Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban
Az IDC és a Liferay közösen készített tanulmánya szerint 2020-ra a világ legjelentősebb 2000 gyártó vállalatának mintegy 60 százaléka áll át a “smart-manufacturing” elvére és olyan digitális platformokba fog beruházni, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.
Mintegy 459 milliárd dollárt fordítanak majd a gyártásban világszerte az infokommunikációra 2022-ben, állítja többek között az IDC és a Liferay 2019-ben közösen készített legfrissebb tanulmánya. A piacelemzési tanulmány továbbá kitér arra, hogy a siker érdekében a vállalatoknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy ők jobb megoldásokat kínálnak versenytársaiknál. A differenciált vevői tapasztalatok összegyűjtése ugyanis a legmagasabb stratégiai-üzleti prioritást jelentik világszerte a cégeknél. Az ügyfélélmények (CX) ugyanis lefedik az ügyfél és a szervezet közötti teljes folyamatot, ezért a gyártóknak érdemes figyelembe venniük üzleti stratégiájuk kidolgozásához, hogyan tehetik skálázhatóvá az igényeket, illetve az ügyfelek visszajelzéseit. Ha egy vállalat egyfajta digitális ökoszisztémát épít a márkája köré, azzal személyreszabott, élmény-alapú megoldásokat kínálhat az ügyfelei számára. Az ügyféltapasztalatok, a mesterséges intelligencia (AI), a Big Data és az Internet of Things (IoT) ötvözése hozzájárulhat egy magasabb szintű ügyfélelégedettséghez, foglalja össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.
A gyártóipar kihívásai
Az egyik legfontosabb kihívás, ami a digitalizált “smart-manufacturing” ágazatot érinti, hogyan reagáljanak az ágazati szereplők a növekvő fogyasztói és üzleti igényekre, anélkül, hogy ez akár a legrövidebb időre is negatívan befolyásolná az üzleti teljesítményt. Főleg azért fontos ez az irány, mivel az Ipar 4.0 elvei alapján felépülő gyártási mechanizmusok a világ gazdaságainak húzóerejévé vált. A jövő gyártó vállalatainak tehát olyan fogyasztóközpontú szervezetekké kell alakulniuk, amelyek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitális élmények fejlesztésére. “Bár a legtöbb modern vállalat már belefogott a digitális élmény-platformok (DXP) alkalmazásába és integrálásába, mégis csupán egy kis részük csinálja jól. Az újonnan kialakított üzleti felületek és szervezeti modellek azonban csak akkor lesznek működőképesek, ha eleget tesznek a felhasználói elvárásoknak, a külső fogyasztók és az üzleti szervezeten belüli felhasználók szempontjainak. Mindez azért fontos, mivel a DXP-k alkalmazásának legoptimálisabb módja, ha ún. omnichannel, vagyis többcsatornás (web, intranet, mobil és vezetékes kommunikáció, közösségi média felületek, illetve vállalatirányítási platformok összekapcsolása) módon működnek, azaz a létező összes digitális felülettel összehangoltan nyújtanak felhasználói élményt” - fogalmazza meg Balogh Zsolt.
“Az okos gyártási iparág piacvezetőinek tehát azon érdemes elgondolkodniuk, hogyan szerezzék meg az ügyfelek elköteleződését az ügyfélélmények növelésével” - hangsúlyozza Balogh Zsolt. “Az IDC-vel közösen arra kerestük a válaszokat, mit tehetnek a gyártók a legmegfelelőbb élmény biztosítása érdekében” - teszi hozzá.
Új trendek a gyártási iparágban
2020
- 2020-ra a Global 2000 (G2000), világ legjelentősebb vállalatainak mintegy 60 százaléka tervezi, hogy olyan digitális platformokba ruház be, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.
- 2020-ra a gyártó cégek több mint 25 százaléka fogja használni az edge computing technológiát, hogy lehetővé tegye a gyorsabb döntéshozatalt és csökkentse az adatkezelési költségeket a gyártás üzleti ökoszisztémájában.
- 2020-ra a G2000 vállalatai a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás módszerének köszönhetően olyan új üzleti modelleket hoznak létre, amelyek legalább 15 százalékkal növelhetik bevételi forrásaikat.
2021
- 2021-re az iparági vállalkozások legalább 30 százaléka használja ki a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségeket az ügyfélszokások elemzéséhez, hogy olyan innovatív vevői élményeket kínáljon, amelyek teljes mértékben az ügyfelek igényeire szabott.
- 2021-re a G2000 gyártó vállalatainak legalább a 20 százaléka csatlakoztatja gyártórobotjainak 30 százalékát felhőplatformokhoz, hogy így növelje a működési hatékonyságát és agilissá alakítsa a gyártási folyamatait.
2022
- 2022-re, a növekvő vevői elvárások miatt az új üzleti modellek egyike, az ún. platformgazdaság miatt a gyártók 25 százaléka hajlik az ágazatközi együttműködésre, amelytől legalább 10 százalékos bevételnövekedést vár.
- 2022-re a vásárlói igények 20 százaléka már arról szól, hogy örömteli, izgalmas, színes és szórakoztató élményre vágynak a digitális multimédia csatornákon keresztül.
- 2022-ig a G2000 gyártók 75 százaléka hoz létre olyan digitális platformokat, amelyek egységesítik a termék- és a gyártási folyamatok adatait.
2024
- 2024-re a gyártási iparág szereplőinek 35 százaléka építi be hálózatába a 3D nyomtatási folyamatokat, amellyel nemcsak az ügyfélélmény javítását érheti el, hanem a logisztikai költségek optimalizálását is.
- 2024-re a szervezetek legalább 45 százaléka képessé válik arra, hogy a “smart-manufacturing” elve alapján beépítse gyártó folyamataiba az Internet of Things (IoT), a mesterséges intelligencia, és a Big Data technológiáját.
Megoldási lehetőségek
A Digital Experience Platformok (DXP-k) a leggyorsabban fejlődő digitális megoldások közé tartoznak a modern gyártóiparban. A DXP-k segítségével a már meglévő és az új üzleti folyamatok és technológiák egyaránt összehangolhatóak, tehát nincs szükség azonnali, radikális változásra - amely mindig is problémát jelentett a termelési folyamatok modernizálása esetében -, ugyanis minden fejlesztés a vállalat folyamatainak meghatározott ütemében haladhat.
A “smart-manufacturing” egyik végeredménye lehet egy minden felületet összekapcsoló homogén digitális felület, amely az ügyfelek, a partnerek és a belső munkatársak számára egyaránt kényelmes és egységes felhasználói élményt jelentenek. “A Liferay termékei összehangoltan képesek olyan felhasználói élményt nyújtani, amelyek a digitális fejlődés és a növekvő fogyasztói elvárások időszakában lehetőséget adnak egy sikeres üzleti modell kialakításához” - teszi hozzá Balogh Zsolt.
Kapcsolódó cikkek
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
- Élményekkel pörgethetik fel az üzletet a cégek
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- A technológia teszi olcsóbbá és hatékonyabbá a szállítmányozást
- Négy stratégiai lépés az ügyfélélmény növeléséhez
- Öt trend, amely a digitális ügyfélélményt formálja
- 2019: Az adatvezérelt digitális rendszerek éve
- Három új technológiát mutatott be a HONOR
- A MobilITy-Győr bemutatja, hogyan működik egy okos város
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.