Future of Business felmérés: a kisvállalkozások együtt tanulnak
A Facebook felmérésének legújabb kiadásában azt vizsgálták, hogyan alkalmazzák a cégek a tanulást és a mobil technológiákat bővülésük érdekében.
- A magyar kkv-k többsége internetes keresést használ (59%), blogokat és fórumokat olvas (54%), vagy más cégekhez fordul (49%) új, üzleti tevékenységével kapcsolatos ismeretek elsajátításához.
- Világszerte a cégek 42%-a nyilatkozott úgy, hogy más vállalatoktól tanul, ez azonban csak a második legnépszerűbb ismeretszerzési forma az online keresés után (64%). A számok azt mutatják, hogy a cégek egymáshoz fordulnak, hogy alaposan kiismerhessék a napjainkban teret hódító mobiltechnológiákat.
- Magyarországon azoknak a vállalkozásoknak közel fele (47%), amely vett fel új munkaerőt az elmúlt hat hónapban, vagy tervezi ezt (48%) szintén más cégekről vesz példát.
A kapcsolatok számítanak: a kis-, és középvállalatok egymáshoz fordulnak, hogy tanuljanak és megosszák ötleteiket a mobilizált gazdaságban a Future of Business című felmérés legújabb kiadása szerint, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült. Ez az első alkalom, hogy a kutatás magyar kkv-kra vonatkozó adatokat is tartalmaz.
A Future of Business legújabb kiadványának készítői azt vizsgálták, hogy a vállalatok hogyan alkalmazzák az tanulást és a mobil technológiákat a bővülés érdekében, valamint milyen üzleti jövőképpel rendelkeznek.
Itthon a kkv-k több mint fele online kereséssel (59%), blogok és fórumok olvasával (54%), vagy más cégek gyakorlatainak tanulmányozásával (49%) tesz szert új, üzleti életében hasznosítható információra. Magyarországon a nemzetközi kereskedelmet folytató vállalkozások több forrásból sajátítanak el tudást, és az átlagnál magasabb az üzleti élettel kapcsolatos érdeklődésük, továbbá három és félszer valószínűbb, hogy alkalmazzák tanulási irányú érdeklődésüket annak érdekében, hogy jobb információhoz jussanak a nemzetközi kereskedelemről – derül ki a kutatásból.
A Future of Business felmérésről
A Future of Business felmérés először 2016 februárjában jelent meg, és a Facebook elkötelezettségét tükrözi a kis- és középvállalkozások (kkv-k) támogatása iránt. A felmérés célja, hogy a kkv-k hasznosíthassák mind az eredményeit, mind a digitális eszközeit a növekedés érdekében. A legújabb kiadvány az egymástól való tanulás fontosságára koncentrál. A felmérés a cégek jelenlegi és jövőbeli gazdasági tevékenységéről, kihívásairól, üzleti jellemzőiről és stratégiájáról is tartalmaz kérdéseket. A felmérésben közel 200 ezer kis-, és középvállalat vett részt több mint 40 országból, a válaszadók a több mint 70 millió, aktív Facebook oldallal rendelkező vállalkozások közül kerültek ki.
A Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésében készült Future of Business felmérés rendszeres információt nyújt arról a gazdasági környezetről, amelyben a cégek működnek, és bemutatja ezeket a vállalkozásokat annak érdekében, hogy minden szinten támogassa a döntéshozatalt, és hogy olyan információkat hozzon nyilvánosságra, amelyek segítik a cégek növekedését. A Future of Business felmérés az újonnan alakult és a már hosszú ideje fennálló digitalizált cégek perspektíváját is ismerteti, és rálátást kínál az új, mobilizált gazdaságra. A kkv-król megjelentő részletesebb elemzések és a friss információk javítják a gazdasági trendek megértését, és új célokra, eszközökre világíthatnak rá, ami tovább ösztönzi és segíti a cégek növekedését.
További információkért, az adatok és a riport megtekintéséért látogasson ide: www.futureofbusinesssurvey.org
Kapcsolódó cikkek
- Elbeszélnek egymás mellett a cégek és a fiatalok?
- ESET kutatás: alááshatják a kiberbiztonsági veszélyek a digitális gazdaság menetelését?
- Nem érte el a zsarolóvírus a hazai kkv-k ingerküszöbét
- Közösségi média realityt indít a Pepsi
- Facebook, Google: A 100 millió dolláros csalás - megelőzhető lett volna?
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A nagyvállalatok csupán 5 százaléka készült fel a digitális gazdaság informatikai követelményeire
- Egy mítosz vége: hat általános tévhit az üzleti tintasugaras nyomtatással kapcsolatban
- Ár-érték arányban a Vodafone az első a Best Buy Award felmérésen
- Távközlés: főként az internet- és tévészolgáltatások ajánlatait hasonlítanák össze az ügyfelek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.