Erős évet zárt a Huawei
Megjelent a Huawei Technologies 2018-as éves jelentése. A vállalat tavaly a kedvezőtlen nemzetközi politikai környezet ellenére is minden üzletágában növekedni tudott. Az éves jelentés kapcsán Guo Ping, a Huawei elnöki posztját rotációs alapon betöltő elnöke elmondta, az infokommunikációs technológia adja a digitális gazdaság hajtóerejét, ezért az a vállalat, amely ezen a területen jelentős eredményeket ér el, állandó növekedésre számíthat.
A Huawei Technologies közzétette 2018-as éves, auditált jelentését. A beszámoló szerint a vállalat a tavalyi évben erős üzleti évet tudhat maga mögött: árbevétele 19,5 százalékkal 721,2 milliárd kínai jüanra nőtt, nettó eredménye pedig elérte az 59,3 milliárd jüant, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Huawei legsikeresebb üzletága tavaly a fogyasztói üzletág volt, amely az okoskészülék-értékesítés jelentős bővülésének köszönhetően 45 százalékos növekedést könyvelhetett el. A Huawei a legújabb technológiák fejlesztésében is élen járt elsősorban az 5G és IoT (Dolgok Internete), valamint a felhő-alapú megoldásaival, továbbá a második legtöbb európai szabadalmi bejelentést tette 2018-ban. A vállalat teljes árbevételének 14,1 százalékát mintegy 101,5 milliárd kínai jüant fordított tavaly kutatás-fejlesztésre.
„A Huawei folyamatosan és nagymértékben fektet erőforrásokat az 5G innovációjába, valamint nagyszabású kereskedelmi telepítésébe, továbbá elkötelezett amellett, hogy a világ legjobb hálózati kapcsolatait építse ki. A folyamat során a vállalat továbbra is szigorúan betartja az összes vonatkozó szabványt, hogy biztonságos, megbízható és kiváló minőségű termékeket készíthessen. A fenti cél elérése érdekében kifejezetten egyértelművé tettük: a Huawei számára a kiberbiztonság és a felhasználói adatok védelme abszolút elsőbbséget élvez. Biztosak vagyunk abban, hogy a Huawei-jel együttműködő vállalatok lesznek a legversenyképesebbek az 5G korszakban és a közös munka által jelentős előnyt nyernek majd a digitális gazdaság következő növekedési hullámában." - tette hozzá Ping.
A vállalat elnöke hangsúlyozta: „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a kizárjuk a külső zavaró tényezőket, javítsuk a menedzsmentet, és haladjunk a stratégiai céljaink felé. Továbbra is biztosítjuk az üzleti folytonosságot és a fenntarthatóságot, és egy olyan nyílt ökoszisztémát, ahol minden szereplő együttműködik, és együtt is gyarapodik.”
A Huawei Technologies mindegyik üzletága sikeresen zárta a tavalyi évet, amely során a vállalat számos technológiai innovációt és okos megoldást is bejelentett a piacon. A távközlési (Carrier) üzletág elindította legújabb 5G és SoftCOM AI megoldásait, amelyek a lehető legegyszerűbbé teszik az eszközök használatát és a karbantartását. A 2018-as év folyamán az innováció olyan területeken is folytatódott, mint a prémium otthoni szélessáv és a Dolgok Internete (IoT), amely segít a telekommunikációs szolgáltatóknak az új növekedési lehetőségek megragadásában. 2018-ban a Huawei Carrier üzletágának árbevétele elérte a 294 milliárd jüant, amely megközelítőleg egyezést mutat a 2017-es eredményekkel.
A Huawei Technologies vállalati üzletágában folytatta a felhő-alapú, a Big Data, a mesterséges intelligencia (MI) és az IoT megoldások fejlesztését, valamint az adatközpontok, a flash tárolók és a WiFi termékek választékának bővítését. Ezeknek a technológiáknak digitális platformba történő integrálásával a Huawei elősegítette az intelligens városok (Smart City), a biztonságos városok (Safe City) és az intelligens campusok építését, valamint előmozdította az ügyfelek digitális átállását a pénzügyi-, szállítási- és energiaágazatban egyaránt. 2018-ban a Huawei Vállalati Üzletágának árbevétele elérte a 74,4 milliárd kínai jüant, ami 23,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A 2017-ben létrehozott felhő (Cloud Business) üzletág tavaly 160 új felhőszolgáltatást és 140 különböző megoldást indított útjára, valamint partnereivel együttműködésben világszerte 40 szolgáltatási zónát szolgál ki 23 régióban. A Huawei több mint 6000-re bővítette partnereinek listáját, és aktívan vizsgálja MI szolgáltatásainak használatát 10 fő iparág több mint 200 projektjében.
A fogyasztói üzletág tavalyi teljesítményének köszönhetően a Huawei tovább növelte részesedését a globális okostelefon-piacon, és a prémium készülékek terén tovább erősítette pozícióját. A vállalat jelentős áttörést ért el az intelligens ökoszisztéma kiépítésében, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy 2018-ban az üzletág árbevétele elérte a 348,9 milliárd jüant, amely valamennyi részleg közül a legnagyobb, 45,1 százalékos növekedést produkálta.
A Huawei Technologies 2018-ban 101,5 milliárd jüant – teljes árbevételének 14,1%-át – fektetett kutatás-fejlesztési tevékenységbe, ezzel megszerezve az előkelő ötödik helyet az EU 2018-as ipari K + F beruházási rangsorában. Az elmúlt tíz évben a Huawei összes K+F ráfordítása elérte a 480 milliárd kínai jüant. A World Intellectual Property Organisation (WIPO) által idén márciusban kiadott hivatalos adatok szerint a Huawei Technologies 5.405 szabadalmi bejelentést nyújtott be a szervezethez, amely Európában a második legtöbb volt 2018-ban.
A 2018-as éves beszámolóban szereplő pénzügyi kimutatásokat a nemzetközi független KPMG ellenőrzi. A jelentés az alábbi linken tekinthető meg: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018
Az éves jelentésben szereplő összes érték kínai jüanban értendő, amely a 2018-as záró valutaárfolyam szerint dollárban kifejezve: 1,00 USD = 6,861 CNY.
A növekedési rátákat szintén kínai jüan alapján számították ki.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei-é a második legtöbb szabadalom Európában
- A Check Point Software Technologies 2018-as pénzügyi eredményei
- Az európai kontinens lehet a vesztese a technológiai megszorításoknak
- Tovább terjeszkedik a Huawei Magyarországon
- 200 millió okostelefont szállított le a Huawei 2018-ban
- A Magyar Telekom 2018. harmadik negyedéves eredményei
- Lendületben a Huawei Fogyasztói Üzletága
- Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt
- Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben
- 13 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke