Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

forrás: Prím Online, 2021. május 10. 12:16

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

A pandémia hónapjaiban 42-ről 34 százalékra esett vissza azok aránya, akik továbbra is ragaszkodnak a személyes megbeszéléshez, derült ki az NN Biztosító 2019* után 2020-ban** is elvégzett kutatásából. A fenti adat is azt mutatja, hogy a beszélgetések terén már pár hónap alatt is mérhető átalakulásokat hozott a járványhelyzet. A megkérdezettek kétharmada már az elektronikus csatornákat is igénybe veszi a kapcsolattartáshoz. Különösen a felsőfokú végzettségűek és a magasabb jövedelműek mutattak nagy nyitottságot a telefon, a chat, a videótelefon, valamint a többi digitális lehetőség iránt. 

 

Mint arra az NN Biztosító kutatása rávilágított, a megkérdezettek körében a legnépszerűbb alternatív csatorna a telefon – 39 helyett immár 46 százalék használja komoly beszélgetésekre –, és látványosan törnek előre az online platformok is. Tavalyhoz képest a 24-34 évesek közt például 45 helyett immár 51 százalék ezeket a felületeket választja kommunikációjához. Míg a rokonokkal – ezen a kategórián belül is főként az idősebbekkel – jellemzően telefonon beszélünk, a barátokkal és a munkatársakkal folytatott eszmecserékben a chat is hasonlóan fontos szerepet játszik.

 

Azon túl, hogy a telefonálás mellett a chat-használat is megnőtt (33-ról 38 százalékra), leggyorsabban a videós kommunikáció részaránya bővült: 7-ről 13 százalékra, vagyis csaknem a duplájára. Elsősorban a nők, a 35-45 évesek, a felsőfokú végzettségűek, a nagykamasz vagy felnőtt gyerekkel rendelkezők, valamint a nagyobb jövedelműek használják az átlagnál gyakrabban ezt a lehetőséget.

 

 

A válaszadók közel háromnegyede szerint az online videós jelenlét képes pótolni a személyes találkozást, főként olyankor, amikor az a téma, hogy kivel mi történt az elmúlt időszakban. Viszont változatlanul inkább szemtől szemben, személyesen próbálunk másokat megvigasztalni, illetve a szeretetünket kifejezni. 

 

„Az utóbbi években egyre többen aggódnak amiatt, hogy az online kommunikáció háttérbe szorítja a személyes kapcsolatokat. A pandémia azonban megmutatta, hogy ezek a digitális csatornák milyen hasznosak lehetnek a kapcsolattartásban, amikor személyes találkozók egészségügyi kockázatokkal járhatnak” – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „a járványhelyzet még hangsúlyosabbá tette, hogy Magyarország egyik vezető életbiztosítójaként milyen fontos szerepünk és felelősségünk van ügyfeleink életében. Ezért döntöttünk úgy már tavaly tavasszal, hogy a piacon bevett 90-180 nap helyett csupán 14 nap után folyósítjuk kórházi napi térítéseinket egyes termékeinknél, ami jelentős könnyebbség az ügyfelek számára. Valamint több olyan digitális ügyintézési újítást vezettünk be, amelyek révén garantálni tudtuk a folyamatos szolgáltatást és a 100 százalékban online szerződéskötést”. 

 

A kutatási eredmények jól mutatják az alkalmazkodóképességünket: bátran választunk akár szokatlanabb csatornákat is, csak megoszthassuk egymással a fontos dolgokat. Ez a kapcsolattartás terén mutatott rugalmasság az NN Biztosító kutatásának eddigi tapasztalatai szerint hozzájárulhat a mentális egészség megőrzéséhez, és megkönnyítheti a járványhelyzetben jelentkező anyagi nehézségek, egzisztenciális félelmek, szorongások feloldását is. 

 

___________________ 

* A kutatást az NRC piackutató készítette az NN Biztosító megbízásából 2019 szeptemberében a 24-59 éves, magyar internetezők körében 1000 fős mintán. A megkérdezettek nem, korcsoport, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálják a célcsoportot.  

** A kutatást az NRC piackutató készítette az NN Biztosító megbízásából 2020 szeptemberében a 24-59 éves, magyar internetezők körében 1000 fős mintán. A megkérdezettek nem, korcsoport, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálják a célcsoportot.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36