Az eMAG nem titkolt célja, hogy mindenben az első legyen

forrás: Prím Online, 2018. március 16. 09:45

A GKI Digital felmérése szerint az e-kereskedelemben kiemelt időszaknak számító utolsó három hónap a teljes éves költések 36 százalékát adta a tavalyi évben. Az ország egyik legnagyobb online kereskedője, a dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu esetében ez koncentráltan jelenik meg, hiszen ez a periódus az egész éves rendelésállomány 27 százalékát tette ki. 

A kutatásból kiderült, hogy a vásárlók Black Friday idején szívesebben költöttek drágább, tartósabb műszaki cikkekre és berendezésekre. Ezzel szemben a decemberi rendelések során olyan - klasszikusan ajándéknak szánt - termékekkel pakolták meg virtuális kosarukat, mint parfüm, ékszer vagy játék. 

 

Évértékelőjében az eMAG ügyvezető igazgatója több ízben támaszkodott a GKI Digital legfrissebb kutatására, kiemelten foglalkozott az ünnepi időszak eredményeivel és arról is beszélt, hogy 2018-ban minden szempontból az elsők akarnak lenni a hazai webáruházak között. Az eMAG 2017-es ünnepi szezonjának beszámolója szerint a cég a jól célzott akcióinak köszönheti sikerességét, ugyanis az eMAG ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte a szezon akcióit, ebből 71 százalékuk talált olyan ajánlatot november 24 és december 22 között, aminek nem tudott ellenállni. A GKI Digital kutatása alapján a vásárlói rétegek hatékony elérése azon múlt, hogy a vállalat folyamatos és rendszeres akciókat kínált. ,,A tavalyi év végén bővült termékpalettával, azaz több mint 1 millió termékkel és rengeteg akcióval vártuk a webáruházunkba látogatókat. Büszkék vagyunk arra, hogy minőségi és megbízható szolgáltatásunk révén Marketplace hálózatunkat is bővíthettük. A SimilarWeb és a GKI Digital felmérése alapján a tavalyi ünnepi időszakban vezető helyet értünk el weboldalunk látogatottsága alapján, méghozzá nem is akármilyen mértékben: a második és harmadik helyen álló online üzletek összesen nem értek el akkora látogatottsági számot, mint az eMAG. Éppen ezért nem titkolt célunk, hogy a pozitív eredmények alapján a következő évben minden téren az online kereskedelem legjobbjai lehessünk” – nyilatkozta Catalain Dit, az eMAG ügyvezető igazgatója. 

 

Élő bejelentkezés és vásárlói visszajelzés – garantált a siker!

A felmérés alátámasztotta, hogy a vállalat iránti érdeklődés év végén is töretlen volt, hiszen 2017 utolsó időszakában az ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte az ünnepi szezon akcióit, így például a november utolsó péntekén tartott eMAG Black Friday ajánlatait. Az átlagos kosárérték mintegy 27 százalékkal múlta felül az egész éves átlagot november 24-én. Catalin Dit szerint a vállalat életében az ünnepi időszak - mely a novemberi Black Friday-el kezdődik és a karácsonyi vásárlási lázzal fejeződik be – jelenti a legkiemeltebb periódust a cég életében. A Black Friday sikeréhez az akciók mellett ugyanakkor az is hozzájárult, hogy a november 24-i eredményeket a legnépszerűbb közösségi oldalon fenntartott profilján is közzétette a vállalat. Az infografikák nyomán újabb és újabb hullámokban érkeztek a vásárolni szándékozók az eMAG honlapjára. A közösségi média erejét felhasználó vállalat emellett megszólaltatta a Black Friday első vásárlóját, így a sajtó képviselői is élőben kérdezhették a szerencsés vevőt, ezzel még emberibbé téve az eseményt. A pozitív eredményeknek az ügyfelek növekvő vásárlási gyakorisága is alapul szolgált, ugyanis a tavalyi ünnepi szezon során minden második eMAG ügyfél kizárólag online intézte az ajándékok beszerzését. 

 

 

Erős különbségek az év utolsó hónapjaiban

A GKI Digital elemzése szerint 2017 során a hazai online vásárlók 39 százalékát a Közép-Magyarországi régióban élő online vásárlók tették ki, és ők feleltek az online kiskereskedelmi forgalom 51 százalékáért.  Az eMAG eredményei jól mutatják, hogy a tavalyi évben teljesített rendeléseinek 30 százalékát és a forgalmának 35 százalékát realizálta a Pest megyében élő online vásárlókon keresztül. A november végi Black Friday napján azonban az egész éves átlagos kosárértékhez viszonyítva az eMAG vásárlók minden megyében többet költöttek. 

 

Érdekes azonban, hogy az ünnepi időszakban a rendeléseket illetően különbségek jelentek meg a novemberi és a decemberi vásárlások tekintetében amellett, hogy a Black Friday összes rendelésének 36 százalékát, míg a decemberi hónap rendeléseinek 27 százalékát két termékkategória – a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek – adta. November utolsó péntekén pénztárcát nem kímélve gyakorlatilag minden termékkategóriában átlag felett költöttek a vásárlók, a karácsonyi rendeléseknél a vevőknél az is szempont volt, hogy pénzüket többféle, akár kisebb értékű termékre költhessék – cseng össze a GKI Digital kutatása és az eMAG belső statisztikája. 

 

Ünnepi szezon vevői és kereskedői szemmel

A GKI kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások és a kedvezményes termékek egyre szélesebb választéka is hozzájárult az eMAG tavalyi sikeréhez és a fogyasztói elégedettséghez. A vevők pozitív visszajelzését a vásárlói folyamat egyszerűségén felül a kedvező kiszállítási feltételek és a megfelelő termékek kiválasztásához kapcsolódó segítségnyújtás is növelte. ,,A tavalyi eredményekből rengeteget tanultunk. Ahhoz, hogy a vásárlói élményt folyamatosan növeljük és bővíthessük termékkategóriáinkat, szükség volt új partnerekkel való együttműködésre és egy korszerű logisztikai háttér biztosítására is, ami megkönnyíti a kiszállítási folyamatainkat és csökkentik a megrendelés leadásától a kiválasztott termék átvételéig számított időt. Az üllői raktárunk bővítésével a Magyarországról érkezett rendeléseket hazai központból tudjuk kiszállítani, ez jelenleg a leadott rendelések 70 százalékát jelenti. A jövőben továbbra is az a célunk, hogy a lehető legjobb áron kínáljuk a legjobb minőséget, miközben keressük azokat a lehetőségeket, amikkel szolgáltatásunk színvonalát még inkább javítani tudjuk.” - nyilatkozta Catalin Dit, aki a tavalyi eredményekben bízva legalább ilyen sikereket vár az idei évtől. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01