Az automatizáció a bérszámfejtést is forradalmasítja
A Process Solutions számviteli- és bérszámfejtési szolgáltató 150 vállalat adatait vizsgálta meg kutatásában, amely szerint egyre többen térnek át a papírmentes, vagy akár teljesen automatizált megoldásokra. Ennek oka legfőképp az, hogy az automatizált folyamatok gyorsabb és megbízhatóbb megoldások.
A vállalatok egyre nagyobb arányban térnek át a papírmentes megoldásokra, és egyre inkább kikopik a munkaidő nyilvántartások nyomtatott része – derült ki a PS, 150 cég körében végzett kutatásából. A vállalat 4 kategóriára osztotta a munkaidő nyilvátartásokat, amelyek:
I. Papír alapú, kézzel töltött és kézzel rögzítendő
II. Papír alapú, de géppel töltött és kézzel rögzítendő – pl. emailtestben vagy szöveges fájlban érkező adatok
III. Elektronikus, de nem teljesen automatizált - pl. táblázatos forma ami makróval/átalakítással betölthető más szoftverbe
IV. Teljesen automatizált – pl. valamilyen felhő alapú munkaidőnyilvátartó szoftver
A kutatás adataiból egyértelműen látszik, hogy minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb valószínűséggel automatizálja munkaidő nyilvántartását. Míg a 0-25 munkavállaló közötti cégméret esetében mindössze 1% használ ilyen megoldást, a 100 fölötti munkavállalóval rendelkező vállalatok már 47%-ban tértek át online vagy felhő alapú rendszerekre (IV. kategória). Az szintén látszik, hogy a papír alapú nyilvántartás (I. és II. kategória) főleg a kisebb cégeknél tartja magát, a 0-25 főt foglalkoztató cégek 96%-a, míg a 26-99 főt foglalkoztató cégek 70%-a, a 100 főnél több munkavállalót foglalkoztató cégek már csak 25%-a használja ezt a módszert.
Az automatizált munkafolyamatok egyelőre inkább a nagyobb vállalatoknál elterjedtek, hiszen náluk van olyan mennyiségű adat, amelyet manuális munkafolyamatokkal már nem lehetne kezelni. Ugyanakkor a tapasztalatok alapján számos vállalatról elmondható, hogy ha készen megkapnák a rendszereket, akkor szívesebben élnének az automatizáció adta lehetőségekkel, de önállóan nem akarnak vagy nem tudnak erőforrásokat allokálni egy ilyen platform kialakítására.
Jelenleg az egyik legelterjedtebb automatizált rendszer a digitális beléptető kapu és a kapcsolódó online jelenléti íveket kezelő felület, ami az egyes munkavállalókról minden szükséges információt automatikusan eltárol emberi beavatkozás nélkül. Lényegében hagyományos kapus beléptetési rendszert és a papíralapú jelenléti ívet már csak ott használnak, ahol internet hálózat elérés hiányában erre nincs lehetőség, de ennek hatékonysága jelentősen elmarad a digitális megoldásoktól: egy közepesen bonyolult jelenléti ív berögzítése kb. 1,5 perc/fő, azonban az online rendszernek csak néhány percet vesz igénybe egy több száz fős állomány adatainak kezelése.
„Az online jelenléti rendszer előnye, hogy segítségével több manuális folyamat is kiküszöbölhető, elkerülhetők a hibás rögzítések és az elírások. A rendszer további előnye, hogy egyértelműen látszik, hogy ki, mikor, milyen adatokat adott le, illetve például melyik vezető nem hagyta még jóvá a hozzá tartozó munkavállalók nyilvántartását, tehát az ellenőrzés folyamata is meggyorsítható” – mondja Varga Judit, a Process Solutions menedzsere.
Az esetleges ki/bejelentkezések elmaradása esetén utólag is felül lehet írni a kártya adatokat, illetve az elmaradt információkat, vagy az adatok összefésülésével riportokat is könnyedén készíthetünk a már begyűjtött információkból. Állandó vagy ideiglenes jogosultságok beállításával jól megoldhatók a helyettesítések, így a szabadságok alatt sem csúszik az adatok kezelése, illetve lehet előre tervezni.
A jelenléti ívek mellett az automatizált folyamatoknak leginkább a jóváhagyási és adatfeldolgozási fázisoknál van jelentősége: általánosságban elmondható, hogy jelentősen felgyorsítja a szolgáltató és az ügyfél közötti munkafolyamatok elvégzését, ha a jóváhagyási fázis lehet automatizált.
„Az automatizáció és a digitalizáció következő lépését az eszközfüggetlen (mobil, tablet, számítógép), felhő alapú megoldások jelentik, amire már látunk példákat és igényt egyaránt a piacon. A munkáltatók és a munkavállalók számára egyaránt könnyebbséget jelent, ha adataikat bármikor és bármilyen eszközről megtekinthetik vagy akár kezelhetik is” – tette hozzá Varga Judit.
Kapcsolódó cikkek
- Valószínűleg a világ legbiztonságosabb autonóm mobil robotjai
- Ötszörösére nőtt a startup akcelerátorok és inkubátorok száma az utóbbi 10 évben
- A gyerekek ’jóságról’ alkotott nézeteit kutatta a Cartoon Network globálisan
- A Fujitsu kutatása szerint a munkaerő átalakítása az üzleti siker kulcsa
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Logisztikai innováció a Whirlpool-nál!
- Saját fejlesztésű takarítórobotot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
- Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben
- Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.