Mérföldkő a hazai e-sportban: elrajtolt a K&H MNEB 3. évada

forrás: Prím Online, 2021. április 29. 19:57

3000 egyéni és 371 csapatnevezéssel elrajtolt Magyarország egyik legrangosabb e-sport bajnokságának a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (K&H MNEB) 3. évada. Hazánk legjobb e-sport csapatai és játékosai 8 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett mérhetik össze tudásukat. A verseny 7 hónapon keresztül rendszeres versenyzési lehetőséget ad a kezdőknek és a haladóknak egyaránt.

Az e-sport térnyerése hazánkban is kézzelfogható: Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, amelyből az e-sport fogyasztói kör 540 ezer főre tehető. Ennek fényében az e-sport hazánk egyik – ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége. Egyre több állam ismeri el hivatalos sportágként az e-sportot, stadionok épülnek az e-sport ligák számára, a közönség és a rajongók létszáma pedig évről évre emelkedik. Az elmúlt napokban pedig a Nemzetközi Olimpiai Bizottság bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását. Így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján. Hazánkban a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság is igazolja ezt a szédületes fejlődést, ami az elmúlt 3 évben végbement az e-sport ágazatban. 

 

„Az elmúlt évek fejlődésének részeként harmadik alkalommal indulhat el a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság és hogy mindebben a K&H is aktív szerepet vállalt. Meggyőződésünk, hogy az e-sport az elkövetkezendő években még ismertebbé és elismertebbé válhat – ezért is döntöttünk úgy 4 éve, hogy felkaroljuk a hazai e-sportot. Az MNEB-nek második éve vagyunk névadó szponzorai, tesszük mindezt azzal a szándékkal, hogy ezáltal még több az e-sportban kibontakozni vágyó hazai tehetséget támogathassunk” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a szezonindulás kapcsán. 

 

 

Számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a K&H MNEB szervezői és az Esport1 közvetítő csapata. Az újítások között egyebek mellett 500 óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat interjúk és játékos interjúk, valamint élő kameraképek, “nap meccse” válogatások szerepelnek – sőt, idén nem csupán a játékosok, de a háttérmunkát végző casterek is megszólalnak. Az újítások mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon, ne csak az eredményeken legyen a hangsúly. A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a cél.

 

„A 2021-es, harmadik évadban 8 játékban, 12  millió forint összdíjazásért mérhetik össze tudásukat a játékosok. A bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapat 2 millió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek. A HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters 1 millió forint díjazása pedig kiemelkedően magasnak számít hazai viszonylatban. Az eddig lezajlott selejtezőkre 3 ezer egyéni -és 371 csapatnevezés érkezett, ami vélhetően tovább növekszik, hiszen 5 további játékban még nem kezdődött el a nevezési időszak. A K&H MNEB III. évad versenykiírásai, illetve a nevezéshez szükséges információk az mneb.esport1.hu oldalon érhetőek el” – tájékoztatott Biró Balázs a HUNESZ elnöke.  

 

A sajtótájékoztatón a fentieken túl első kézből kaphattak információt a résztvevők a csapatok idei várakozásairól. Az eseményen beszédet mondott Morvai Lajos az MTK Budapest E-sport Szakosztályának technikai vezetője, valamint Novák Bence a Team Plague Sportegyesület elnöke. Morvai Lajos egyebek mellett elmondta, idei évük eddigi legkiemelkedőbb eredményei a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnoksághoz köthetők, hiszen 2021. első negyedévében FIFA Pro Clubs csapatuknak sikerült a történelmi triplázás, így a most kezdődő szezont bajnoki, kupagyőztes és szuperkupa-győztes címvédőként várhatják. Novák Bence pedig úgy fogalmazott, büszke játékosaira, hiszen az első MNEB szezonjukban csapatuk kapta a legtöbb pontot, valamint egymás után kétszer is League of Legends bajnokok lehettek.

Kulcsszavak: e-sport

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14