Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák
Nyolcadik alkalommal készítette el az Inspira Research a reklámpiac hirdetői percepcióját mérő Marketing Mood Barometer kutatását. A 2020-as adatok egyértelműen mutatják az adatvezérelt, sőt a hagyományos direktmarketing területek egyre kedvezőbb hirdetői megítélését.
A kutatás során a márkatulajdonosi oldal véleményét kérdezték a büdzsék alakulásáról, a különböző marketing eszközök hatékonyságának megítélésről, és a zöldmarketing szerepéről. Az online kérdőívet 60 marketing döntéshozó töltötte ki, akiknek kétarmada a top 100 legnagyobb média büdzsével rendelkező vállalatot képviselte.
Minden évben a kutatás egyik legérdekesebb része, amikor a márkatulajdonosok értékelik az egyes marketing kommunikációs eszközöket hatékonyság szempontjából, azaz abból a szempontból, hogy az elmúlt évben az egyes eszközök milyen mértékben tudták támogatni a marketingcéljaik elérését.
A 26 hirdetési eszközt vizsgáló lista elejét hagyományosan a keresőmarketing eszközök és közösségi média dominálja, de idén megjelentek és jelentősen javítottak helyezésükön a direktmarketing eszközök is. Megjelent a címezetlen küldemény és egyből a 11. helyre ugrott, az online eDM 7 helyet javítva most a 8. helyre került, míg a címzett küldemény is bekerült a top10-be.
A DIMSZ DM Szenzor B2C kutatása is megerősíti ezt fogyasztói oldalról. A legjobban teljesítő csatornákra a magas nyitottság és magas generált vásárlási hajlandóság jellemző. A szórólap, az email és az internet tartozik ebbe a csoportba. A címezetlen küldemények konverziós indexe: 57%-a azoknak akik kaptak ilyen megkeresést vásároltak ennek hatására az elmúlt egy évben. A különböző témákat vizsgálva látható, hogy a szórólap esetében az élelmiszerrel kapcsolatos reklámújságok a legolvasottabbak, emellett az elektronikai, ruházati cikkekről szóló anyagokat is sűrűn átnézik a válaszadók.
„Rendszeres kutatásunk, mely során a döntéshozók első kézből elmondják véleményüket, perspektíváikat, mindig egy gyors látleletet ad egyben a tavalyi év tendenciáiról, és egyben az idei évről is, hiszen az üzleti várakozásokat is felmérjük, illetve azokat a tényezőket is próbáljuk feltárni, melyek a marketingesek számára a legfontosabb kihívásokat jelentik majd az elkövetkező időkben” – mondta Géczi Tamás az Inspira Research ügyvezető partnere
„A címzett és címezetlen küldemények a javuló konverziós aránynak köszönhetően egyre inkább visszakerülnek a hirdetők látókörébe, amely a terjesztéssel foglalkozó vállalatok és vállalkozások forgalmára is pozitív hatást gyakorol” – tette hozzá Stéger Anett, a DIMSZ elnökségi tagja.
Kapcsolódó cikkek
- Az IKT szektor ökológiai lábnyomáról jelentett az Ericsson
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Digitális bugyival segít a Telekom a bajba jutott szerelmeseken
- Az Y-generációs szülők féltik a gyerekeiket, mégis mobilt adnak a kezükbe
- A felelős vállalatvezetés 5 eleme
- 10 év adatait elemezte a Telenor
- Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért?
- HONOR szelfikutatás: Az európaiak évente közel 600 szelfit készítenek magukról
- Accenture kutatás: Innovációs szakadék hátráltatja a növekedést
- Adatvezérelt nap 2020
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.