hogy a fiatal (18-39), felsőfokú képzettséggel rendelkező budapesti férfiak érdeklődnek leginkább az elektronikus fizetés lehetősége iránt, de ez a tendencia a jövőben változhat, és a potenciális vásárlók köre bővülhet az idősebb generáció tagjaival is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Az okostelefonokba költözteti a könyvvásárlást a Bookline és a Simple
- Nagy megrendelők tömeges kiszolgálására készül a mobiltelefonos távnyitásra szakosodott magyar NOLD Technologies
- Az álláspiacot készül felforgatni egy új magyar alkalmazás
- Több, mint 30 ezren töltötték le két hónap alatt az Erste MobilBank applikációját
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.