Fogyasztói magatartás világjárvány idején
A Vivre forgalmi adatai fontos változásokat mutatnak a világjárvány kitörése utáni évben (2020. március – 2021. március) az előző év azonos időszakához képest. Ez a változás megfigyelhető volt a Vivre-vásárlók fogyasztói magatartásában mind a kilenc országban, ahol a vállalat jelen van.
2020 márciusa és 2021 áprilisa között a vállalat összesen 25%-os forgalomnövekedést regisztrált a platformjain az előző év ugyanezen időszakához képest. Az egyik legjelentősebb változás mégis az 55 év felettiek növekvő érdeklődése volt az online vásárlás iránt.
A 25–54 év közöttiek által lebonyolított tranzakciók az összes regisztrált rendelés körülbelül 69%-át jelentik a vizsgált időtartamban. Ettől függetlenül a legjelentősebb növekedés a tranzakciók számában a 18–24 és az 55–65 év közötti kategóriákban volt megfigyelhető.
A világjárvány elmúlt éve közelebb hozta a Vivre-vásárlókat a mobiltelefonokhoz is. A vizsgált időszak alatt a legmagasabb forgalomnövekedést mobiltelefonokon rögzítették, körülbelül 35%-ot. A Vivre platformjain eltöltött idő az asztali készülékeknél elenyésző mértékben növekedett, körülbelül 3%-kal.
Az elmúlt év felgyorsította az átállást a készpénzes fizetésről a bankkártyás fizetésre is. Míg a világjárvány előtti időszakot a készpénzes vásárlások jellemezték, a jelenlegi időszakot a biztonságos, főleg elektronikus fizetések dominálják.
Magyarországon a legnépszerűbb termékkategóriák az elmúlt évben a dekorációk, a konyhai kellékek és kiegészítők, valamint a szőnyegek voltak.
Kapcsolódó cikkek
- Már online is vásárolhatunk új autót
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Ingyenes szállítással segít az eMAG a járványhelyzetben
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- Jelentősen növekedett a Vivre
- Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Már több mint 30 ezer rendelést szolgáltak ki az easybox csomagautomaták
- Ma este indul a Black Friday a Vivre.hu-n
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.