Ne az embert facsarjuk ki!
Az ár-érték arányban ideális diagnosztikai eszköz egyszerűen letölthető és kezelhető, hozzájárul a kisebb cégek versenyképességéhez, a szakértő konzulens segítségével pedig kialakíthatók saját igényű mérések is. Az EXPERTMENT megkönnyíti a távmunkát is, – ami eddig főleg a nagyvállalati környezetben kapott teret –, azonban mára már a kkv-k-nak is nyitniuk kell az atipikus foglalkoztatások felé, ha versenyképesek akarnak lenni, illetve meg akarják tartani a dolgozóikat vonzóbbá tehető munkakörökkel. A KSH 2018. I. negyedévi, lakossági munkaerő-felmérése alapján 274 000 főből 174 000 fő szerint jelenlegi munkája végezhető lenne távolról is. A távmunkát érintő állítások közül azzal, hogy kevesebb stresszel járna a munka 3,9 millió válaszadó közel 60 százaléka értett egyet.
„Az egyik fő cél, hogy ne az embert facsarjuk ki, hiszen az ember nagyon fontos érték. Egy vezetőnek nehézséget okozhat, hogy ne a dolgozóban keresse a hibát, hanem megértse, hogy a munkavégzéshez a megfelelő munkafolyamatokat kell biztosítania. Ha ezt képes a vezető elfogadni, akkor elképesztő tartalékok szabadulnak fel, már egy kkv-nál is 30-50 százalék nem látható veszteség megtalálható EXPERTMENT-tel. Tapasztaltuk, hogy a vezetők maguk is feltárják 15 százalékig a veszteségeket, de a rejtetteket nem képesek megfelelő mérés nélkül felfedezni” – mondta Mészáros Zsolt, a MOTIMENT és az EXPERTMENT know-how ötletgazdája. Hozzátette: „A munkafolyamat mérés során nem az embert ellenőrizzük, hanem a folyamatokat elemezzük. A program standard mutatókat készít, valamint kimutatja a munkafolyamat és az IT infrastruktúra furcsaságait. Jeleket szállítunk, ami gyanúvá válik, amivel már érdemes a döntéshozóknak foglalkozniuk.”
Termelés során is sokkoló tud lenni a veszteség mértéke, de irodai környezetben még meglepőbb. Mindenki meg van győződve arról, hogy jól futnak a folyamatai, azonban már az egy hónap használat utáni riportok is nagy meglepetéseket okoznak. Az irodai alkalmazásokban elrejtve mennek a folyamatok, szabad szemmel nem láthatók. A kkv-k is keresik a költséghatékony lehetőségeket, amikkel automatizálhatnak, megfelelőbb munkakörnyezetet és -folyamatokat biztosíthatnak a dolgozóiknak, de a legtöbb esetben nem tudnak megfizetni egy lean szakembert. Mérés nélkül egy lean szakember alkalmazása sok időt és pénzt jelent, mire kideríti, hogy miken kellene javítani a folyamatokban. Az EXPERTMENT megfelelő alapot ad a kkv-k számára, ha hatékonyság-fejleszteni szeretnének, így felvehetik a versenyt a multinacionális cégekkel.
Az online járműkövetéssel foglalkozó, több mint 70 000 végponttal rendelkező, 10 országban jelenlévő multinacionális telematikai cég, a WebEye Telematics Zrt. már több mint fél éve alkalmazza a MOTIMENT módszertant, valamint pár hónapja bevezette az EXPERTMENT használatát is.
„A pénzügyi osztályon feltárt hatékonyságnövelési lehetőségek várhatóan több, mint 10 millió forint megtakarítást jelenthetnek, a műszaki területen történő új megbízással pedig hasonló fejlődést várunk. Az új online felületben is nagyon sok potenciált látunk, ugyanis segítségével dinamikusan és könnyedén nyerhetjük ki azokat az információkat, melyek adott esetben több órás manuális adminisztrációval állnának csak rendelkezésre” - véli Németh Pál, a WebEye Telematics Zrt. vezérigazgatója.
A KSH 2017. évi adatai alapján a Magyarországon működő vállalkozások 99,1 százaléka volt kkv és közel 80 százaléka valamely szolgáltató tevékenység területén működött. A kkv-k gazdasági súlya jelentős a magyar gazdaságban, bár lényegesen kisebb a számuk alapján képviseltnél, ami jól mutatja, hogy számos kiaknázatlan lehetőség rejlik akár az irodai hatékonyság növelésében is.
Kapcsolódó cikkek
- Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben
- Szabadságolás igazságosan
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- Üzleti angyal csúcstalálkozót tartanak ma Budapesten
- Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- A magyar kis- és középvállalkozások helyzete a digitális Európában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.